KristiaNtre_Razer Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hei! Jeg vurderer å kjøpe en Dell studio 17 med Intel i7-820QM med 1,73 GHz. På intel står det "1.73 GHz, up to 3.06 with turbo boost" Hva betyr dette? Er dette en innstilling som er et tastetrykk unna så får jeg 3,06 GHz, eller må jeg kjøpe ekstrautstyr? Og ettersom i7-820QM er en quad-core (bare 1,73 GHz), vil denne da yte mye bedre enn for eksempel P8800 på 2,66 GHz? Ha en god jul! Hilsen Kristian Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Det vil si at hvis du ikke multitasker kan prosessoren øke hastigheten på en kjerne til 3,06 GHz. Med en gang den begynner å bruke flere kjerner vil hastigheten synke igjen. Lenke til kommentar
Hardgamer Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Det vil si at hvis du ikke multitasker kan prosessoren øke hastigheten på en kjerne til 3,06 GHz. Med en gang den begynner å bruke flere kjerner vil hastigheten synke igjen. må man gjøre noe for å få turbo boost, eller er det sånn att det er der hele tiden uansett... ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Helautomatisk system, du har kan enten koble det ut og kjøre standard, eller du kan ha det på og det regulerer seg selv. Det er den eneste innstillingen du får Lenke til kommentar
Hardgamer Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Helautomatisk system, du har kan enten koble det ut og kjøre standard, eller du kan ha det på og det regulerer seg selv. Det er den eneste innstillingen du får hvor finner jeg innstillinger for det da ? ^^ Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Disse finnes i BIOSen for maskinen din eller setup delen om de er tilgjengelig. Men er påskrudd som standard så om du vil ha denne så trenger du ikke å tenke på det. Lenke til kommentar
Hardgamer Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Disse finnes i BIOSen for maskinen din eller setup delen om de er tilgjengelig. Men er påskrudd som standard så om du vil ha denne så trenger du ikke å tenke på det. ok, takk for svar ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå