Gå til innhold

Litteratur: Sang av meg!

Anbefalte innlegg

Her er en sang jeg mekket etter et par-tre shots. Det er da sannheten i alt kommer frem, og jeg benyttet anledningen til å skrive det rett ut. Advarer om at innholdet for noen kan virke "hardt" rent språkmessig, men det er fremdeles ingen som nekter meg å offentliggjøre min egen sangtekst!

Denne anbefales å synges fremfor leses.

Melodi: Grevling i taket (refreng)

Jag har så enormt mycket gullhår i mitt anus

Jeg har gullhår i ræva

digilo, digilei

Ja, jeg har gullhår i ræva

hipp hurra

Jeg har verken

marsipanhus eller

kokkosnøtter, men!

Jeg har gullhår

i ræva...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvalitet. Eg er glad for å lese at det finnes sanne poetar igjen i Noreg. Du vil nok gå ned i historia som ein av dei verkeleg store tekstforfatterane i det nye århundret. Lenge etter at Peter Dass og Bob Dylan er gløymd, vil folk framleis hugse medlem nr. 204486 på diskusjon.no, JeanDietrich, som ein mann langt forut for si tid. Det nytter ikkje å kritisere slik feilfri og tidløs dikting - dei språklege biletene tek pusten frå meg. Om noko, kan eg seie det er litt for kort - for sjølv om songen virker slående og effektivt i sin korte og direkte form, kan ein jo ikkje la vere å ønskje meir. Melodivalet er og upåklagelig. Når du låner sånne majestetiske melodilinjer frå det 20. århundrets utvilsomt største komponistar, kan det ikkje gå feil.

Får ein klar 10/10 frå meg.

Endret av someOen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...