Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trolig alene: 2. juledag og nyttårsaften :(

Gjest Guest_Lonely_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fy faen for en familie du har TS. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok reagert noe kraftigere en deg.

Hva er så farlig med at familien hans skal bort 2. juledag uten han? De skal jo på en fest også.

Jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt om mamma sa at de skulle bort 2. juledag, og jeg kunne gjøre hva jeg ville.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det er ingen krise å være alene andre juledag og nyttårsaften. Man bør ikke føle seg presset til å dra på fest, selv om det ofte blir sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lonely_*

Hei igjen :)

Dette endte heldigvis godt, faktisk gikk/kommer det til å gå svært godt!

2. juledag ble søstera mi hjemme. Jeg tenkte at det sikkert var ettersom hun "Måtte", og jeg konfronterte det med henne. Hun svarte at hun ikke hadde lyst til å stikke ut med veninnene sine ettersom hun skulle være med de dagen etterpå uansett. Vi hadde en hyggelig kveld sammen med film og god mat, og fikk også snakket en del sammen noe det er lenge siden vi har gjort :)

På nyttårsaften er også planen gått til det positive. Viste seg at kompisen min ikke skulle til nabobyn... Jeg hadde vist missforstått. Han andre kompisen hadde også snakket med mora si, og fådt lov til å komme til meg i stedet ;)

Dere har gitt meg mange tips til at jeg ikke må føle at jeg klenger meg for mye på, osv når det kommer til han som har venner i nabobyn. I dag tok jeg initiativ (skriveleif?) til å spør om jeg kunne bli med, eller finne på noe kjekt med dem elns. Viste seg at han alltid har hat lyst til å ha meg med, men at han trodde jeg ikke ville. Ser ut som jeg har sendt ut litt feil signal til han :blush::)

I denne vennegjengen i nabobyn er det også ei jente som virker svært interessang, men det får vi ta opp i en annen tråd :love:

Looks like life is smiling to me once again :love:

Takk for alle råd og tips, hadde trolig ikke hendt vis det ikke var for tipsa deres!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_ika_*

Hei godtfolk! :)

Har litt av samme problem som trådstarter. Jeg er 18 (snart 19) år og ikke vært på noen typiske fester på nyttårsaften (eller egentlig generelt). Har hatt muligheten på sett og vis, og noen jeg kunne vært med - hadde jeg vært frampå - men jeg er litt den bekjedne og tilbaketrukne typen. Har liksom ikke utviklet noe ordentlig kompisforhold til noen på videregående (i klassen). Er det da frekt og ringe litt og høre om det er noe som skjer? I og med at jeg på en måte ikke er en veldig "involvert" person? Denne stemmen, som trådstarter skisserer, som sier "du bare forstyrrer/"ikke har noe med det å gjøre" dukker plagsomt opp...

Trenger litt støtte og råd: Hvordan få til å joine en fest? (Har ikke facebook, dessverre...)

Ellers må jeg bare si meg helt enig i at det er mer vanlig enn uvanlig å ikke være på fester på ungdomskolen (da også foreldrene er mer påpasselige). Jeg mener også at alkohol ikke er en uting å drikke før omkring 17 år alderen, og at ingen må føle seg rare eller unormale ved å ikke være på en fest på nyttårsaften eller generelt i denne tiden! Når man begynner på studier får man nok av det skal du se, og hele skoletida er for det meste et evigvarende jag og tid mellom ulovlig/ikke-lovlig og det å være "kulest" osv. framfor viktigere verdier som jeg synes det kanskje mangler litt for mye av i norsk skole... (Bare min betrakning).

Hadde vært glad for svar!

Lenke til kommentar
Trenger litt støtte og råd: Hvordan få til å joine en fest? (Har ikke facebook, dessverre...)

Vel. Du har ikke tilgang til en av de mest effektive kanalene for sosial kommunikasjon der man får invitasjoner til sosiale sammenkomster. Skaff deg facebook, add folk i klassen, snakk med de og bli med på en fest.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det er ikke direkte frekt, men det vil sikkert bli oppfattet som litt merkelig. I hvert fall siden du ikke har noe spesielt forhold til noen i klassen. De vil kanskje tenke at du er desperat, men prøv å gi faen i det. Tenk på belønningen i stedet.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_ika_*
Det er ikke direkte frekt, men det vil sikkert bli oppfattet som litt merkelig. I hvert fall siden du ikke har noe spesielt forhold til noen i klassen. De vil kanskje tenke at du er desperat, men prøv å gi faen i det. Tenk på belønningen i stedet.

Dette er personer jeg har et hyggelig forhold til, men ikke akkurat har rent ned dørene/telefonene til utenfor skolen i løpet av årene. Takk for tipset - tror jeg har mer å vinne på å prøve. En telefon tror jeg ikke skader noen, kanskje snarere tvert i mot. Tror det er helt vanlig og intuitivt å føle denne "ensomfølelsen" for alle mennekser noen ganger, og man tror alle andre har det bedre når vikrleigheten er litt mer nyansert enn som så...

Er vel også vanlig å bli med venn av en venn til fest selv om man ikke har kjempekonkakt - sånn at man møter nye folk... Tror jeg satser på å være offensiv og komme meg på noe, og tenke mindre på hva andre tror/tenker om meg... Generelt sunt. Men enklere sagt enn gjort - det tror jeg alle mennesker opplever.

Takk for svar, setter enormt pris på det! ;)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Der har du en sunn instilling, ja. Hva andre tenker kan være det samme. I praksis er det ikke alltid like enkelt å holde på den mentaliteten, men hvis det funker - da er du kommet langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...