Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva skal jeg gjøre for å ikke bli dårlig av alkohol?


Gjest dony

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal feste litt i jula, det er nå faktisk 1 år siden sist jeg drakk alkohol.. Jeg drikker verken øl, rusbrus og vin, men vil jo gjerne være med på festen å ha det gøy..

 

Problemet mitt er at jeg blir veldig fort dårlig når jeg drikker.. Har dere noe forslag om hva jeg kan drikke, uten å bli veldig dårlig? Er det noe jeg kan spise i forveigen, som gjør magen forbredt..? Er jo tross alt 360 dager siden jeg har drukket..

 

PÅ forhånd takk

 

##Mod-edit: endret emnetittel##

Endret av Camrot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Jule_Gjest

Noen tips-

 

Uansett hva du spiser, så hjelper det. Aldri drikke på tom mage.

 

Kanskje bedre å drikke vin fremfor øl, da du kan ta regelen å drikke ett eller to glass vann pr glass med vin? Da tar det lengre tid å drikke og til folk rundt som sier noe, kan du si at du bare motvirker hodepinen "i morgen".

 

Så et tips om at "franske fruer" blander ut hvitvin med vann, så de kan alltid ha et glass i hånden, men uten å bli overstadig beruset.

 

værste du kan drikke er Champagnebaserte drinker og sprit da du får et veldig høyt alkoholvolum fort.

 

God fest.

 

og fest med måte.

Lenke til kommentar

Som forrige sa; Aldri drikk på tom mage.

 

Alkohol har forskjellig virkning på forskjellige personer, men jeg tror jeg hadde holdt meg til øl. Tatt det rolig med en 6-pack halvlitere.

 

Rusbrus blir for søtt, og fucker opp sukkernivået i blodet. Vin får du uansett vondt i hodet av, om du ikke gjør som forrige innlegger tipser om: drikk ett par glass med vann pr glass med vin, og hold deg langt unna sprit, da kroppen din ikke er vandt med denne type påkjenning.

 

Men dette er bare mitt synspunkt :)

 

Lykke til og god jul!

Lenke til kommentar

Det beste tipset mot å ikke bli dårlig. Det er en grunn til at alle puber i utlandet, feks festplasser som Magaluff og Agia Napa selger vatnflasker

 

Ta å drikk litt vatn innimellom alkoholinntaket. Ikke drikk deg mett, men drik 2-3 munnfuller. Det hjelper ;)

 

Fyllasyken dagen derpå(hodeverk) kommer av at du ikke har nok væske i kroppen, og da tar den væske fra hjernen, og da kommer hodeverken!

Lenke til kommentar

Drikk mye vann før du går ut, og spis minst 1 time før. (Ikke rett før). Da balanserer du magen. Deretter finner du noe du kan drikke uten å synes det smaker ekkelt. Ettersom tingene du nevner ikke smaker helt for deg, ville jeg anbefalt blank vodka, bare vær forsiktig med hvor for du drikker, og hvor mye du får i deg. (Spessielt ettersom det er så lenge siden du har drukket, vodka slår fort om du drikker det fort.) Vanskeligere å vite hvor din egen grense ligger etter så lang tid.

 

Drikk ett glass vann per time. Ikke bare minsker du sjangsen for å bli dårlig, men også tar det vekk en god del av "dagen-derpå-syndromet".

 

Så mine beste tips kort oppsummert:

1. Drikk minst 1l vann før du begynner å drikke alkohol (eller før du går ut).

2. Spis godt minst 1t før du går ut. (Rundt en time før, du vil ikke være stappmett på festen).

3. Drikk 1 glass vann per time (ca) - (Er ekstremt dårlig til dette selv.)

4. Når du kommer hjem igjen, spis deg mett før du legger deg, og drikk MINST 1l vann.

5. Ha 1.5l vann ståendes ved senga, slik at om du våkner eller er tørst er det bare å drikke.

6. Nyt dagen derpå, der alle andre er bakfulle, mens du er frisk som en fisk.

 

Det som også kan være god huskeregel er:

Jo mørkere drikk - Jo mer tømmermenn dagen derpå

Jo flere forskjellige drikker som blandes i magen - Jo mer tømmermenn dagen derpå

Lenke til kommentar

Som forrige sier, drikk vodka om du er redd for å bli fyllesyk.

 

Spis godt på forhånd, drikk nok vann, drikk helst vann under festen, og før du legger deg drikker du selvfølgelig så mye vann du orker (er heller ikke dumt å ta en matbit).

 

Drikker man seg full på bare øl og vin blir man garantert fyllesyk dagen derpå, rett og slett på grunn av alt det man får i seg utenom selve alkoholen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...