Mathias-S Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Dersom jeg kjøper f.eks. en TV som må sendes inn til reparasjon etter 2 år, og jeg i stedet får en ny, hva skjer med reklamasjonsfristen? Fornyes fristen når jeg får en erstatning, eller gjelder fristen fra den opprinnelige varen? Kan jeg, 4 år etter at jeg fikk erstatningsproduktet (6 år etter første TV-en), reklamere på erstatningsproduktet? Lenke til kommentar
JonChris Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Dersom jeg kjøper f.eks. en TV som må sendes inn til reparasjon etter 2 år, og jeg i stedet får en ny, hva skjer med reklamasjonsfristen? Fornyes fristen når jeg får en erstatning, eller gjelder fristen fra den opprinnelige varen? Kan jeg, 4 år etter at jeg fikk erstatningsproduktet (6 år etter første TV-en), reklamere på erstatningsproduktet? Vel, enten har du 2 år eller 5 års reklamasjonsrett, ved tv vil jeg anta at 5 år skal være det riktige. Og ja, slik som det praktiseres nå så skal du da få 5 års reklamasjonrett på det nye ertstantingsproduktet. Lenke til kommentar
Fiat justitia Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Dersom jeg kjøper f.eks. en TV som må sendes inn til reparasjon etter 2 år, og jeg i stedet får en ny, hva skjer med reklamasjonsfristen? Fornyes fristen når jeg får en erstatning, eller gjelder fristen fra den opprinnelige varen? Kan jeg, 4 år etter at jeg fikk erstatningsproduktet (6 år etter første TV-en), reklamere på erstatningsproduktet? Ved erstatningsprodukt (omlevering) gjelder NY reklamasjonsfrist fra den dagen du bytter. Altså, 2 eller 5 år fra byttedato. Påse at selger utfører et +/- bytte slik at du får NY kvittering på erstatningsproduktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå