Whipblaster Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 hei. jeg lurer på når det er billigst å kjøpe datautstyr fra nettet og ellers? takker for svar Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Grunnregelen er vel at slike ting er i konstant fall, så venter du en måned vil det automatisk bli litt billigere. Derfor kan man heller ikke tenke så mye på det, for da blir det aldri noe kjøp. Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 hei.jeg lurer på når det er billigst å kjøpe datautstyr fra nettet og ellers? takker for svar Uansett hvilken måned det er får du nok alt billigere NESTE måned Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 hei.jeg lurer på når det er billigst å kjøpe datautstyr fra nettet og ellers? takker for svar Uansett hvilken måned det er får du nok alt billigere NESTE måned Men I løpet av den ventetiden har nye mer krevende spill kommet ut, nyere modeller etc.. så da blir det jo bare et dårligere kjøp Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Men I løpet av den ventetiden har nye mer krevende spill kommet ut, nyere modeller etc.. så da blir det jo bare et dårligere kjøp Nei for det som var til salgs forrige måned har blitt billigere, vent alltid til neste måned hvis du vil ha det billigere. Endret 24. desember 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Men I løpet av den ventetiden har nye mer krevende spill kommet ut, nyere modeller etc.. så da blir det jo bare et dårligere kjøp Nei for det som var til salgs forrige måned har blitt billigere, vent alltid til neste måned. Nei.. så klart vend en mnd eller to etter utgivelse dato.. men jeg ville ikke drøyd kjøpet med engang.. får verdt sekund som går.. så blir Skjermkortet mindre og mindre vært samtidig som at det vil suge etter et par år ute på markede ettersome spill krever mer og mer PC.. om du ikke gamer CSS eller pacman da xD Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Nei.. så klart vend en mnd eller to etter utgivelse dato.. men jeg ville ikke drøyd kjøpet med engang.. får verdt sekund som går.. så blir Skjermkortet mindre og mindre vært samtidig som at det vil suge etter et par år ute på markede ettersome spill krever mer og mer PC.. om du ikke gamer CSS eller pacman da xD Det var ikke tema, tema var "billigste mnd å kjøpe datautstyr" og det er neste måned Edit: At ting blir mindre og mindre verdt er jo nettopp grunnen til at du skal vente til neste måned, da betaler du også mindre for det samme. Endret 24. desember 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Nei.. så klart vend en mnd eller to etter utgivelse dato.. men jeg ville ikke drøyd kjøpet med engang.. får verdt sekund som går.. så blir Skjermkortet mindre og mindre vært samtidig som at det vil suge etter et par år ute på markede ettersome spill krever mer og mer PC.. om du ikke gamer CSS eller pacman da xD Det var ikke tema, tema var "billigste mnd å kjøpe datautstyr" og det er neste måned Edit: At ting blir mindre og mindre verdt er jo nettopp grunnen til at du skal vente til neste måned, da betaler du også mindre for det samme. Hvorfor ikke bare vente 10 år? koster det jo bare 10 kr.. sparer jo tusenvis. Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hvorfor ikke bare vente 10 år? koster det jo bare 10 kr.. sparer jo tusenvis. Endelig skjønte du det du også.... god jul. Lenke til kommentar
vanligmann Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Nettet og datautstyr er ikke like følsomt for svingninger i pris, slik som detaljhandelen er - og det er "salg" og "supertirsdag/weekend/onsdag/whatever" hele tiden. Dersom du har lyst til å gå ned på din lokale Elkjøp og får varen i hendene med en gang, er nok januar en god måned, men ellers gjelder den gamle regelen: Kjøp det du trenger, når du trenger det - og slutt å se på priser etterpå. Alt du måtte kjøpe, det være seg prosessorer, minne, skjermkort eller annet - vil automatisk bli billigere etterhvert som ny teknologi kommer på markedet. Man må heller glede seg over det man har, når man har det, og ikke irritere seg over at man kunne spart noen hundre kroner på å vente litt. Da hadde man gått glipp av all gleden man har hatt av den aktuelle gjenstanden underveis God jul! Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hvorfor ikke bare vente 10 år? koster det jo bare 10 kr.. sparer jo tusenvis. Endelig skjønte du det du også.... god jul. Takk, får vell ta og vente 10 år så skal jeg lage meg selv en i7 pc med gtx 295, 10tb minne til bare noen hundre lapper xD Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Takk, får vell ta og vente 10 år så skal jeg lage meg selv en i7 pc med gtx 295, 10tb minne til bare noen hundre lapper xD Helt utrolig at faktisk ikke skjønte hva jeg mente... Med "neste måned" mener jeg at uansett når man kjøper vil det bli billigere. Om man tolker det som om man driter i pengene og kjøper det man trenger når man trenger det eller om man tolker det som deg får være opp til hver enkelt. Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Takk, får vell ta og vente 10 år så skal jeg lage meg selv en i7 pc med gtx 295, 10tb minne til bare noen hundre lapper xD Helt utrolig at faktisk ikke skjønte hva jeg mente... Med "neste måned" mener jeg at uansett når man kjøper vil det bli billigere. Om man tolker det som om man driter i pengene og kjøper det man trenger når man trenger det eller om man tolker det som deg får være opp til hver enkelt. lol forstod hva du mente.. men fakta er at hvorfor vente??, greit det blir billigere.. og om det er for dyrt så ville jeg jo ventet ofc.. men om du har pengene.. og "trenger" de komponentene eller komponenten så ville jeg ikke ventet og gå glipp av all gleden får en hundre lapp. Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 lol forstod hva du mente.. men fakta er at hvorfor vente??, greit det blir billigere.. og om det er for dyrt så ville jeg jo ventet ofc.. men om du har pengene.. og "trenger" de komponentene eller komponenten så ville jeg ikke ventet og gå glipp av all gleden får en hundre lapp. Har hverken sagt eller påstått man skal vente, har bare sagt det blir billigere hvis man venter og det påstår jeg fortsatt. Hvis man ikke MÅ ha det aller beste hele tiden er det jo så klart den beste tide å kjøpe rett etter en prisnedsettelse/nylansering av noe bedre. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Det er langt fra sikkert at det er billigere neste måned, det kan faktisk være dyrere. F.eks gikk minneprisene opp relativt mye her i høst. Samme skjedde i fjor høst sa kronekursen falt. Prismekanismene er nok langt mer komplekse enn de fleste tror, og avhenger av dollarkurs, produksjonskapasitet, etterspørsel, jordskjelv i Japan. Over tid blir nok en "bestemt" vare rimeligere, i og med at den som oftest settes ned i pris når nyere versjoner lanseres. Så faktisk ytelse (dvs en definert ytelse blir rimeligere), relativ ytelse koster omtrent det samme over lang tid. Men da f.eks Core 2 Duo ble lansert, skaut prisen på det mye oppover og 2 GiB minne låg på 2 000 kr pluss. Men f.eks i7 920 har hatt omtrent samme pris siden april, svingninger har hovedsaklig vært bestemt av kurssvigninger. Og min påstand er at den kommer til å ha samme pris i mange måneder framover, Intel har ikke signalisert noen priskutt. Endret 26. desember 2009 av Bolson Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) lol forstod hva du mente.. men fakta er at hvorfor vente??, greit det blir billigere.. og om det er for dyrt så ville jeg jo ventet ofc.. men om du har pengene.. og "trenger" de komponentene eller komponenten så ville jeg ikke ventet og gå glipp av all gleden får en hundre lapp. Har hverken sagt eller påstått man skal vente, har bare sagt det blir billigere hvis man venter og det påstår jeg fortsatt. Hvis man ikke MÅ ha det aller beste hele tiden er det jo så klart den beste tide å kjøpe rett etter en prisnedsettelse/nylansering av noe bedre. Har aldri sagt at du sa det, bare sa at du påsto at det ble billigere etter vær måned (Normalt sett)...så ikke antyd noe som ikke er korrekt. Og ja det er det beste ved en pris nedsettelse men er ikke anbefalt I nedgangs tider... noen ganger er det bedre og kjøpe rett etter utgivelse ettersom et treg marked skaper treg nedsettelse og da kommer jo nyere moddeler og kjøpet er ikke lenger like "extra ordinært". Endret 26. desember 2009 av cocopara Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Har aldri sagt at du sa det, bare sa at du påsto at det ble billigere etter vær måned (Normalt sett)...så ikke antyd noe som ikke er korrekt. Og ja det er det beste ved en pris nedsettelse men er ikke anbefalt I nedgangs tider... noen ganger er det bedre og kjøpe rett etter utgivelse ettersom et treg marked skaper treg nedsettelse og da kommer jo nyere moddeler og kjøpet er ikke lenger like "extra ordinært". Hvorfor diskuterer du med meg da? Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Ville bare tydliggjøre mitt poeng xD Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Dersom det er ei bestemt tid hardware blir billigare så er det no i romjula og i januar, som med alt anna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå