Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å ta farvel med massene

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å ta sosialt selvmord. Hvorfor vie livet til å tilfredstille alle andres ego ved å la dem tro de er så jævla betydningsfulle å bruke tid på, mens de egentlig bare er dønn kjedelige som 99 % av denne dyrearten? Hvorfor gjør vi egentlig det? Alt er basert på falskhet! Pure falskhet! Vi bruker våre medmennesker som en timekiller for å, ja, drepe litt tid. Fordi «vi» (jeg vil nå ikke inkludere meg der..) ikke er kreative nok til å kunne finne på noe å gjøre på egenhånd som er verdifullt nok tidsfordriv. På denne måten lar vi hverandre få følelsen av verdighet og at vi er nyttige, at folk faktisk ønsker vår tilstedeværelse - mens sannheten er at det kun er et jævla instinkt som er til for at livet ikke skal virke like treigt. Opprinnelig var nok hele instinktet ment å opptre i en langt mer liberal dose og på en mye mer diskret og akseptabel måte enn den nå er blitt til - men etterhvert som dette ble en vanesak, utviklet det hele seg til automatikk. Automatikk av kjedsomhet, for faen!

Hvor lenge skal vi gå å kunstig booste hverandres ego på denne måten? Bare for å ha en jævla timekiller? Nei, så falsk er jeg faen ikke. Fra nå av erklærer jeg meg som 99, 7 % sosialt selvdrept.

Ser nå at jeg muligvis bannet litt mye når jeg beskrev dette, men ikke tenk på det. Det er jul, for faen! :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aner jeg noen forståelsesproblemer blant folket her, eller? Å ta sosialt selvmord er noe annet enn fysisk selvmord! Tenk litt lenger enn til ørevokset deres!

Funfact: Diskusjon.no er et av de forhatte sosiale mediene så selvmordet ditt er ikke fullført før du slutter å poste.

Lenke til kommentar

For min del, er eg ikkje med venner for å få dei til å tru at dei betyr noko, eller andre vegen. Syntest enkelt og greit at det er kjekt å vere med dei og å gjere ting med dei, sjølvom eg fint kan underholde meg sjølv med for eksempel pc'n eller gitaren.

Trur nok det er ganske mange som kan seie seg einig med meg her, og ja, viss trådstarter verkeleg har det synet på samvær som han beskriver syns eg faktisk synd i han.

Er jo sjølvsagt mange som trivast best i eiget selskap, eg var sånn før til og med, men har lært at å dele koole opplevelsar med kompisar er det få ting som kan erstatte.

Lenke til kommentar
Diskusjon.no er et av de forhatte sosiale mediene så selvmordet ditt er ikke fullført før du slutter å poste.

Jeg gjentar, fordi du virkelig ser ut til å trenge det, meg selv der jeg sa: 99, 7 %

Når ble internett et sted for å sosialiere? Her handler det i hvert fall ikke om å booste hverandres ego ved å tilbringe tid sammen for å gi hverandre falske forhåpninger om at de vi henger med er verdt noe! Som at de er ettertraktet! Hvis dere får den følelsen av å kommunisere med meg her, så beklager jeg virkelig for å ha fremlagt meg på feil måte... jeg trodde ikke akkurat jeg ga dere noen hopp i selvtilliten.

Det er jo dét som er så genialt med å forflytte den sosiale arena til internettet, da vi her unngår det å måtte tilfredstille noen. Her kan vi bare kjøre på som en annen anarkist, og virkelig ikke bry oss om at motparten helst vil ha en real dytt i selvfølelsen ved å nettopp få bekreftelse av deg!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere ikke skjønt det? Tror dere at de dere i blant dreper tid sammen med, gjør det med akkurat deg fordi du er verdt det? Fordi du er gøy, interessant og kul å "være med"? Da må jeg virkelig beklage, men HER har dere misforstått brutalt!

Sannheten, mine medmennesker, er nemlig ikke verre enn dette: Grunnen er det sosiale instinktet, nettopp fordi man må få det indotrinert da menneskerasen ikke kan overleve uten gjensidig hjelp. Det blir overdrevet fordi vi innlæres det på en feil og veldig falsk måte! Til slutt tror du at det er verdifull utnytting av tiden fordi du drar ut fun av det som man "må" være flere for å få til, mens det du egentlig hyller er det faktum at de du er så uheldig å måtte omgås frivillig, kun er ute etter bekreftelsen du kan gi - det enorme bykset du gir selvfølelsen deres! Dermed tror de at de er noe, mens de egentlig er dønn forjævlig kjedelig og ikke noe annerledes enn naboen sin.

Dere har ikke venner og dere er ikke venner, bare svelg det. Dere utnytter hverandre til egen fordel og tror det er fordi dere har det gøy sammen - men livet er ikke gøy, skjønner dere! Alle er og forblir timekillers som kunstig booster hverandres ego i et evig omløp!

Livet er slaveri, og dette er det kunstige inntrykket av litt frihet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

HEHEHEH, fy faen. Du blåser det opp til kondomen sprekker her. Uansett kva dei instinktive og vitenskapelige grunnane til eit vennesamfunn er, sjølv om du tilsynelatande ser vekk fra fakta og bedriver filosofering av høgaste grad, så faller det tilbake på den enkle grunn av interesser og personlegheiter.

Virkar nesten som om trådstarter her trur han kan overbevise ved å bruke språklegintelligente formuleringar og ordval, men bak der ligg det faen meg ikkje en dritt.

Men eg syns eigentleg meir synd på deg, og alle andre som ikkje har muligheiten til å oppnå glede fra det sosiale...

Lenke til kommentar
Dere har ikke venner og dere er ikke venner, bare svelg det. Dere utnytter hverandre til egen fordel og tror det er fordi dere har det gøy sammen - men livet er ikke gøy, skjønner dere! Alle er og forblir timekillers som kunstig booster hverandres ego i et evig omløp!

Jeg har ikke venner, og jeg er ikke en venn? Og vi utnytter hverandre?

Hadde jeg hatt det kjedelig, og kun vært med venner for å drepe tiden.. Da hadde jeg aldri hengt med dem. Jeg hadde sikkert sittet innen forran pcen hele dagen og spilt wow. Selfølgelig gjør man ting med venner for å ha det gøy, og oppleve forskjellige ting som gir deg erfaring og et større perspektiv. Jeg ganske sikker på at ingen er enig i teorien din.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...