asconasny Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hei. Skal bytte en kondesator på Dreambox'en min men er litt i tvil på hva jeg skal gjøre. Denne skal jeg bytte Det jeg lurer på er om jeg kan bruke en sånn Kondensator Det jeg er mest skeptisk til er om dette er rett type med tanke på AC eller DC. Regner med Dreambox'en er dc, uten at jeg har peiling Har dette noe å bety på kondensatorer? Vil det være trygt å bruke denne? Eller vil noe sånt være bedre Trykk her Eller denne Håper noen har peiling på dette. Uansett. Den første har jeg liggende hjemme. De to andre må jeg bestille eventuelt. Noen som kan forklare meg forskjellen. Jeg ser at de to siste der er merket med dc noe den første ikke er. mvh Asconasny Lenke til kommentar
kurrant Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Du kan bruke alle de du linket til såfremt de fysisk passer, de er alle elektrolyttkondensatorer. Rent mekanisk sett er det best å bruke den overflatemonterte varianten, men det går også helt fint å bøye ut beina på de hullmonterte, og montere dem på overflaten også. Lenke til kommentar
asconasny Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Heisann. Loddet inn den jeg hadde jeg, kan ikke kalle det annet enn en suksess! Dreambox'en funker som den skal, så får jeg se hvor lenge den holder ut. Begynner å dra litt på årene, men 5 år er jo ikke så gammelt da. Satser på den holder en stund til, takk for hjelpen! Men så i utgangspunktet så er det ikke noe forskjell på AC og DC kondensatorer? Aner ikke hva den jeg satt inn er og jeg vet heller ikke hva den orginale var heller. Men uansett så virker det. Mvh Asconasny Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Men så i utgangspunktet så er det ikke noe forskjell på AC og DC kondensatorer? Nei, det er ikke noe som heter "AC kondensator" eller "DC kondensator". Kondensator har en maksimal spenning som den tåler. Det er da alltid snakk om DC. Den på bildet tåler max 25V. En kondensator kan ikke lede DC, dermed vil det ligge DC spenning over den. Mens den leder AC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå