Bobbylove Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg skal ha en avsluttende oppgave i historie nå snart hvor vi skal skrive en oppgave om hva som helst innen andre verdenskrig. Jeg har altid vært interressert i historie å har dermed lest det meste om krigen man finner lett tilgjengelig. Så jeg kunne tenkt meg å skrive om noe man ikke ofte hører om, gjerne noe hvor man blir litt overasket å et godt eksempel på at vinnerne skriver historien. Feks at russerne var minst like ille som nazistene. Noen forslag? Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hva med invasjonen av Berlin? Der den tyske hæren (det som var igjen), for det meste bestod av barn, som var med i hitlerjugend. (De var så unge som til ned i 10års alderen etter det jeg vet.) Og der den russiske fraksjonen av de allierte sine hærer voldtok alle kvinner de kom over. Tror vi snakker om nummer opp til 90.000 kvinner. Lenke til kommentar
Reltih Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hva med at Churchill bevisst saboterte Norges nøytralitet ved å utføre en militæraksjon i Norsk farvann? Hva med invasjonen av Berlin? Der den tyske hæren (det som var igjen), for det meste bestod av barn, som var med i hitlerjugend. (De var så unge som til ned i 10års alderen etter det jeg vet.) Og der den russiske fraksjonen av de allierte sine hærer voldtok alle kvinner de kom over. Tror vi snakker om nummer opp til 90.000 kvinner. Damn, visste ikke at Ivan hadde det i seg... Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg jeg har lyst til å dra frem russerne sin brutalitet, feks de 10 000 polske offiserene de drepte eller alle jødene de drepte. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Kan vel ta for deg Cossackene som motok tyskeren med åpene armer da de også var ekte jøde hatere og hjalp med utryddelser Lenke til kommentar
mkon Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Du har flere ting å ta av i fra italia og afrika, som ikke er av de aller mest kjente slagene. Da ikke om el alamein, men andre hendelser. Skrive om f.eks en at Italia ville avslutte forholdet med tyskland, da italia fikk ny leder etter et statskupp. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Italia generelt var ganske interresant under andre for ikke snakke om første verdenskrig. Ganske så ubrukelige egentlig, virker i grunn som de bare var et hinder for tyskland. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Brittene respekterte ikke Italieneren, mens de hadde respekt for tyskere i afrika brydde de seg fint lite om Italienerne. Max Manus mener jeg også fant dem manglende som krigere blanet annet er veldig dårlig fly angrep på båten han var på osv. Noe som er litt rart da de en gang var romere og la under seg mestemarten av middelhavet Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Noe som er litt rart da de en gang var romere og la under seg mestemarten av middelhavet Egentlig ikke rart i det hele tatt. Ingen av regimene som styrte italienere under og etter ww1 var effektive. I begge verdenskrigene ledet de landet sitt inn i kriger som den vanlige italieneren verken ønsket eller skjønte årsaken til. Man vinner ingen kriger med soldater og befolkning som mangler motivasjon. Det hjalp heller ikke på saken at Italias stusselige industri (under ww2) ikke klarte å utstyre Italias soldater med moderne våpen i store nok antall. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Det var ikke ment helt seriøst da, det er jul, man kan ta en dag fri fra kritisk historisk tenking Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Når Hitler sa til Churchill at Italia kom til å støtte dem hvis det ble krig så sa Churchill "Yes, we had them the last time" eller noe i den duren. Det sier vel sitt Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Det var ikke ment helt seriøst da, det er jul, man kan ta en dag fri fra kritisk historisk tenking Jeg er en hedning som aldri tar meg fri fra kritisk tenking Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Er jo masse og ta av. Du kan feks skrive om noe av samarbeidet de 2 landene hadde. Event kan denne her beskrive noe av brutaliteten i russerne brukte. http://no.wikipedia.org/wiki/Holodomor Russland benekter offisielt fortsatt folkemordet. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 hva med å skrive om de norske politistyrkene i Sverige under WW2? Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Aldri hørt om. Hva gjorde de der? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Aldri hørt om. Hva gjorde de der? De ventet ... Andre forslag: - Raidet på Dieppe - Operation PLUTO (PipeLine Under The Ocean) Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Aldri hørt om. Hva gjorde de der? de ventet på en alliert invasjon så de kunne gå over grensen og opprette orden i makt vakumet. vel det var det offisielle iallfall... de ikk militæropplæring og hadde bånd til milorg og slikt. den glemte arme er en bok om dem. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Jeg skal ha en avsluttende oppgave i historie nå snart hvor vi skal skrive en oppgave om hva som helst innen andre verdenskrig. Jeg har altid vært interressert i historie å har dermed lest det meste om krigen man finner lett tilgjengelig.Så jeg kunne tenkt meg å skrive om noe man ikke ofte hører om, gjerne noe hvor man blir litt overasket å et godt eksempel på at vinnerne skriver historien. Feks at russerne var minst like ille som nazistene. Noen forslag? Tysklands okkupasjonen av Norge var regjeringen Nygaardsvolds skyld. Både Tyskland og Storbritannia som var i krig siden 1939 hadde hver sin plan for invasjon av Norge. (Plan R 4 og Operation Weserübung) Alikevel slapp regjeringen Nygaardsvold både Tyske og Britiske krigsskip inn i Norge, derfor ble Norge trukket inn i krigen og okkupert april 1940 Statsminister: Johan Nygaardsvold Utenriksminister: Halvdan Koht Landbruksminister: Hans Ystgaard Kirkeminister: Nils Hjelmtveit Forsyningsminister: Trygve Lie Finansminister: Oscar Torp Sosialminister: Sverre Støstad Justisminister: Terje Wold Handelsminister: Anders Frihagen Arbeidsminister: Olav Hindahl Forsvarsminister: Birger Ljungberg Syv drepte og fem sårede Endret 8. januar 2010 av Ove38 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå