rozon Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Tabba meg ut nå i kveld. Oljelampen lyste og surt vær som det er hadde jeg litt hastverk når jeg skulle fylle på olje. Gikk plutselig opp for meg at olje ikke skal være lyserød... F..en.. Frostveske... Så nå står bilen med 2-3 dl frostveske på oljetanken. Jobb i morgen tidlig, og rett i juleselskap etterpå. Trenger liksom bilen. Noen råd? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Ikke finn på å starte den i hvert fall. Tapp ut olja fra bunnpluggen. La den stå og renne siden olja er tykkere i desemberkulda. Det tar tid å få det ut. Usikker på om frostvæska må fjernes helt, eller om det holder å la mest mulig renne ut. Ny olje er uansett påkrevet. Endret 23. desember 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Indian Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Ikke annet å gjøre enn å tappe ut oljen, bytt filter og fyll på ny olje. 2-3 dl hadde kanskje ikke gjort noe men jeg hadde ikke tatt sjansjen. Bytt oljen. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Som nevnt, må IKKE startes. Bytt olje og filter. Bytt gjerne senere igjen etter kort tid for å bli kvitt alt vannet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Olje og vann blandes IKKE, men kjenner jeg olje rett, har det for vane å ligge oppå van (som i oljeflak), så vannet vil ligge nederst. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Det er viktig å få ut dette så fort som mulig for det kan i verste fall begynne å ruste på motordelene. Som andre sier, ikke start den! Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Ville ha byttet olje to ganger eg. først la det renne ut så mye som mulig og andre gang etter at motoren er skikkelig varm slk at enda mer drit blir med ut Lenke til kommentar
gxi Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Det er viktig å få ut dette så fort som mulig for det kan i verste fall begynne å ruste på motordelene. Som andre sier, ikke start den! Så noe som ligger i egne kanaler i den samme motoren i det samme metallet gjør virkelig at motoren ruster om en liten andel av det havner i olja? Er vel kanskje en grunn til at det er antikorrosive tilsetninger i kjølevæske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå