sdf123 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg trenger 3 nye disker(1TB eller 1.5TB) som skal være starten på en filserver, ønsker å gå for Samsung da jeg har god erfaring med dem. Betyr det mye for hastighet om jeg går for 5400 kontra 7200 disker og event hvilke er anbefalt? 7200 disker: Samsung Spinpoint F1 1 TB Samsung Spinpoint F3 1 TB 5400 disker: Samsung EcoGreen F2 1,5 TB Skal jeg gå for 7200 disker og 1,5TB må jeg enten gå på: Western Digital Caviar Green 1,5 TB Seagate Barracuda 7200.11 1,5 TB Flott om noen som kan komme med litt info som har greie på det, om jeg sparer 3 sekunder på å gå for den ene i forhold til den andre så betyr ikke det så mye, da betyr det mer at den ene er mere Green enn den andre:) Diskene skal etter planen stå i et raid på et Highpoint kontrollekort. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg har Samsung 1,5 TB og en Greenpower 1,5 TB. Forskjellen mellom dem merker jeg ikke og det er vel hipp som happ det du går for. Den Greenpower disken er etter det jeg vet også 5400 rpm. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Og har også hørt at Seagate LP diskene skal være gode, så ikke så enkelt å velge ser det ut som. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg kjører 14 stk samsung f1 1tb disker i raid. Grunnen til at jeg har dette er fordi jeg visste at disse funket på harddiskkontrollerene mine. Har ikkje hatt noen problemer med noen av diskene enda. Disse er stille og yter bra. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Diskene skal etter planen stå i et raid på et Highpoint kontrollekort Hvilket kort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå