Perdition Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hei, kjøpte i dag Windows 7 Home Premium. Også står det på pakka i øverste venstre hjørne: "Oppgradering utformet for Windows Vista". Jeg har nå XP Pro 32-bit installert på maskinen, og har til hensikt å formatere PCn, altså å slette alt, for så å installere Windows 7 64-bit. Mitt spørsmål er da som følger: vil dette gå? Er dette den vanligste versjonen av Windows 7? Har jeg kjøpt riktig produkt, i forhold til hva mine intensjoner er? Jeg har brent meg på formatering før og er livredd for å rett og slette føcke opp noe. Takker for raskt svar! Mvh. Lenke til kommentar
Androish Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Ja det vill gå å formatere harddisken og så installere windows 7 på den. men da må du ha tatt backup av alt du vill ta vare på til et eksternt lagringsmedium. Det er iallefall det jeg vill anbefale å gjøre. Lenke til kommentar
Perdition Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg har tatt backup på en ekstern harddisk. Jeg skal ikke beholde noe av det som er igjen på harddisken på PCn. Men hvordan starter jeg installasjonen? Hvilke valg tar jeg? Skal jeg først sette i XP cdn og avinstallere Xp og så installere W7 eller.. what? Mvh Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Oppskrift på problemer...hehe Du må starte opp Windows 7 platen via BIOS. Enten kan du trykke Fxx (ett eller annet) for å komme i BOOT menyen (sjekk hva som gjelder for ditt hovedkort) eller så må du inn i BIOS og sette at CD/DVD rom skal starte før harddisk. Så er det bare å følge veilederen: http://samfunn.myhken.com/?p=915 Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Jeg har nå gjørt som "myhken" sier, men alt som skjer hos meg er at "Windows starting" kommer opp, så kommer jeg til ett blått bilde med en blomst og no hvite streker på... Hvordan kommer jeg videre derrifra? Får ikke opp no installasjonsprogram som vist på linken over. Endret 1. januar 2010 av tl35182 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Har du ventet lenge nok? Det første steget kan ta relativt lang tid. Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Venta vel i 5min. Så det er normalt at man står på det skjermbildet ganske lenge, før programmet starter? Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Der fikk jeg starta programmet. Har formatert C disken, men nå kom det et nytt problem. Når jeg trykker installer, får jeg mld: Installasjonsprogrammet kan ikke opprette en ny systempartisjon eller finne en eksisterende systempartisjon. Hva nå? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Først, hvis du har flere disker så kobler du vekk de andre mens du installerer. Så skal du slette partisjoner og lage ny. Du har muligens bare formatert en gammel utvidet partisjon. Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Prøvde nå og trykke slett på den disken/partisjonen jeg skal ha windows på, derretter "ny". Dette hjalp ikke.. Ser på noen bilder folk har lagt ut at det skal være en partisjon på 100mb som er "reservert av systemet". Den har ikke jeg.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Den kommer automatisk når du lager ny partisjon på en tom disk. Men den er ikke nødvendig. Skal du beholde gamle partisjoner på den disken? Fortell litt om hva du har. "Dette hjalp ikke.." er ikke så mye for oss å forholde seg til. Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Skal ikke beholde noenting fra den disken nei. Har formatert den, så har 69,2gb til rådighet. Etter jeg slettet den gamle partisjonen trykkte jeg "ny", og valgte total MB som var ledig, som partisjon. Prøvde derretter å trykke "neste" for å installere, men får da opp feilmld: Installasjonsprogrammet kan ikke opprette en ny systempartisjon eller finne en eksisterende systempartisjon. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Usikker på hva det kan være. Du kan forsøke en alternativ måte å gjøre det på: Ikke bruk "ny" knappen. Når du har slettet alle gamle partisjoner skal det bare stå "Utildelt", velg denne og gå videre. Slik: http://pcsupport.about.com/od/operatingsys...l-part-1_15.htm Har egentlig ikke noe tro på at det gjør noe forskjell, men verdt å prøve. Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Der fikk ejg det faktisk til. Blei så lei at jeg bestemte meg for å installere XP igjen, så sletta partisjonen på nytt der, men fikk selvfølgelig samma feil der... Så da stappa jeg inn Win7 cd'en igjen, og når jeg kom til disk/partisjons ruta, trykte jeg ikke på den avansert knappen under, men trykte kun "neste". Da starta den å installere. Merkelig. Takk for hjelpen, Hårek. Endret 1. januar 2010 av tl35182 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå