guak Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hei! Jeg er en 13 år gammel gutt som har drevet og trent styrke en stund, men har oversett kosthold, og det har blitt en del drittmat. JEg har nå snudd om og spiser godteri og drikker brus bare på søndager. Jeg er 1.60 høy og veier 52 kilo. Jeg er ganske breskuldret, og føler at jeg er ganske sterk. Sykler spinnig sykkel i 30-45 min før frokost vær dag. Ellers trener jeg litt push ups, crunches, pull ups, planken, ryggløft og slikt, men har ikke sett så veldig til resultater, men jeg kjenner at eg er blitt sterkere. Noen som kn sette opp en fin diett for og forbrenne mest mulig fett, men beholde musklaturen? Jeg driver med turn, og trener det 4 ganger uka, og der blir mdet mye styrke, pluss litt styrke utenom. Hvordan ser styrken ut? Skal også snart gå til innkjøp av manualer, noe annet jeg burde kjøpe da? Noe jeg burde endre på? Tar alle svar godt imot. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Det du må vite er at det ikke går ann å bygge muskler og forbrenne fett samtidig (det finnes jo disse fåtalls muscle-freaks i samfunnet, men går ikke lengre inn på det) Når jeg ser på vekt, så ser jeg ofte hvor høy du er sammenlignet med vekt. Er du eks: 170cm, bør du veie 70kg, er du 171cm bør du veie 71kg osv. I mine øyner vil du være skinny så lenge du ikke kommer deg over 60kg. Enne grunnen for at du ikke har sett resultatene ennå er jo helt sikkert pågrunnav drittmat kostholdet ditt Men hvorfor spinning før frokost? Lenke til kommentar
guak Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Føler meg mye bedre utpå dagen med en sykkeltur på morrakvisten utpå dagen, samt at jeg trenger og trene kondis. Joa, det at jeg ikke har sett resultater kommer nok av drittmaten, men når man skal forbrenne underhudsfett, er det veldig mye man må tenke på, eller er det bare å spise sunt og minimalt med drittmat? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Prøv å spis noe før sykkelturen, da vil du både få mer energi og sykkelturen vil faktisk bli mer behagelig. Du er ung, du burde ikke tenke på å forbrenne fett. Du vil være ikke være en liten tass på 45-50kg med skinnypack. Damene vil "kanskje" gå etter deg, men de store gutta vil også sansyleighvis finne det moro å øppe med deg. Så tipset fra meg. DRITT I MAGEN! Spis masse rein mat, tren tungt og kanskje om 1 år når du har kommet deg oppi 70-80kg så vil du vurdere en deff.. Da vil du sitte igjen med sixpack og muskler.. Trening er ikke komplisert. For å forbrenne fett må du være i kaloriunderskudd (regn ut ditt kaloriforbruk på en dag og trekk fra 300kcal) også ta noen par intertvaller i uken. Ikke jogg, det vil bare forbrenne mer muskler. Endret 24. desember 2009 av Pijus Lenke til kommentar
guak Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 K, takk for svar. =D Hvor ofte skal jeg trene styrke i uken? Annenhver dag? Jeghar pull/chin ups stang, og skalsnart kjøpe manualer, noe annet jeg burde kjøpe? Forresten, det går i arv i familien at ribbeina står veldig langt ut, litt lengre enn brystet. Vi det ha oen påvirkning for resten av magen? Og noen gode tips til trening av ben, rygg og bryst? Burde jeg kjøpe benk eller lignende? Igjen, takk for svar. =D Lenke til kommentar
Knife Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Kjøp deg knebøy rack, vektskiver og stang. Vis du har et stort press etter benkpress kan du også kjøpe benk. Hvis ikke, kan du ta floor press. Tar du kneøby, markløft og benkpress (floor press) i noen par månder, og øker fra gang til gang, fra uke til uke og fra månde til månde, spiser bra og sover er du nok på god vei til å få muskler enn de andre kompisene dine. Endret 26. desember 2009 av Pijus Lenke til kommentar
guak Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Hvor får jeg kjøpt dette? Og hva vil prisen komme på? og jeg bare spør, før jeg får kjøpt dette, skal jeg bare fortsette med den treninga jeg gjør? Virker som om du har litt peiling. EDIT: Ser dette bra ut til knebøystativ?http://www.gym2000.com/produkter/apparater_frivektutstyr/hjemmetrening/abilica_kneboeystativ Endret 26. desember 2009 av guak Lenke til kommentar
Knife Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Du kan jo finne et treningsstudio som ikke har aldersgrense. 1: Lese denne https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1060728 2: Lese denne https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=648028 3: Sett opp kostholdet, finn ut hvilket treningssprogram. (anbefaler et 5x5 program, Myo eller stronglifts) 4: Sett i gang! Lenke til kommentar
guak Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Fant ikke noe treningsstudio uten aldersgrense i nærheten. JEg har bursdag om litt over et par måneder, og får en del penger da, så da skal jeg kjøpe vektskiver, stang og knebøy stativ, høres et greit ut? Og jeg som aldri har trent med vekter før, men trent mye styrke utenom, hvor mye kilo på vektene burde jeg satse på i første omgang? Er det forskjell på lengde o.l på stanga i forhold til nybegynnere? Så fort jeg har fått utstyret skal jeg starte på et 5x5 prog. Som du tipset om tenkte jeg å ta bulk i et år, så deffe. Høres det greit ut? Og knebøy stativet jeg linket til, hvordan ser det ut? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Du må huske på at det er svin dyrt med frakt fra gym2000. Jeg kjøpte 2x0,5kgs vektskiver, totalprisen på vektskivene ble jo rundt 35kr men frakten kom oppi 100kr Du kan lage din egen knebøy rack. Men går ikke lengre inn på det. Når du begynner med et program må du få inn teknikkene på de forskjellige øvelsene. Så start med bare stangen. Bulk betår forsåvidt vektøkning. Første gangen jeg tok bulk (veide rundt 50kg/170cm) så gikk jeg ekstremt fort opp i vekt, etter 6 månder veide jeg 70kg. Så pass på at du ikke overdriver kalorioverskuddet. Husk også på at du vil legge på deg fett under en bulk, fordelingen blir noe rundt %80 fettfri masse og %20 fett. Når jeg sier fettfri masse betyr det ikke muskler, men glukose, vann og muskler. Du må også huske på at du legger på deg en ekstremt liten mende muskler, som nybegynner kan du bare regne med at du legger på deg 2-4kg med rein muskelmasse. Det kan kanskje høres lite ut, men se på en kylling fille, 4kg er jo en god del kjøtt. Lenke til kommentar
guak Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Takk, tror jeg skal kjøpe knebøystativ, stang og vektskiver da. ;p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå