NorthWest Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Har D300, og en D70 liggende i reserve. Min datter har også D300, og har klart å rote bort batteriladeren. Noen som vet om den gamle D70-laderen kan brukes til de nyere D300 batteriene?? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hm, i følge Nikons nettsider heter laderen til D70 MH-18a, det samme som til bl.a. D300. Så da skulle vel saken være grei? Men, hvis jeg skal stole på hukommelsen min, så kom det ny lader f.o.m. D70s, dvs at det er en eldre type lader til D70... Lenke til kommentar
NorthWest Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Laderen til D70 heter MH-18, til D300 MH-18a, så vet ikke helt om jeg skal ta sjansen på å prøve! Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Etter å ha sjekket litt på nettet ser det ut til at det skal være helt ufarlig å lade EN-EL3e i en MH-18 (uten a), men nikontech skriver bl.a dette: Complete charging may not occur. Utover dette ville jeg ikke ha nølt med å brukt den gamle laderen til den nye magisk dukket opp igjen. Lenke til kommentar
NorthWest Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Takk for engasjementet!! En lader skal jo bare levere strøm, så all logikk tilsier at det skal gå bra, får vel ta sjansen neste gang det trengs. Nå er alle batterier fulladet til jul!! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 MH-18a inneholder støtte for elektronteller som er lagt til på EN-EL3e, for å gi nøyaktig måling under lading samt i kamera. Funker gjør det nok uansett. Lenke til kommentar
NorthWest Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Da er det prøvd, og kan bekrefte at D70-laderen kan levere strøm til nyere batterier! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå