Gå til innhold

MPX skal visstnok ha HTC HD2 etuiene for seg selv.


Riot™

Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Fikk i dag en HTC HD2 som bursdags- og julegave fra min far, bestilt hos MPX.no. Når vi ankom postkontoret og åpnet pakken, manglet skinnetuiet til telefonen.

 

Sendte tidligere i dag en mail til MPX og forklarte at jeg ikke fikk dette med, til tross for at alle andre har fått. Fikk som svar at det er kun et fåtall UTENLANDSKE modeller som kommer med etui.

 

Tingen er at jeg jobber i en butikk hvor vi har mobilen inne, og har åpnet samtlige esker og de har alle dette etuiet, samt 3 andre i butikken også fikk et etui. Dette vil jo si at MPX prøver å begå bedrageri.

 

Vet at det muligens ikke er deres feil at den mangler (er jo HTC som pakker de sammen), men JEG, som kunde, skal ikke gå mot HTC. Jeg skal gå til forhandler, og det er MPX.

 

Kan ikke annet enn å skryte av MPX, men de to siste egne bestillingene, samt denne fra min far, har det vært veldig kluss med.

 

Hvilke rettigheter har jeg?

 

PS: Må bemerke at de klarte å svare på første mail innen 10 minutter, og jeg svarte så rett etterpå. Har enda tilgode å få svar tilbake, mange timer etterpå. Ser ut til at jeg ikke vil få svar før etter jul, noe som er veldig leit.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kjøpte du ikke bare der du jobber? :p

 

Men om MPX på sin side tar inn ikke-nordiske modeller, som de sannsynligvis gjør, så har du vel ikke noe du kan stille opp med, med mindre emballasjen du fikk var tydelig brutt og etuiet med vilje fjernet fra den.

 

I den butikken du jobber er det nok nordiske modeller som selges, og disse har som regel ingenting med de ikke-nordiske med tanke på produksjon, pakking osv. Så det vil i prinsipp være to helt forskjellige verdener, som du ikke kan sammeligne med tanke på at dere i butikken har fått etui mens de MPX har, ikke har fått med.

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpte du ikke bare der du jobber? :p

 

Men om MPX på sin side tar inn ikke-nordiske modeller, som de sannsynligvis gjør, så har du vel ikke noe du kan stille opp med, med mindre emballasjen du fikk var tydelig brutt og etuiet med vilje fjernet fra den.

 

I den butikken du jobber er det nok nordiske modeller som selges, og disse har som regel ingenting med de ikke-nordiske med tanke på produksjon, pakking osv. Så det vil i prinsipp være to helt forskjellige verdener, som du ikke kan sammeligne med tanke på at dere i butikken har fått etui mens de MPX har, ikke har fått med.

Det er Nordisk model. Sjekker du MPX så har de en med prefix "Engelsk", og en uten, som da er Norsk (Norsk rom). Følger med på alle Norske, det har jeg forhørt meg om direkte fra HTC.

 

Kjøpte ikke her fordi jeg ikke hadde råd. Som sagt, dette var en gave fra min far.

 

Har de sagt at det skulle følge med etui? Innholdet i eskene kan variere, sånn er det bare. Jeg fikk f.eks ikke med pekepenn på min n97, mens kollegaen min fikk.

 

HTC sier så, og det står som innhold. Fikk du ikke pekepinn, så gjorde Nokia en feil, og du skal få reklamere.

 

Slik vi hadde gjort det; gitt deg en ny pekepinn, og sendt inn den Nokiaen vi tok pekepinnen for, grunnet tort og svie.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar
Hvilke rettigheter har jeg?

14 dagers angrefrist. Det er rettighetene du har. At embalasje kan variere er ikke noe nytt.

 

Jeg kjøpte selv fra MPX og min hadde etuiet. Den er også nordisk. Er du sikker på at de ikke mente omvendt? At noen utenlandske modeller kom uten?

Uansett er skinnetuiet omtrent ubrukelig pga det er alt for trangt. Skal du ha skikkelig beskyttelse så burde du nesten kjøpe "lommeboken" som selges som tilbehør til HD2 fra HTC.

