BIG1 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Hei. Partisjonen min gikk fløyten... nå har jeg fått opp alt på nytt i Getdataback for NTFS. Men jeg har ikke plass til å kopiere over 330GB til en annen disk for å så kopiere tilbake til den orginale partisjonen. Finnes det et program som lar meg gjenopprette data på den slettede partisjonen UTEN å måtte kopiere det over på en annen disk først? Det som er slettet ligger jo der... må jo være mulig å legge deg inn på den eksisterende partisjonstabellen. Endret 24. desember 2009 av Mikaelft Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Tror ikke det, de slettede dataene ligger nok såpass spredt på disken at det ikke er mulig/trygt å begynne å kopiere data inn på den. Nå koster jo ikke en 500gb all verden, så beste er vel å kjøpe en ny å legge alt over på, så kan du bruke den gamle til å ha en backup på etterpå. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Getdataback reparerer ikke en herpet disk, bare gjennoppretter filene slik at du kan hente disse ut.(dog ikke alltid) Du må nok flytte de over til en annen disk/partisjon. Den korrupte disken kan formateres og brukes igjen. (i mange tilfeller) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Man kan gjenopprette en slettet partisjon med Testdisk. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Testdisk virket litt kranglete... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg tror Active Undelete kan gjenopprette slettede data "in place". Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Testdisk er gratis. De har ikke lagt mye inn på å gjøre det brukervennlig. Active Undelete kan antagelig gjøre det samme, på en mer brukervennlig måte. Men det koster. Om det har noe for seg kommer an på problemet. "Partisjonen min gikk fløyten" er en ganske vag beskrivelse. Er ikke sikkert noen av disse programmene kan utrette noe. Du kan forsøke MBRlister (se signatur). Da ser vi fort om det er et enkelt problem. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Vel, for å ta det fra starten. Jeg fjernet bitlocker-krypteringen først Så forandret jeg størrelse på partisjonen med acronis disc director suite (den fikk større plass "bakover") Så ble partisjonen plutseslig RAW Så formaterte jeg den til NTFS Nå har jeg funnet frem alt som ble forsvunnet med getdataback for ntfs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå