mafkoy Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hei alle datakyndige der ute. Situasjonen er den at i disse juletider med ferie og hele pakka, så er det CoD: Modern Warfare 2 det går i. MEN, nettverk er ustabilt som bare det, og oppfører seg helt utrolig rart! Mener selv at jeg er veldig datakyndig selv, og jeg har greie på mye, men når det kommer til nettverk og diverse, har jeg liten clue. Jeg har en DLINK, DIR-655, og den har funket helt bra før. Men nå hopper den av nettet konstant! Trenger ikke gå mer enn 2-3 min, så er den ute, selvom den kobler seg på igjen automatisk etter 1 min. Når jeg spiller Modern Warfare 2, så hopper den garantert av etter få minutter, men om jeg surfer vanlig på internett, så kan den holde seg mye lenger, men den hopper fortsatt av. Vi har 4 maskiner i huset, og det skjer på alle, så ikke PC'en min sin feil. Og jeg trenger virkelig hjelp! Jeg har prøvd UTROLIG mye for å få det til å funke, stengt av andre brukere fra nettet, oppdatert firmware, restarta alt mulig, YOU NAME IT! Men jeg ber rett og slett noen hjelpe meg i disse juletider, en eller annen måte jeg kan finne ut av hva som skjer? Skal jeg poste noen logg? Har noen noen programmer jeg kan bruke? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Antar at du har et modem også i tillegg til denne boksen, er det like ustabilt om du kobler pcen direkte til denne? (Ja, de andre pcene vil jo da ikke ha nett - men det er ikke snakk om at du skal sitte med denne i hele jula) Prøv å resett routeren din om det funker bra direkte via modemet. Lenke til kommentar
mafkoy Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Antar at du har et modem også i tillegg til denne boksen, er det like ustabilt om du kobler pcen direkte til denne? (Ja, de andre pcene vil jo da ikke ha nett - men det er ikke snakk om at du skal sitte med denne i hele jula) Prøv å resett routeren din om det funker bra direkte via modemet. Skal prøve å koble opp direkte til modemet i morra, orker du å gi meg et lynkurs i hvordan man resetter routeren? Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hold inne noe tynt (nål, binders etc) i et hull på baksiden merket reset i typ 10-15 sekund. Deretter logg inn på routeren via pcen når pcen din har fått IP-adresse. Merk at alle portåpninger og egendefinerte instillinger blir tapt ved en resett av router. Ta en backup av dette om det er veldig mye (Backup tas via router-guien) Lenke til kommentar
jocke Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Mens du prøver det Youcef har foreslått; Maskinene som er koblet til DIR-655'en - snakker vi trådløst eller kabel? Endret 24. desember 2009 av jocke Lenke til kommentar
mafkoy Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Fiksa det nå, men takk for hjelpen ellers! God jul! Lenke til kommentar
jocke Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Du kan gjerne poste løsningen på problemet - slik at om andre snubler over tråden, og har samme problem, kanskje finner en løsning på problemet. Endret 24. desember 2009 av jocke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå