Inc Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Prøver å sette meg inn i Windows server 2008 og har noen spørsmål. Jeg vet hva en server er og hvilken oppgaver den kan ha, men i jungelen av forkortede ord og nye titlerer er jeg på nogle tynn is. Blant annet fordi jeg ikke har funnet noen god oversikt over alle funksjonene og "how to use" manualer som er lettfattelig for oss dødelige uten Cand.mag/scient osv. Det finnes ikke teite spørsmål, bare teite svar 1.server 2008 er installert på en maskin med kun 1 nettverksport, kan nettet likevel kjøres gjennom server og et nettverkskort ( Modem-server-ruter/switch-desktop/osv)? 2.Finnes det noen oppgaver jeg kan prøve meg på? f.eks komplett og oppe å gå installasjon til en liten bedrift med diverse behov. Prøver bare lære meg å administrere en server. Disse spørsmålene holder for en stund. Endret 24. desember 2009 av Inc Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Ikke noe erfaring på windows server, men styret mye med linux, så skal prøve å svare lit. 1. Går ann å kjøre to nettverk på et interface, men det er ofte mye knot, og ikke altid fult så sikkert. (Kommer ann på resten av hw.) Anbefaler derfor to nettverkskort vist du skal kjøre ruting. 2. Sjekk på nettsidene til udir.no og se om du finner noen eksamensoppgaver for IKT driftfag. Sikkert noen fine oppgaver der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå