Gå til innhold

Problemer med tilkobling til domene og pålogging av skule-pc

Anbefalte innlegg

Hei!

Familien fikk en ny ekstern harddisk som vi koblet til det trådløse nettverket. Jeg hadde litt problemer med å finne den på skule-pc'en min. Problemet skjedde når jeg endret domenenavn fra local.vgsa.no eller noe lignende, til WORKGROUP. Når jeg prøver å skru på PC-en så klarer jeg ikke å logge meg på. Jeg bruker XP pro.

Mange tenker nok at det er bare å skrive inn domenet jeg hadde, men det er ikke så enkelt. Når jeg logger på PC-en så får jeg bare valg om å skrive inn "brukernavn" og "passord", ikke noe valg om domene som det vanligvis er. Når jeg trykker på "alternativer", skjer ingenting.

Prøver med mitt vanlige passord, men siden Akershus Fylkeskommune har gjort det så utrolig vanskelig å gjøre noe selv på PC-en, så får jeg bare opp at det er feil passord.

Må jeg frem med live-cd for å finne brukernavn og passord for operativsystemet, mon tro? Eller er det noen annen måte jeg kan bruke for å endre domene jeg kobler til utenom inni selve login-prosedyren og inni operativsystemet?

Takker for all eventuell hjelp. Har ikke lyst å vente til 5. januar for å få startet opp PC-en min igjen :\

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...