JeanDietrich Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Her er en sang jeg mekket etter et par-tre shots. Det er da sannheten i alt kommer frem, og jeg benyttet anledningen til å skrive det rett ut. Advarer om at innholdet for noen kan virke "hardt" rent språkmessig, men det er fremdeles ingen som nekter meg å offentliggjøre min egen sangtekst! Denne anbefales å synges fremfor leses. Melodi: Grevling i taket (refreng) Jag har så enormt mycket gullhår i mitt anus Jeg har gullhår i ræva digilo, digilei Ja, jeg har gullhår i ræva hipp hurra Jeg har verken marsipanhus eller kokkosnøtter, men! Jeg har gullhår i ræva... 1 Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Den var vel eigentleg ganske kort... Kanskje du burde legge på fleire vers? PS. Dette kan kanskje virke litt slemt å si, men det høres ut som noko en 2.klassing kan finne på å synge. Lenke til kommentar
JeanDietrich Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Du klarer mao ikke finne på noe orignalt, og må derfor kamuflere kritikken din med advarsler i form av "det er mulig dette høres slemt ut"? Hvorfor ikke bare legge til følgende: "...men jeg vet faen ikke hva vettugt jeg skal si!" 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Frasene dine betviler ordenes formelle synonyme betydning, betraktiningen min tilsier at den strukturerte oppdelingen av ordgangen er litt mentalt utilstrekkelig. Ellers greit nok Endret 23. desember 2009 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Coa Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Litt sånn barneskole preg over det. Kankskje morsomt når du har fått i deg litt for mye å drikke, men ikke like morsomt for de uten promille. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Kvalitet. Eg er glad for å lese at det finnes sanne poetar igjen i Noreg. Du vil nok gå ned i historia som ein av dei verkeleg store tekstforfatterane i det nye århundret. Lenge etter at Peter Dass og Bob Dylan er gløymd, vil folk framleis hugse medlem nr. 204486 på diskusjon.no, JeanDietrich, som ein mann langt forut for si tid. Det nytter ikkje å kritisere slik feilfri og tidløs dikting - dei språklege biletene tek pusten frå meg. Om noko, kan eg seie det er litt for kort - for sjølv om songen virker slående og effektivt i sin korte og direkte form, kan ein jo ikkje la vere å ønskje meir. Melodivalet er og upåklagelig. Når du låner sånne majestetiske melodilinjer frå det 20. århundrets utvilsomt største komponistar, kan det ikkje gå feil. Får ein klar 10/10 frå meg. Endret 24. desember 2009 av someOen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå