Gå til innhold

Klokking av Radeon 9700 non pro?


bjaa

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg har et Saphire Ati radeon 9700 non pro fra komplett. Jeg har brukt Rivatuner for å overklokke, og har fått klokka den til 350/275. Men når jeg klokker minnet så får jeg artfacts med engang :( jeg får artifacts bare jeg nærmer meg 300 mhz på minnet. Hva kan det være? er det programmet? driverene? Jeg er ganske sikker på at minne på dette kortet er 3.3ns hvis det har noe å si...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe bare lurte på en ting.. har det kortet plass til 2 skjermer?? vurderer å kjøpe det =)

Ja, det er "plass" til 2 skjermer,det er 2 utganger bak, en til vga og en til dvi. Det følger også med adapter fra dvi til vga, slika t du kan ha 2 vga skjermer på kortet ;)

 

Jeg anbefaler å kjøpe det!

 

Tilbake til topic, hvordan flasher jeg boisen på dette kortet?

Lenke til kommentar

1. zipp det ut på en diskett

2. sett inn en bootdiskett og restart maskina

3. ta ut bootdisken og sett inn disketten med biosen

4. skriv "atiflash" og trykk enter

5. skriv "atiflash -f -p 0 978004P.BIN" og trykk enter

6. vent til det er ferdig å ta ut disketten og restar maskinen

NB! dette får kortet til å starte på pro hastigheter default så hvis kortet din ikke takler pro hastigheter vil du få artifacts.

Du gjør dette på eget ansvar, ikke min feil hvis det ikke funker

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hallo!

 

Jeg har et Saphire Ati radeon 9700 non pro fra komplett. Jeg har brukt Rivatuner for å overklokke, og har fått klokka den til 350/275. Men når jeg klokker minnet så får jeg artfacts med engang :( jeg får artifacts bare jeg nærmer meg 300 mhz på minnet. Hva kan det være? er det programmet? driverene? Jeg er ganske sikker på at minne på dette kortet er 3.3ns hvis det har noe å si...

 

.... du har ikke 3.3ns, jeg beklager :-?

Lenke til kommentar

Regelen for å gjøre det om i Mhz er (1000/ns)*2=Mhz. Logisk nokk er da lavest tall best.

Det er alikavell ikke garantert å kunne klokke så langt, mens noen klarer høyere. Men generelt kan man si at en 3.0 brikke er bedre enn en 3.3 brikke (f.eks)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...