Schjellin Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Du finner alltids noen venner. Bare få det til deg, si at de skal ha med seg filmer osv. Lykke til og God jul. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hvis du er gira på å drikke alkohol, snakk med foreldrene dine og få fiksa det. Tviler på at foreldrene dine er så strenge på det. Hvis de er så har du ett større problem. Men prøv å snakk med de, de pleier å løse seg hvis du snakker med foreldrene dine. Problemet er ikke om han skal drikke eller ikke. De fleste foreldre er ganske strenge når det kommer til alkohol når sønnen går i tiende. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hvis du er gira på å drikke alkohol, snakk med foreldrene dine og få fiksa det. Tviler på at foreldrene dine er så strenge på det. Hvis de er så har du ett større problem. Men prøv å snakk med de, de pleier å løse seg hvis du snakker med foreldrene dine. Problemet er ikke om han skal drikke eller ikke. De fleste foreldre er ganske strenge når det kommer til alkohol når sønnen går i tiende. Ikke på mitt ståsted. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Pass på og ikke lukte alkohol eller røyk når du kommer hjem og gjør til rede så du ikke er så fyllesyk dagen etterpå så er det null stres og lure seg unna regelen en gang Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lonely_* Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Takker for masse bra svar fra dere alle Dere har fått opp humøret mitt i det minste, og jeg føler meg litt bedre rustet til de dagene det gjelder Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lonely_* Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Ikke det at det betyr at denne tråden er stengt Er bare å komme med enda flere tips om hva jeg kan gjøre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hadde heller skaffa meg sommerjobb enn og ikke tatt på alkohol til jeg fylte 18 ! Du går glipp av mye sosial omgang og ikke minst morro !Og i værste fall så kan du jo lett ta noen øl ++ uten at dine foreldre aner en maurskit Hvertfall ikke når de drikker og koser seg selv og er syke dagen derpå :=) Drikker nok ikke alkohol nei Har ikke no problem med å være med på en fest der det er alkohol, men får bil-lappen vis jeg ikke drikker selv. Blir jeg tilbydt så drikker jeg nok litt, men ikke slik at jeg blir brisen eller no slikt. Føler egentli jeg har tatt litt sosialt selvmord, ettersom jeg aldri blir bydd på fest eller no heller :S Sitter for det meste hjemme om dagene på pcen. Prøver å ta kontakt med folk, men ingen som virker interessert i å finne på noe -_- Tror jeg er en relativt normal person når det kommer til utsene, trening, inteligens osv osv.. Er verken geek eller dust Det er ikke " " når du ikke drikker alkohol, det er ditt eget valg. Men hva om dere gutta kan feks se to tre filmer 2. juledag eller nyttårskvelden? Det gjorde jeg og to stk når familien var samlet hos han ene. funker fjell det. Enda et godt eksempel 30.000kr for å ikke touche alkohol på to-tre år bør være en grei deal. Pass på og ikke lukte alkohol eller røyk når du kommer hjem og gjør til rede så du ikke er så fyllesyk dagen etterpå så er det null stres og lure seg unna regelen en gang Foreldre er ikke så dumme. Om du drikker litt, si at du drakk litt. Om du drikker mye, merker de det. Uansett er det viktigste å være ærlig. Er du heldig så stoler foreldrene dine på deg. Siden du har den avtalen så er det like greit å holde den. Det er bare to dager av året, barrikader deg i sofaen med laptop, fjernkontroller, teppe og næring. Så jævlig kan det ikke være. Hadde vært verre med julafta. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Pff lappen koster atm rundt 18.000 Og om du ikke klarer og skjule det, jaa da har du gjort for dårlig grunn arbeid Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Finn på noe i nærheten av disse dagene, som mange her har nevnt. Og til dere som oppfordrer mindreårige til å drikke (spessielt hvis dere er over myndighetsalderen selv), skam dere. (Hørtes visst ut som en gammel grinebiter nå). Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Pff lappen koster atm rundt 18.000 Og om du ikke klarer og skjule det, jaa da har du gjort for dårlig grunn arbeid Nja, det spørs. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Vell nå er det natti natt Lenke til kommentar
