Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mensen i kun 2 dager - gravid?

Gjest Guest_bekymret_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_bekymret_*

Hei!

Jeg og jenta mi har lurt litt på i det siste om hu kan være gravid. Vi ventet for å se om hun fikk mensen til "vanlig" tid. Så kom den på mandag (litt tidligere en vanlig). Men idag så er den borte, dvs at hun kun har hatt mensen i 2 dager, er det mulig? Er litt redd pga jeg har lest at mensen kan utebli om jenta er gravid, men hun kan fortsatt få små blødninger.

Takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mensen betyr vanligvis ingen graviditet, men er mange gravide som har blødninger rundt da første mens etter befruktningen fant sted. Varigheten på mensen derimot, har ingenting å si. Jeg har mensen i under to dager. P piller FTW!

Er dere redd for å bli gravid, bruk prevensjon. Bruker hun pillen, så sørg for at hun ikke slurver med den.

Lenke til kommentar
Når det kommer til prevensjon så tror jeg at jeg rater spiral over piller^^

(FTW = Fuck the world IKKE for the win! Bli med meg og forandre meningen tilbake til det originale utsagnet, og ikke det som noen datageeker har forandret det til.)

Spiral tilbys de som allerede HAR vært gravide fordi det kan være ekstremt ubehagelig og smertefullt for "aldrigravide" å få satt den inn. Dessuten kommer det fler bivirkninger med en spiral.

FOR TEH WIN!!!!1111one

Lenke til kommentar
Spiral tilbys de som allerede HAR vært gravide fordi det kan være ekstremt ubehagelig og smertefullt for "aldrigravide" å få satt den inn. Dessuten kommer det fler bivirkninger med en spiral.

FOR TEH WIN!!!!1111one

Dette er ikke en regel, og jeg kjenner flere kvinner som aldri har vært gravide som har fått satt inn spiral. Inkludert min nåværende kjæreste. Det kan være smertefullt å få satt den inn, men det går over veldig fort. Det er forresten to typer spiraler som kan brukes, og hvilken som passer for deg kommer an på din fysikk rett og slett.

Det er ikke mange bivirkninger med spiral nei. Det KAN føre til kraftigere mensturasjon, blir du gravid med spiral, bør spiralen fjernes snarest, da det ellers er risiko for spontanabort eller for tidlig fødsel.

Lenke til kommentar
Dette er ikke en regel, og jeg kjenner flere kvinner som aldri har vært gravide som har fått satt inn spiral. Inkludert min nåværende kjæreste. Det kan være smertefullt å få satt den inn, men det går over veldig fort. Det er forresten to typer spiraler som kan brukes, og hvilken som passer for deg kommer an på din fysikk rett og slett.

Det er ikke mange bivirkninger med spiral nei. Det KAN føre til kraftigere mensturasjon, blir du gravid med spiral, bør spiralen fjernes snarest, da det ellers er risiko for spontanabort eller for tidlig fødsel.

Er ikke en regel nei, men det er en fordel :) Og typen spiraler er enten hormon eller kobber. Fysikk har ikke så mye med saken å gjøre, man setter f eks ikke hormonspiral på (i?) en som er allergisk mot hormonpreparater :)

Nå er spiraler kanskje det prevensjonspreparatet jeg kan minst om, men gi meg en liten stund så har jeg freshet opp ^^

Lenke til kommentar
Er ikke en regel nei, men det er en fordel :) Og typen spiraler er enten hormon eller kobber.

Stemmer

Fysikk har ikke så mye med saken å gjøre, man setter f eks ikke hormonspiral på (i?) en som er allergisk mot hormonpreparater :)

Dette er en del av din fysikk. Ordet fysikk brukes rett og slett om en kroppslig tilstand.

Lenke til kommentar
Når det kommer til prevensjon så tror jeg at jeg rater spiral over piller^^

(FTW = Fuck the world IKKE for the win! Bli med meg og forandre meningen tilbake til det originale utsagnet, og ikke det som noen datageeker har forandret det til.)

Som en oldschool datageek, fra Windows 95, så har jeg ALDRI, og da mener jeg ALDRI hørt "Fuck teh world" verjsonen av FTW.

Men det som virkelig er feil er Lol = Laugh out loud. Den rette er "Laugh of Looser". Husker vi spilte DotA og man ropte det fram og tilbake.

Lenke til kommentar
Som en oldschool datageek, fra Windows 95, så har jeg ALDRI, og da mener jeg ALDRI hørt "Fuck teh world" verjsonen av FTW.

Men det som virkelig er feil er Lol = Laugh out loud. Den rette er "Laugh of Looser". Husker vi spilte DotA og man ropte det fram og tilbake.

Ikke vet jeg med lol, men FTW er jeg rimelig sikker på. Kanskje du må være litt mer oldschool da?^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...