Jakke Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hei! Jeg sitter og funderer på trådtittelen nå. Skal gjøre det, men jeg er usikker på hvor jeg egentlig kan ha skjermen til dette i bilen? Gi meg generelle svar, for det er ikke sikkert hvilken bil det blir i. Det kan bli min nåværende Passat (signatur), min kanskje kommende RX7, eventuelt en BMW 5-serie 1996- Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Vel, skjermen må plasseres på en hensiktsmessig måte. Skal det være GPS med veivisning så bør den monteres nærmest mulig synsfeltet. Men samtidig så er ofte slike bilskjermer vanskelige å se på når det er dagslys, så de bør ofte monteres lengst mulig ned i bilen(ved girspaken elns). Så dette må jo også ses i forhold til hvordan dashen er i bilen du skal montere den i. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Kjøp deg en 2din bil-pc og lag plass til den.... problem løst Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Tenkte med en gang på denne artikkelen jeg leste i HjemmePC for en stund siden når jeg så tittelen Han her har jo fått til en bra løsning da... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Helt tydelig at han ikke har hørt om carputer ihvertfall.... En carputer er jo beregnet for å monteres i bil, men det er ikke bærbare pc`r, også slipper man omformere osv. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg skal ha stasjonær ala Mac Mini, evnt bygge en selv med et VIA-kort, og så ha separat touchskjerm. Ikke noe 2-DIN-løsning. Volvo sin løsning er jo fin om jeg klarer å få skjermen der de har den (oppå dashen mellom setene om dere skjønner. Men der burde den være mulig å ta ned også. Det kjekke med det er at jeg skal kanskje hive på ryggekamera etterhvert også. Det er 2-DIN iallefall i RX7en jeg har for hånden, men der skal datasprutstyring inn etterhvert Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Vi lever ikke på nittitallet. Hvorfor kjøpe en tradisjonell PC? Om jeg var deg, ville jeg kjøpt noe slikt: http://www.itavisen.no/831662/se-saa-tynn (konseptmodell) eller http://www.dinside.no/831235/eee-pc-touch Da får du alt-i-ett. Ingen kabler, bortsett fra til forsterker og strøm. Batteriet er så bra at du kan slippe å koble den til på mange timer. Jeg vet desverre ikke hvilken software du burde bruke. Endret 28. desember 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Det er det som er, skal drive musikk, film, skal drive gps, nett. Iallefall film blir EEE å slite med i forhold til en f.eks Mac Mini. Jeg vil ikke ha dårligst ytelse til nesten samme pris som en ganske mye bedre Mac Mini eller selvbygd bare fordi jeg lever på 90-tallet. Og Mac Mini/ITX-hovedkort er vel så lite 90-tallet som du får det til? Jeg vil ha råd om hvordan, for denne PCen skal stå i bilen hele tiden, det er ikke snakk om bærbar, men et ordentlig integrert system! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Lykke til. Personlig har jeg fått Mini-ITX fra VIA langt oppi halsen. Driverne til grafikkortet på mine to hovedkort er elendige. All video hakker. (Linux) Mulig de funker bedre i XP. Dette gjelder mine 1200 og 1500-kort. Men har du virkelig tenkt å se så mye HD-film der fremme? Netbooks klarer alt unntatt det. DivX går fint uten hakking. Og snart kommer ny generasjons ATOM-prosessor som takler HD-video. Jeg har i hvert fall sagt mitt, og gleder meg til å se prosjektet ditt på bilder. Bilen min har ikke noe ledig plass i dashbordet, så noe integrert ville jeg aldri fått plass til. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 prøvde plassere eee PC-en min foran oppå dashbordet, men den tok nesten hele sikten til høyreside av bilen, samtidig som det nesten ikke var plass. Jeg kan rett og slett ikke se noen fornuftig plass egentlig å plassere en skjerm i en passat, hadde vert deilig å hatt nede i midten, men der er jo klima anlegg, bilstereo og ikke plass til noe skjerm akkurat... Men kom med bilder om du finner en bra løsning ihvertfal! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) En løsning som er ganske vanlig, er å landsforvise bilradioen, og sette inn en uttrekkbar LCD-skjerm der. Skjermen havner da foran klimaanlegget, men man kommer jo til allikavel om man på død og liv må endre temperatur hele tiden. På moderne biler med termostat, slipper man å betjene den så ofte. Da gjør det ikke så mye at skjermen står der. Merkevaren i denne bransjen heter Lilliput. Endret 29. desember 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Har vurdert en vanlig 10,1" lilliput touch, men om det fins egne til bil så vil jeg gjerne ha link Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Har sendt mail til Lilliput om deres skjermer som leveres uten ramme, bare skjerm og kretskort. Om det kan bygges litt fancy inn i dashen (med litt glassfiberskillz seff) så må jo det være det ultimate! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 hvor har du tengt å plassere PC-en da? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Hanskerommet tenkte jeg, evnt på seteryggen til passasjersette (er snakkom Mazda RX-7 nå, den er toseter uansett) Der det er plass egentlig. Er jo ikke tak å trekke kabler, så alt går i golvet, så det passer fint med seteryggen (istedet for bagasjerommet f.eks) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Joda, du er ikke redd for at passasjerer bag driver og dulter borti den i tide og utide med beina da? Hanskerommet er jo også en mulighet, men er veldig lite. Kanskje i bakvinduet hadde vert noe, der er det mye plass, ihvertfal i min passat, kablene må strekkes litt lenger men, og kanskje det kan være litt for fristende for tyver og knuse bakruta og ta den.... Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Hanskerommet tenkte jeg, evnt på seteryggen til passasjersette (er snakkom Mazda RX-7 nå, den er toseter uansett) Der det er plass egentlig. Er jo ikke tak å trekke kabler, så alt går i golvet, så det passer fint med seteryggen (istedet for bagasjerommet f.eks) Siterer meg selv: "er snakk om Mazda RX7 nå, den er toseter uansett" Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Følger med på deg, skal se hva du får til Pappa har en Ford Mondeo, som jeg har tenkt å bygge pc inni, mens først vil jeg vite hvordan det gjøres og hvordan du gjør det Endret 31. desember 2009 av Fight4Lov3 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Kan sikkert lage worklog på det, men speilrefleksen min har en tendens til å stå kobla i PCen med bryteren på Så er aldri klar til å ta bilder Men skal alltids klare noe med backup (mobil). Men først og fremst skal jeg få solgt min bil (har kjøper kanskje, ellers, link), så henter jeg RX7en på dagen nesten, for den står rett borti hugget (7 mil unna) Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Har du et par bilder av RX7en? Både interiør og utvendig? Og hva slags pc har du tenkt å bruke? Netbook? Mini hp? vanlig? Edit: Forresten går salget mye lettere om du gjør det på finn.no Endret 31. desember 2009 av Fight4Lov3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå