Magronmhr Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Hei! Bygde meg ny pc for noen dager siden. Satte inn to harddisker, en 500 GB WD Green og en 1 TB WD Green. Fikk ikke liv i de i det hele tatt. Prøvde flere sataporter, andre kabler osv. Ingen ting skjedde. Ringte til firmaet som jeg bestilte fra og fikk tilsendt to nye disker. De fikk jeg heldigvis liv i. Installerte windows og alt av programmer jeg trengte. Etter all installeringen måtte jeg restarte pcen for å aktivere alt. Den ville ikke boote. Det viste seg at harddiskene var døde - nok en gang. Prøvde å skifte kabler, andre porter og det der, men ingenting. Så her sitter jeg uten harddisker. Er det noen som vet hva det kan være? Det første som "slo" meg var overspenning fra strømforsyning. Bruker en Corsair TX-750w. Sjangsen for at det er diskene det er noe galt med er veldig, veldig liten. siden det er fire stk. som har tatt kvelden. Håper på svar Mvh Magnus Rønning Endret 24. desember 2009 av Magronmhr Lenke til kommentar
Marv Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 da du sier døde, finner du de ikke i BIOS heller? Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Prøv diskene i en annen maskin for å verifisere at diskene faktisk er døde. Dette er kanskje et skudd i mørket, men er PSUen modulær, perchance? bruk av feil kabel kan ødelegge diskene, men normalt vil ikke datamaskinen starte i heletatt om det var tilfellet. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Har prøvd de i en annen pc. han som jeg prøvde de til har den samme typen disk. PSUen er ikke modulær. Kan tilføye at jeg har vært veldig nøye med statisk elektrisitet. EDIT: Finner de ikke i bios. Endret 25. desember 2009 av Magronmhr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå