Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Eldre Chieftec - kan det brukes nå?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc snart, og holder på å sette sammen hva jeg trenger.

Har et Chieftech midi kabinett, sikkert 4-5 år gammelt og lurer på om dette fortsatt er brukbart idag?

Eller har det skjedd ting på dennen delen også som gjør at dette kabinettet er ubrukelig?

Skal ha en Amd X4 prosessor og et HD5870 skjermkort (får det plass?), skal ikke overklokke eller ha dobbelt skjermkort.

PS - Om systemet holder 34 eller 38 grader bryr jeg meg lite om. (om det er argumentet for å kjøpe nytt kabinett)

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer an på om du har tenkt å bytte ut strømforsyninga (om den er for svak i det gamle kabinettet). Ellers er det faktisk en fordel med god luftgjennomstrømning hvis du skal ha kraftig prosessor og skjermkort. Litt kjipt hvis harddisken(e) tar fyken fordet tempen i kabinettet stiger til 50-60 grader. :p

Lenke til kommentar

Må nok ha ny strømforsyning... (tror jeg... den som står i nå er vel på 340W)

Har satt inn endel vifter i kabinettet idag, så tror luftgjennomstrømningen skal være ok.

Noen andre grunner for å bytte, eller vil mitt kunne brukes?

tenker da på at HK og skjermkort passer i det?

Lenke til kommentar

Så lenge det er ATX og hovedkortet er ATX så skal det passe. Ville også absolutt tippe at det er plass til skikkelig svære skjermkort. Chieftec pleier å ha godt med plass.

Edit: For å være 100% sikker kan du sjekke fysiske mål på skjermkortet og så måle i kabinettet der skjermkortet kommer og se om det er nok å gå på.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...