Gå til innhold

Gjenopprette slettet data UTEN å kopiere det til en annen disk først

BIG1

Anbefalte innlegg

Hei.

Partisjonen min gikk fløyten... nå har jeg fått opp alt på nytt i Getdataback for NTFS. Men jeg har ikke plass til å kopiere over 330GB til en annen disk for å så kopiere tilbake til den orginale partisjonen.

Finnes det et program som lar meg gjenopprette data på den slettede partisjonen UTEN å måtte kopiere det over på en annen disk først? Det som er slettet ligger jo der... må jo være mulig å legge deg inn på den eksisterende partisjonstabellen.

Endret av Mikaelft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det, de slettede dataene ligger nok såpass spredt på disken at det ikke er mulig/trygt å begynne å kopiere data inn på den.

Nå koster jo ikke en 500gb all verden, så beste er vel å kjøpe en ny å legge alt over på, så kan du bruke den gamle til å ha en backup på etterpå.

Lenke til kommentar

Testdisk er gratis. De har ikke lagt mye inn på å gjøre det brukervennlig.

Active Undelete kan antagelig gjøre det samme, på en mer brukervennlig måte. Men det koster.

Om det har noe for seg kommer an på problemet. "Partisjonen min gikk fløyten" er en ganske vag beskrivelse. Er ikke sikkert noen av disse programmene kan utrette noe.

Du kan forsøke MBRlister (se signatur). Da ser vi fort om det er et enkelt problem.

Lenke til kommentar

Vel, for å ta det fra starten.

Jeg fjernet bitlocker-krypteringen først

Så forandret jeg størrelse på partisjonen med acronis disc director suite (den fikk større plass "bakover")

Så ble partisjonen plutseslig RAW

Så formaterte jeg den til NTFS

Nå har jeg funnet frem alt som ble forsvunnet med getdataback for ntfs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...