Gjest Gjesten Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Dude, please gjør deg selv en tjeneste og ikke føl deg tilbakestående eller "rar" fordi du ikke har et sted å være på nyttårsaften. Du går i 10.klasse, og er 15-16 år? Jeg følte meg helt likt som det du gjør nå, men det gjør ikke tankegangen noe mindre fucked up. Spør han kompisen din om du kan være med han, men det er bare hvis *DU* har lyst. Hvis han ikke vil ha deg med av en eller annen merkelig grunn, så var han kanskje ikke så god kompis alikevel. Den stemmen i hodet ditt som sier at han ikke vil ha deg med, og at du trenger deg på, eksisterer bare i ditt eget hodet. Så be den om å holde kjeft! Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg synes det er uhørt av foreldrene å heller ville dra på fest til et vennepar på andre juledag enn å være hjemme og ha det koselig med sin 15 år gamle sønn. Man drar ikke på fest og lar ungene være hjemme i julen. Punktum. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Såvidt jeg vet fikk han tilbudet om å være med? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Men saken er at mor og far ikke vil at jeg skal sitte alene. Det medførte jo selfølgelig at de spurte om ikke søstera mi kunne være sammen med meg. Hun svarte ja, men virket ikke veldig begeistret. Foreldrene mine sa at vis jeg ble alene, så ville ikke de reise på festen. Jeg føler at ingen vil være med meg Søs vil jo helst feire med veninnene, og mor og far vil jo helst på festen Slik det blir presentert her skal søsteren være hjemme med broren mens mor og far er på fest. Evt. mor og far hjemme dersom søsteren ikke vil. Uansett skulle det ikke vært et tema når ungen(e) ikke engang er ferdig med ungdomsskolen. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Herlighet, man må ikke drikke i jula/nyttårsaften for å ha det kult. Jeg drakk på fest da jeg var på den alderen, men gadd aldri drikke nyttårsaften før jeg var 18 - 19 år. Syntes det var mye koseligere å samle noen venner på kvelden. Skravle, spise godis og ta det med ro. Lenke til kommentar
Ogrheimen Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hvorfor ikke bare bytte om på dagene da? "Henge" med vennene dine 2. Juledag, og være hjemme nyttårsaften? Det at dere anbefaler han å drikke uten at foreldrene vet noe, er bare dumt. Hvis han skulle drikke så lite at foreldrene ikke merket noe, ville det ikke være verdt det uansett. Da er det bedre å si i fra på forhånd at han kanskje drikker litt. Da slipper han et eventuelt tillitsbrudd. Foreldrene har selv vært ung en gang, og de aller fleste var på fest. De forstår sikkert situasjonen hans. Lenke til kommentar
Gjest Jule_gjest Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Om du ikke er egentlig hypp på fest, men føler at en lang kveld alene er voldsomt... Hiv på favorittfilmene dine. Skru maks opp lydvolum, gjør akkurat det du har lyst til hjemme og kvelden går raskt. Ellers er jo extended edition ringenes herre filmene god timedreper da. Poff, så er det gått 4 timer og bare 2 filmer til liksom Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hadde det ikke vært for at jeg må jobbe fra mandag til nyttårsAften hadde jeg drukket hver jævla dag ut 2009 siden jeg ikke fikk twin tips til jul...eneste jeg Ønske ønska meg. Men NEEEEIDA ! I dobbel protest skal jeg drikke så mye på nyttårsaften at jeg ikke husker hva jeg gjorde de tre siste dagene 2009 ever ! Om jeg så våkner opp i en fremmed stue i trondheim. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Fy faen for en familie du har TS. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok reagert noe kraftigere en deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå