Gå til innhold

Utvidelse av reklamasjonsrett ved erstatning?

Mathias-S

Anbefalte innlegg

Dersom jeg kjøper f.eks. en TV som må sendes inn til reparasjon etter 2 år, og jeg i stedet får en ny, hva skjer med reklamasjonsfristen? Fornyes fristen når jeg får en erstatning, eller gjelder fristen fra den opprinnelige varen?

Kan jeg, 4 år etter at jeg fikk erstatningsproduktet (6 år etter første TV-en), reklamere på erstatningsproduktet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom jeg kjøper f.eks. en TV som må sendes inn til reparasjon etter 2 år, og jeg i stedet får en ny, hva skjer med reklamasjonsfristen? Fornyes fristen når jeg får en erstatning, eller gjelder fristen fra den opprinnelige varen?

Kan jeg, 4 år etter at jeg fikk erstatningsproduktet (6 år etter første TV-en), reklamere på erstatningsproduktet?

Vel, enten har du 2 år eller 5 års reklamasjonsrett, ved tv vil jeg anta at 5 år skal være det riktige. Og ja, slik som det praktiseres nå så skal du da få 5 års reklamasjonrett på det nye ertstantingsproduktet.

Lenke til kommentar

Ved erstatningsprodukt (omlevering) gjelder NY reklamasjonsfrist fra den dagen du bytter. Altså, 2 eller 5 år fra byttedato. Påse at selger utfører et +/- bytte slik at du får NY kvittering på erstatningsproduktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...