jollis Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Fjernet Endret 26. desember 2009 av J-Olav Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Er ikke vist og klage.. det hovedkortet komplett ga deg er både bedre og dyrere.. du burde være glad. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 hvis det som du sier står riktig på esken og manualen tror jeg heller at Asus har gjort en feil enn at det er komplett. Kanskje komplett burde oppdaget det (jeg vet enda ikke forskjellen på kortene), men de er bare mennesker de også Vær sikker på at du sikter på riktig skive før du skyter Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 hvis det som du sier står riktig på esken og manualen tror jeg heller at Asus har gjort en feil enn at det er komplett. Kanskje komplett burde oppdaget det (jeg vet enda ikke forskjellen på kortene), men de er bare mennesker de også Vær sikker på at du sikter på riktig skive før du skyter Men.. saken er at hovedkortet han fikk.. er et bedre hovedkort og vil yte bedre.. jeg forstår ikke angsten etter og degradere. Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Men.. saken er at hovedkortet han fikk.. er et bedre hovedkort og vil yte bedre.. jeg forstår ikke angsten etter og degradere. Greit nok at P6TD er noen hundrelapper dyrere enn P6T Dlx V2, noe som antakelig skyldes at det følger med flere kabler, men hvordan er P6TD bedre og yter bedre? De har jo like spesifikasjoner. Faktisk sier spesifikasjonene hos f.eks. Komplett at P6T Dlx V2 har støtte for høyere minne-hastigheter enn P6TD (men det kan selvsagt bero på mangelfull beskrivelse). Lenke til kommentar
jollis Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Saken er ikke at hovedkortet er bedre og vil yte mer. Det er riktignok litt dyrere. Men som ballsack sier det har dårligere støtte på minnehastighet. Derfor ville jeg heller ha det andre kortet. Og som jeg skriver Hva om jeg skulle Oppdatere Bios. Er forskjellige Bios versjoner på disse kortene. Klart alle kan gjøre feil. Det gjør vi alle både profesjonelt og ellers. Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Lol, baserte mitt svar på prisen jeg xD Lenke til kommentar
KKake Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Klart alle kan gjøre feil. Det gjør vi alle både profesjonelt og ellers. Ja, så da burde du klare å skjønne det at også Komplett kan gjøre feil. De er ikke supermennesker de heller. Lenke til kommentar
jollis Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Klart alle kan gjøre feil. Det gjør vi alle både profesjonelt og ellers. Ja, så da burde du klare å skjønne det at også Komplett kan gjøre feil. De er ikke supermennesker de heller. Klart alle gjør feil. Men er litt rart at en sender med ett hovedkort og esken pluss manualen til det opprinnelige bestilte kortet. Snakket med en kundebehandler på Komplett i forkant og han fortalte meg at det dyreste kortet i denne saken er mindre egnet til raskere minne en 1066 MHZ, så lenge en ikke skal overklokke. Det kortet jeg da bestilte er vist bedre på stock hastighet og klokker vel så godt. Er også klar over at det bygges "mange" pc`er nå før jul så det går kanskje litt fort i svingene. (noe jeg også kunne se på kablingen i maskina) Endret 24. desember 2009 av J-Olav Lenke til kommentar
KKake Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Akkurat, kan ha gått litt fort i svingene, eller så kan det også ha skjedd en feil hos| Asus. Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Klart alle gjør feil. Men er litt rart at en sender med ett hovedkort og esken pluss manualen til det opprinnelige bestilte kortet. Snakket med en kundebehandler på Komplett i forkant og han fortalte meg at det dyreste kortet i denne saken er mindre egnet til raskere minne en 1066 MHZ, så lenge en ikke skal overklokke. Det kortet jeg da bestilte er vist bedre på stock hastighet og klokker vel så godt. Er også klar over at det bygges "mange" pc`er nå før jul så det går kanskej litt fort i svingene. (noe jeg også kunne se på kablingen i maskina) Da er det vel opplagt at det er produsent som har pakket feil... Det er ikke slik at komplett operer med tomme esker til andre lignende produkt som de kan sende med i tilfelle de vil svindle kundene. Er jo lov å tenke litt logisk også istedefor å tenke så negativt som mulig. Lenke til kommentar
jollis Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Akkurat, kan ha gått litt fort i svingene, eller så kan det også ha skjedd en feil hos| Asus. Sant nok du. Men regner med at Asus har ett vist system på serieproduksjonen av kortene sine. Om en ser på markedsføringen av gamer premium modellene til Komplett, så er dette kortet sterkt markedsført fremfor det andre. de setter/satt! til og med "pakkeprisen" litt lavere med dette hovedkortet. så jeg tror dette er en serie som skal vekk fortest mulig. Søker en etter dette kortet globalt så er det ikke mye å hente av informasjon. Så tror ikke det er så utbredt? Endret 23. desember 2009 av J-Olav Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Tror aldri komplett vil prøve å lure kundene sine. De er en av nettbutikkene i landet som er best på kundeservice. Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Samtidig så er de Norges ledende nettbuttik for ultra høye priser.. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 At produsenten har klart å pakke feil hovedkort i en eske høres for meg ut helt usannsynlig ut. Dette hadde kommet til å blitt oppdaget under produksjon. Her snakker vi om serieproduksjon/pakking, så det ville i så fall være en hel serie med hovedkort som hadde blitt pakket feil. Komplett.no opererer trolig med en del demovarer innblandet i sin produksjon av pcer, hvilket ikke nødvendigvis behøver å bety noe for forbruker, men her mener jeg du (trådstarter) har krav på å få rettet opp feilen dersom du ønsker det. Om hovedkortet koster mer enn det du bestilte er ikke et godt argument for komplett.no. Mener du at du at det andre hovedkortet er bedre egnet for ditt pc-bygg, kan komplett.no ikke gjøre annet enn å beklage feilen som oppstod og tilby deg korrigering av feilen vederlagsfritt. Her ville jeg ha gått i dialog med komplett.no, slik at de får mulighet å gi deg en fornuftig løsning. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hvorfor gå i dialog med Komplett, når han faktisk har fått et mer eller mindre identisk hovedkort. Bare tull at det støtter færre minnehastigheter. Asus selv har følgende beskrivelse. P6TD Deluxe Triple-Channel DDR3 2000(O.C.) / 1866(O.C.) / 1800(O.C.) / 1600(O.C.) / 1333 / 1066 support P6T Deluxe V2 Triple-Channel DDR3 2000(O.C.) / 1866(O.C.) / 1800(O.C.) / 1600(O.C.) / 1333 / 1066 support Når jeg sjekker Asus, ser kortene helt identiske ut og har helt identiske spesifikasjoner. Jeg finner ingen forskjell, men den finnes sikkert. Trolig er det en nyere tappning (versjon), som kan ha små endringer i versjonsnummer på sentrale deler. Er det som jeg tror en nyere produksjon, så kan det godt være at kortet vil være et klart bedre kjøp. Og til trådstarter, når du oppdager en forskjell mellom hva du har bestilt og hva du har fått, så kontakter du selger (Komplett). Du starter ikke en "forsøkt lurt" tråd her. For det andre så sjekker du om du faktisk har fått et mindreverdig produkt, noe du altså ikke har fått. Og da sjekker man orginalspesifikasjonene. Og til de som ikke tror Asus kan gjøre slike feil, feilpakkinger - særlig av nær identiske produkter skjer alltid, og noen slipper gjennom feilkontrollen. Komplett kan også ha gjort en feil, f.eks om de har bygget flere relativt like maskiner, og ikke har hatt den nok av V2, valgt å bruke noen TD og surra med hvem som skulle ha de ulike boksene. Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Når jeg sjekker Asus, ser kortene helt identiske ut og har helt identiske spesifikasjoner. Har en liten mistanke om at de to modellene er samme kort men at det er en Europaversjon og en annen versjon. Kanskje har de gått tom for den ene og med vilje pakket en annen versjon (i samme eske) som egentlig er helt lik for at vi forbrukere i Norge skulle få kosrtet vårt før jul. Lenke til kommentar
jollis Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Tror du Bolson og flere har misforstått hensikten mede dette innlegget. Er vel ikke kvaliteten på produktet (Hovedkortet) jeg fikk sendt hjem jeg betviler. Mer det at jeg får en ferdigbygd pc som jeg har konfigurert ut i fra konfigureringen til Komplett, pluss at jeg etter samtaler med support avdelingen ble anbefalt å bestille det "billigste" kortet pga minnehastigheten. (Burde kunne stole på hva de sier) Har også vært innpå Asus sin hjemmeside og sett på spesifikasjonene. Ikke glem det faktum at maskinen enten re startet eller slo seg av under spilling i løpet av en halvtimes tid. (og det var absolutt ikke varmeproblemer) Ser en på Bios versjonene av de forskjellige kortene så er de som sagt forskjellige. kunne risikert å lagt inn feil Bios! Er vel det som kunne blitt mest kritisk. skjønner at Komplett er "Gud" for mange her inne. Og i disse høytider så får en prøve og ikke være for blasfemisk God jul alle sammen... Og god jul til Komplett med. Endret 25. desember 2009 av J-Olav Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Ser en på Bios versjonene av de forskjellige kortene så er de som sagt forskjellige. kunne risikert å lagt inn feil Bios! Er vel det som kunne blitt mest kritisk. Nå er det slik at feil BIOS vil bli avvist ved flashing, som regel. Nyere HK har dette som sikkerhetsprosedyre. Dog har jeg ikke flashet biosen på det aktulle kortet men regner med at kun riktig BIOS vil bli godtatt. (bruker asus flash-program) Ikke glem det faktum at maskinen enten re startet eller slo seg av under spilling i løpet av en halvtimes tid. (og det var absolutt ikke varmeproblemer) Behøver ikke å være HK sitt feil. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 @J-Olav: Slik som du har/hadde fremlagt problemet synes jeg ikke at jeg har misforstått. Uansett så kontakter du selger først med problemet (også at PC-en slår seg av), du lager ikke en tråd der du gir inntrykk av at du blir lurt. Jarmo har rett når det gjelder flashing av bios, eller har disse kortene crash-free bios, så du kan uansett nesten ikke tabbe deg ut. Jeg er også enig i at det er mye annet enn hovedkort som kan medføre "at den slår seg av" Komplett er langt fra Gud for undertegnede, jeg har aldri handlet spesielt mye i den butikken. Men jeg synes denne typen "er lurt" posting, hvor man faktisk har fått et likeverdig produkt om ikke identisk ikke hører hjemme noe sted uansett hvilken butikk man snakker om. At du i tillegg er så tåpelig at du bruker angrefristen i et tilfelle der problem 1 ikke skal innvirke på maskinene ytelse, og problem 2 (maskinen slår seg av) er et problem som klart selger er ansvarlig for å finne en løsning på er ditt problem. Den som faktisk er mest useriøs i denne sammenheng er deg selv. Hva du skulle ha gjort er som følger: - På mandag morgen skulle du ha ringt Komplett og forklart problemet. Det er særlig problem 2 som er viktig, men også forklart problem 1. - Trolig hadde da saken løst seg på en enkel måte uten kostnader for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå