Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hovedkort


Anbefalte innlegg

Saken ville helt sikkert løst seg etterhvert. Problemet er at jeg ikke har interesse av å sende inn hele maskinen for feilsøking kanskje flere ganger.

Pc`er som Komplett bygger blir testet før de sendes til kunden og tydeligvis så har de ikke oppdaget feilen med denne.

Er ikke interessert i å "muligens" måtte slepe en pakke på 30 kg flere ganger til pick up point Oslo.

 

Da benytter jeg meg likegodt av angreretten først som sist.

Summen av alle disse hendelsene er det som gjør at jeg har tatt mine valg.

Og det har jeg som forbruker min fulle rett til å gjøre. Er ikke interessert i å betale noe som for meg er ett rimelig stort beløp for en vare som ikke er 100% i verken funksjon eller beskrivelse.

 

Er forøvrig enig i att overskriften på tråden kan ha vært vel krass.Var nok påvirket av skuffelsen da.

Endret av J-Olav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe jeg ikke har nevnt i forrige post. Ved tilvirkningsvarer så har du normalt ikke rett på fullt vederlag, jf Angrettslovens § 16. På Komplett sine sider skrevet som følger.

 

Dersom du benytter deg av angreretten i forbindelse med et tilvirkningskjøp (hos oss er dette PC-er som blir tilpasset etter kundenes ønsker via vår "PC-bygger" eller via konsultasjon med selger), så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd).

 

Angreretten gjelder 14 dager fra du mottar ordrebekreftelsen fra oss.

 

Angreretten gjelder også fra den dag du mottok ordrebekreftelsen, ikke når du mottok PC-en. Så det er faktisk ikke sikkert du har angrerett i det hele. Om du mot formodning alt har sendt inn PC-en, uten å kontakte Komplett først, så har du med stor sannsynlighet driti på draget - og må betale frakt begge veier.

 

Og du har hatt 3 hele arbeidsdager å kontakte Komplett på og avklart det meste i denne saken.

 

Selv om PC-er testes så er det langt fra sikkert at alle feil finnes, personlig har jeg opplevd tilsvarende på det meste av merker. Skal alle scenarioer testes, så hadde prisen blitt en helt annen. Feilen kan f.eks først oppstå når bestemt programvare installeres. Så lenge du ikke har stresstestet PC-en med rett programvare, kan vi ikke si noe som helst om hva problemet skyldes. Og det kan skyldes noe så enkelt som en kontakt som er litt løs.

 

Så jeg står på påstanden at her er det du som dummer deg ut.

Lenke til kommentar

Hvorfor forsøke å svartmale en butikk uten å ha komunisert med dem om dette eller å ha giddet å sjekke opp fakta selv? Du er ikke lurt, du har fått det du ba om eller bedre.

 

Dette dreier seg mer om å oppføre seg som kunden ingen vil ha og alle som har jobbet i serviceyrker får frysninger av den slags oppførsel. Muligens er du en person som leter etter feil i alt andre gjør og blåser det ut av proporsjoner.

 

I det minste bør du legge litt energi i å ordlegge deg i en riktig kontekst om dette handlet om å finnet ut av noe du ikke hadde oversikt over.

 

God Jul Bolson, fullstendig enig med deg ang. saken :xmas:

 

 

 

 

EDIT:

Men en liten uenighet rundt angreretten. Den gjelder fra dagen varen er levert på et postkontor eller der du kan hente den. Ikke fra man mottar ordrebekreftelsen. Det kan gå mange dager fra man mottar en ordrebekreftelse til varen blir sendt og ennå fler dager til den er et sted du kan hente den for å få inspisert at den er etter forventningene. Spesielt kan det gå tid om varen skal bygges. Når varen ikke er på lager får man vel først en ordrebekreftelse med rest og deretter en ny når varen er på lager. Agrerettskjemaet skal være sendt med ordrebekreftelsen ja, men det betyr ikke at klokka tikker fra det tidspunktet.

 

Mulig det er delte meninger om dette, men det er hva alle diskusjoner jeg har vært med i har konkludert med.

 

Det kan også være at noen butikker er litt mer joviale på dette punktet, men jeg har aldri hatt problemer med å få 14 dager fra jeg har mottat varen.

 

NB!

La meg lese fra et angrettskjema fra en pakke jeg åpnet nå.

"dette gjøres ved å melde butikken innen 14 dager fra den dagen konsumenten mottok hele eller deler av ordren"

 

Rimelig klart altså at det ikke er fra man mottar ordrebekreftelsen. Men husk også at varen kun skal være minimalt testet (om det er nødvendig) og ikke tatt i bruk som sin egen og den skal være pakket forsiktig opp for testing.

 

Mao. har man sittet og lekt seg med den et par tre dager og funnet ut at man heller vil ha pengene til noe annet er dette sterk misbruk av angreretten om du får det igjennom. Desverre mange som misbruker dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg fikk pc`en på fredag ettermiddag Tok kontakt mandag morgen. Og ble enig med Komplett

angående retur.

Kan ikke se at jeg har "driti på draget" Det står forøvrig i klartekst i angrerett skjemaet at en har 14 dagers angrerett fra varen er mottatt. Forøvrig så leverte jeg tilbake varen innenfor de 14 dagene som stod på ordrebekreftelsen.

 

Kan enkelt konkludere med at komplett sendte meg en vare med mangler/avvik. Jeg ville ikke ha varen og er heller ikke villig til å vente på at en ny vare skal bli produsert til meg.

 

Som forbruker har jeg rett til å velge bort ett produkt som ikke er 100% som forventet.

Trenger som sagt ikke å bruke energi på en feilvare. Forventer at en ny vare virker som den skal. Om dette er å "lete etter feil på andre" ! Javel deg om det Theo343.

 

Personlig. Er jeg glad for at vi forbrukere har såpass godt vern om våre rettigheter.

Det må til for å opprettholde standarden for kjøp og salg.

 

Ha en god jul. Er absolutt ikke innpå forumet for å krangle

Endret av J-Olav
Lenke til kommentar

Varen HAR fungert som den skal, det sier du selv i første post!

 

Du pirker på en ubetydelig bokstav i en modellbetegnelse på et hovedkort og på bakgrunn av dette skal du sende en hel plukket og ferdig bygget PC i retur? Verste jeg har hørt!

Vær heller verdig nok til å innrømme at du ikke er i stand til å ta beslutninger om å handle dyr hardware og derfor returnerer hele pakka som hele denne saken lyser av.

 

Det eneste som går igjen i denne saken er grove feilvurderinger fra din side samt en stemning av kalde føtter for hele handelen. Jeg anbefaler neste gang at du ikke sender en vare i retur i affekt, men vent til du har oversikt over situasjonen.

 

Har du tenkt over hva butikken selv må gjøre med all hardware de har åpnet og montert for deg? Ingen av disse tingene kan selges til opprinnelig pris. Tullball.

 

Angrerett er ikke det samme som selvfølgelig ansvarsløshet, selv om nok mange forveksler disse to.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

@Theo343:

 

Angrerett når det gjelder tilvirkningskjøp avviker. Der er det ordrebekreftelsen som gjelder og ikke mottak av den tilvirkede vare. Se eller Angrettslovens § 16, samt Komplett sine vilkår som bygger på denne.

 

Dette er dessverre noe de fleste ikke er klar over.

 

Og God Jul til deg også Theo343. Og så er vi skjønt enige om angrerett ellers.

 

@J-Olav:

 

Hvorfor i granskauen lager du en tråd om dette på onsdag når du alt er blitt enig med Komplett. De har faktisk oppført seg korrekt fra a til å. I tillegg så glemmer du en så vesentlig opplysning i første post, og prøver å diskreditere Komplett. Uansett om Komplett har gjort en feil eller ikke, noe som faktisk skjer av og til, har de så langt jeg kan se ikke gjort noe feil i håndteringen av deg som kunde.

Lenke til kommentar
Hmm... sende PCn I retur for reperasjon?? eller angrer han kjøpet?.. Lol seriøst begynner og grine over feil hovedkort... komme hit og sippe til dette forumet hjelper deg ingenting for her for du "INGEN" support.

 

litt saklighet er kanskje på sin plass du :roll:

Lenke til kommentar
Hmm... sende PCn I retur for reperasjon?? eller angrer han kjøpet?.. Lol seriøst begynner og grine over feil hovedkort... komme hit og sippe til dette forumet hjelper deg ingenting for her for du "INGEN" support.

 

litt saklighet er kanskje på sin plass du :roll:

 

 

hehe er så trøtt, xD men er helt enig med alle argumentene om grove feilvurderinger fra din side.. men siden saken er løst "om den er det" så sier jeg bare God Jul

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare ta en telefon til Komplett før man lager en lang tråd om dette?

 

Utifra hva jeg kan se på nett så er P6TD Deluxe V2 et bedre kort en P6T Deluxe V2..

Hadde du bestillt et Rampage II extreme og fått et P6T kort, så hadde jeg sett problemet..

 

Det som er interesant å vite er hvordan du kan få et P6TD kort i selve maskinen og så eske o.s.v til et P6T.

Tipper det har gått litt fort i pc byggingen hos komplett her.

 

Hvis de har bygget 2 omtrent identiske maskiner på "samlebånd" så kan det bare være en menneskelig feil.

 

Kan se hvorfor du vil benytte angrefrist, men når det gjelder en hel maskin som dette, så vet jeg ikke om jeg hadde orket brydderiet. Er jo ikke som om du har fått noe dårligere her..

 

En upassende påstand blir også:

 

"Jeg som virkelig trodde dette var en seriøs aktør i markedet"

 

Komplett er meget seriøse..

 

 

Det at du opplever problemer i spill kan være noe helt annet. Du skriver ikke noe utfyllende om dette.. Brukerfeil?

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Det kan godt hende jeg overreagerer. Men uansett. En skal ha det en betaler for

 

Og du theo343..

 

Som du kanskje ikke fikk med deg i førsteposten. Maskinen slo seg av eller re startet.

Under spill.

Det er tydelig å lese i første post.

 

Helt seriøst. Mener dere at jeg skal finne meg i disse to avvikene?

Og komme med påstander om kalde føtter for kjøpet er vel tatt helt ut av det blå.

Endret av J-Olav
Lenke til kommentar
Hmm... sende PCn I retur for reperasjon?? eller angrer han kjøpet?.. Lol seriøst begynner og grine over feil hovedkort... komme hit og sippe til dette forumet hjelper deg ingenting for her for du "INGEN" support.

 

litt saklighet er kanskje på sin plass du :roll:

 

 

hehe er så trøtt, xD men er helt enig med alle argumentene om grove feilvurderinger fra din side.. men siden saken er løst "om den er det" så sier jeg bare God Jul

Takk for det cocopara

God jul ønskes til deg og alle andre forumdeltakere.

Endret av J-Olav
Lenke til kommentar
Det kan godt hende jeg overreagerer. Men uansett. En skal ha det en betaler for

 

Og du theo343..

 

Som du kanskje ikke fikk med deg i førsteposten. Maskinen slo seg av eller re startet.

Under spill.

Det er tydelig å lese i første post.

 

Helt seriøst. Mener dere at jeg skal finne meg i disse to avvikene?

Og komme med påstander om kalde føtter for kjøpet er vel tatt helt ut av det blå.

 

Du har endret førstepost siste gang i dag kl. 10:23, så det er vanskelig å si hva som stod der når jeg leste denne tråden. Ellers nevner du det som et lite bipunkt som drukner i detaljer om bokstaven i hovedkortbetegnelsen som viste seg å ikke spille noen rolle.

 

Du ville helt klart ikke betale for at Komplett skulle installere OS for deg og dermed fått sjekket om PCen var nogenlunde stabil med benchmarks og evt. utført feilretting.

 

Hvorfor ville du ikke ha Windows 7 som OEM utgave med PCen, det koster ikke mye?

Skulle jeg kjøpt en bygg-pc fra komplett ville jeg hatt alt testet og ferdig fra komplett og ikke spinket noen få kroner på OSet og risikere å få en mindre testet PC levert (som den jo da må bli).

 

EDIT:

Om PCen slo seg av under spilling så har du BSOD meldingene i event viewer som du helt sikkert tok ut for å feilsøke på om du har installert noe dårlig software eller drivere. Hva sa disse? Og har du oversikt over alt du installerte med versjonsnr? Spill og patchversjon?

 

Som kjent er ikke BSOD og andre slike problemer nødvendigvis hardware relatert, de er oftest forårsaket av drivere ol. Ergo bør man ved kjøp av byggpc overlate denne biten til mer fagfolk som jeg vil tro er mer kompetent til dette. Men de kan jo heller ikke teste alt du finner på å installere for å legge skylden på dem ved problemer.

 

Jeg utelukker ikke muligheten for en dårlig montert kjøler elller annet, men det kommer ofte sist i rekken av problemer. Men utfra hva du har skrevet virker det ikke som du har utført et minimum av feilsøk for å avdekke feil og problemer som oppsto etter at du begynte å installere programvare på maskinen.

 

 

EDIT:

Har du kjøpt en Retail versjon av Windows 7 er det også Microsoft du skal kontakte ved problemer som plikter å hjelpe deg i første ledd med å finne ut av mulige softwareproblemer og ikke Komplett! Ved kjøp av OEM er det Komplett som skal assistere et hvist antall timer på software feil som kan ansees å være tett nok relatert til OSet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Theo343

Her snakker vi absolutt ikke pirat. Har fått en Windows-7 i gave.

Det er jo billigere en å kjøpe en via Komplett :-)

fikk ingen BSOD. Event viewer som du snakker om vet jeg ikke hva er. Men så har jeg nok ikke så store pc kunnskaper som deg heller..

 

Men er på full fart oppover kunnskaps stigen. Regner vel med å ha lært noe av dette også

 

Har kanskje gjort noen feil valg i denne saken.

Men for å være ærlig. Skuffelsen var stor da jeg oppdaget at det satt et annet kort i maskinen en det jeg hadde bestilt. Det slo jeg meg først til ro med etter å ha vært inne på sidene til Asus. Så begynte maskinen å "fuske"

Og da ville jeg ikke mer for å si det enkelt.

Endret av J-Olav
Lenke til kommentar

Jeg forstår at det i denne saken er vanskelig. Men hvorfor skal man på død og liv gjøre ting selv når man i etterkant unnskylder seg med at man ikke har nok greie på dette til å komme i mål. Ingen andre bransjer aksepterer slikt.

 

Jeg forstår også aspektet med at "ting skal fungere", men da skulle du også angrepet programvareprodusenter, driverprodusenter, spillprodusenter osv. som oftest er årsaken til at "ting ikke fungerer som forventet".

 

Men uansett, Komplett er mildt sagt strålende på RMA og post-sale service, vi hverken avguder dem eller tar deres side (som ant. er mildere enn vår) som du beskylder oss for. Man har god erfaring med dem og dermed vil nok denne saken gå greit gjennom uansett.

 

Det jeg og kanskje flere er opptatt av er å beskytte våre rettigheter gjennom at de ikke missbrukes av uvettig omgang med bransjen. Det er nemlig ikke slik at nettbutikkene "tar regningen", alle får regningen.

 

 

 

EDIT:

Uansett, God Jul, nok dask fra min side ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg ser at det er mange faktorer ute og går her.

Uansett hvor mye juling jeg får av spesielt deg "Theo343" Så setter jeg pris på innspillene dine. Mener fremdeles at det var greit å sende inn maskinen. Ikke glem at jeg snakket med supporten til Komplett og fikk aksept for å sende den inn.

Lenke til kommentar

Riktig det, vi var nok mindre nådige enn komplett og man får bare ta lærdom ut av situasjonen. Med husk at retursaken ikke er ferdigbehandlet før de har mottatt og gjennomgått varen.

 

@Theo343:

 

Angrerett når det gjelder tilvirkningskjøp avviker. Der er det ordrebekreftelsen som gjelder og ikke mottak av den tilvirkede vare. Se eller Angrettslovens § 16, samt Komplett sine vilkår som bygger på denne.

 

Dette er dessverre noe de fleste ikke er klar over.

Takk for korrigeringen, det var jeg ikke klar over :) Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Så du har mao. hatt dette spillet i samme versjon på samme OS versjon (win7), bit-utgave og språk på windows før, med samme lydkortdriver, kjerne-antall på CPU, skjermkortdriver, patchnivåer osv? :) At spillet har fungert fint på en annen PC sier i grunn ikke så mye alltid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...