Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trolig alene: 2. juledag og nyttårsaften :(

Gjest Guest_Lonely_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Lonely_*

Litt om meg:

Jeg er en 15 (snart 16) år gammel gutt som går i 10 klasse.

Få venner innenfor et realistisk område.

Tingen er at alle tidligere jul'er har vi pleid å vert hos mormor og morfar 1.st juledag, og Farmor og Farfar 2. juledag.

I år skal vi visst ikke til farmor og farfar. Mor og far skal på en fest hos noen venner av de, og søstera mi vil til noen veninner.

Men saken er at mor og far ikke vil at jeg skal sitte alene. Det medførte jo selfølgelig at de spurte om ikke søstera mi kunne være sammen med meg. Hun svarte ja, men virket ikke veldig begeistret. Foreldrene mine sa at vis jeg ble alene, så ville ikke de reise på festen. Jeg føler at ingen vil være med meg :ermm:

Søs vil jo helst feire med veninnene, og mor og far vil jo helst på festen :(

Har lyst å foreslå for dem at jeg kan være alene, men vis jeg gjør dette, kommer jeg til å føle meg sinsykt alene den kvelden ettersom jeg er vandt at vi feirer :no:

Hva bør jeg gjøre? Tror de få vennene jeg har har planer for denne dagen med familien...

Kan eventuelt høre rundt...

Secound er Nyttårsaften.

Var meninga at jeg og 2 kompiser skulle finne på noe gøy sammen. Først spise hjemme med familien, og treffes etterpå. Nå har han ene trekt seg, og han andre skal vist plutselig være med på noe i nabobyn tror jeg. Føler ikke jeg kan presse meg innpå han siste og spør om å få være med.

Det andre valget mitt er jo å være med mor og far, og et vennepar av de. Føler dette blir veldig trist, jeg er liksom ungdom! Jeg skal høre til å være med venner, ikke sitte hjemme med mor og far :ohmy:

Vet ikke helt om det er noe serlig poeng med denne tråden, men håper dere kan gi meg noen tips om hva jeg kan gjøre osv. Føler ikke at selvtilitten er på topp for å si det slik :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner meg litt om nyttårskvelden for 2-3 årsiden. Satt hos min nåværende stefar. Mamma hadde handla alkohol osv til meg tidligere på dagen, men jeg viste ikke hvor det var fest. Jeg satt som sagt hos min nåværende stefar å spiste Grandiosa pepperoni (ja, mamma og resten av folka der, hadde fisk. Og det spiser ikke jeg). Vi var ferdige med middagen rundt 8 tiden. Rundt da ringer det en kamerat og spør om jeg er gira på å drikke for han hadde klart å funne fest. Vi stakk dit, drakk oss fulle og hadde det morro. Kom hjem til mor og hennes party å fortalte fylle historier.

Hvis du drikker alkohol selv, så er det en mulighet for at du kan være med en kamerat på en fest elns. Vet ikke helt hva du skal gjøre 2. juledag tho.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lonely_*

Drikker nok ikke alkohol nei :(

Har ikke no problem med å være med på en fest der det er alkohol, men får bil-lappen vis jeg ikke drikker selv.

Blir jeg tilbydt så drikker jeg nok litt, men ikke slik at jeg blir brisen eller no slikt.

Føler egentli jeg har tatt litt sosialt selvmord, ettersom jeg aldri blir bydd på fest eller no heller :S

Sitter for det meste hjemme om dagene på pcen. Prøver å ta kontakt med folk, men ingen som virker interessert i å finne på noe -_-

Tror jeg er en relativt normal person når det kommer til utsene, trening, inteligens osv osv.. Er verken geek eller dust

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lonely_*
Spør kompisen din om og få joine ham da vell :)

Ellers kan du spørre litt rundt om det skjer noe, som regel samles mange på nyttårsaften og flåser rundt :p

Takk for bra tips :)

Lenke til kommentar

Har ikke no problem med å være med på en fest der det er alkohol, men får bil-lappen vis jeg ikke drikker selv.

Blir jeg tilbydt så drikker jeg nok litt, men ikke slik at jeg blir brisen eller no slikt.

Føler egentli jeg har tatt litt sosialt selvmord, ettersom jeg aldri blir bydd på fest eller no heller :S

Sitter for det meste hjemme om dagene på pcen. Prøver å ta kontakt med folk, men ingen som virker interessert i å finne på noe -_-

Tror jeg er en relativt normal person når det kommer til utsene, trening, inteligens osv osv.. Er verken geek eller dust

Det er ikke " :( " når du ikke drikker alkohol, det er ditt eget valg. Men hva om dere gutta kan feks se to tre filmer 2. juledag eller nyttårskvelden? Det gjorde jeg og to stk når familien var samlet hos han ene. funker fjell det. :)

Endret av Schjellin
Lenke til kommentar

Hadde heller skaffa meg sommerjobb enn og ikke tatt på alkohol til jeg fylte 18 ! Du går glipp av mye sosial omgang og ikke minst morro !

Og i værste fall så kan du jo lett ta noen øl ++ uten at dine foreldre aner en maurskit :p

Hvertfall ikke når de drikker og koser seg selv og er syke dagen derpå :=)

Det er ikke " :( " når du ikke drikker alkohol, det er ditt eget valg. Men hva om dere gutta kan feks se to tre filmer 2. juledag eller nyttårskvelden? Det gjorde jeg og to stk når familien var samlet hos han ene. funker fjell det. :)

Enda et godt eksempel :thumbup:

Lenke til kommentar

Guttungen går i 10 klasse, din tosk. Han drikker ikke alkohol, og gjør rett i det.

Lenke til kommentar

kan bli bra uten alkohol også.. du må ikke være redd for å "trenge" deg innpå folk og prøve å bli med selv om du ikke er direkte invitert.. dette er noe jeg har lært meg.. var i samme situasjon da jeg gikk i 10.klasse, og nyttår sugte sammen med bare mamma og pappa.. ikke vær redd for å hive deg på med andre..

Lenke til kommentar

Ser egentlig ikke helt problemet i å bli med den ene kompisen din? Så farlig er det vel ikke å spørre?

Hvis ikke, så får du gjøre som de andre sier, inviter noen hjem til deg.

Skal selv få besøk av et par kamerater på nyttårsaften, da mamma ikke er helt keen på at jeg drikker så mye :xmas:

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme dealen med ingen alkohol eller røyk innen jeg ble 18, så skulle jeg få lappen gratis. Avtalen brøyt jeg i slutten av første klasse, men mamma brydde seg ikke nevneverdig. Om du holder tilbake på grunn av lappen syns jeg ikke du burde, er du ukomfortabel med det er det noe helt annet.

Nyttårsaften er som regel fyllefest til tusen, og jeg vet hva jeg skal gjøre om en uke. 2. juledag er litt mer hellig og der passer det nok best med venner og film. :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lonely_*
Hadde heller skaffa meg sommerjobb enn og ikke tatt på alkohol til jeg fylte 18 ! Du går glipp av mye sosial omgang og ikke minst morro !

Og i værste fall så kan du jo lett ta noen øl ++ uten at dine foreldre aner en maurskit :p

Hvertfall ikke når de drikker og koser seg selv og er syke dagen derpå :=)

Jeg drikker litt, men har aldri blitt full. Er redd for å bli busta av foreldrene mine :/

De er nok heller ikke folka som mister sans og samling når det kommer til alkohol. Tror egentli de også er litt av typen som ikke står i spotlighten på fester. De er ikke edru, men ikke serligt sjenka heller når de kommer hjem fra fester.

Men hvis du absolutt har lyst til å drikke alkohol, med lov av foreldrene dine. Så kan du jo ta det opp med dem å bytte det med bil lappen over til snus og røyk?

Avtalen gjelder for røyk og snus også, så blir nokk vanskelig å bytte :ermm:

Personlig så tror jeg ikke alkohol gjør det noe serlig bedre. Om jeg drikker eller ikke drikker tviler jeg på spiller no stor rolle i en fest. Kunne jo alltid blitt veldi morro da :love:

Må nok først finne en fest jeg er velkommen i :whistle:

Lenke til kommentar

Hvis du er gira på å drikke alkohol, snakk med foreldrene dine og få fiksa det. Tviler på at foreldrene dine er så strenge på det. Hvis de er så har du ett større problem. Men prøv å snakk med de, de pleier å løse seg hvis du snakker med foreldrene dine.

Endret av Schjellin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...