 

Så med annet pakken allerede var pakket opp når du fikk den, så er det ikke MPX sin feil og det eneste du kan gjøre er å benytte deg av angrefristen og kjøpe en ny telefon.

Lenke til kommentar
HTC sier så, og det står som innhold.

Hvis det er nevnt som innhold i bruksanvisningen skal det følge med og da skal du kunne klage uten å måtte levere inn telefonen igjen.

 

Men å beskylde MPX for å samle på disse selv blir bare useriøst og da kan svarene du får her fort ende i samme kategori...

Lenke til kommentar

post-97884-1261596719_thumb.jpg

 

"Pose".

 

HTC sier så, og det står som innhold.

Hvis det er nevnt som innhold i bruksanvisningen skal det følge med og da skal du kunne klage uten å måtte levere inn telefonen igjen.

 

Men å beskylde MPX for å samle på disse selv blir bare useriøst og da kan svarene du får her fort ende i samme kategori...

Helt riktig, jeg skal ikke sende inn telefonen, for det burde jeg ikke trenge. :)

 

Her er forsåvidt MPX sitt svar;

 

Hei

Beklager, men en slik skinnveske følger ikke med i denne versjonen. Dette fulgte med på noen få utenlanske modeller. Men ikke på den norske versjonen.

Med vennlig hilsen

 

*** ***

 

Han har vært innpå bilaget, og telefonen er den Norske utgaven, ikke Engelske (den står det Engelsk på, etter HTC Touch HD2, på mpx.no).

 

Selv ikke min butikk har så dum kundehjelper i kundesenteret. Lite gjennomtenkt svar, og jeg regner med der ikke har blitt gjort annet enn skrive inn svaret uten å sjekke hvilken telefon som var kjøpt.

Lenke til kommentar
Ikke noe som helst. Fikk telefonen, ledninger, papirer, batteri, og ja... Slik som de er helt ny, bare foruten etuiet.

Da har varen en mangel og du kan kreve prisavslag, ved retur er det de (tror jeg) som skal betale returfrakten da grunnen er manglende vare.

 

Bruker du angreretten skal du betale frakten tilbake selv.

Lenke til kommentar
Slik vi hadde gjort det; gitt deg en ny pekepinn, og sendt inn den Nokiaen vi tok pekepinnen for, grunnet tort og svie.

 

Hysterisk bra.

 

Regner med at dere ofte får gjennomslag for den der? "Grunnet tort og svie".

 

Misforstå meg rett; jeg er enig i fremgangsmåten, men tviler på at du kommer langt med grunnlaget. Må vel heller da sende den i retur som DOA med mangler.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg skrev som "tort og svie" for framgangsmåten mot kunden. Den sendes selvfølgelig tilbake som DOA. Det for at kunden skal slippe å gå uten telefon i lengre tid om den telefonen låst til "det" abonnementet ikke er på lager. Det er riktig framgangsmåte. Det som er så greit med FYSISKE butikker kontra nettbutikker (så fremt man ikke bor i sandefjord, da).

 

Har ikke tenkt til å sende telefonen tilbake da jeg er avhengig av telefonen til jobb, og min gamle Touch Pro 2 skal på service.

 

Jeg vil bare ha etuiet som der står svart på hvitt skal følge med.

Lenke til kommentar
Selv ikke min butikk har så dum kundehjelper i kundesenteret. Lite gjennomtenkt svar, og jeg regner med der ikke har blitt gjort annet enn skrive inn svaret uten å sjekke hvilken telefon som var kjøpt.

 

Dum / lat - velg hva du vil, men dette er desverre regelen heller enn unntaket har jeg en følelse av. Allikevel tror jeg du skal la tvilen komme vedkommende til gode. Mange som jobber med support er ganske så oppegående, men har bare ikke snøring på det de driver med. ;)

 

Skjønner ikke at folk gidder.

 

-KJ

 

 

Jeg vil bare ha etuiet som der står svart på hvitt skal følge med.

 

Kan få mitt som fulgte med min Touch HD? ;)

 

Pent brukt. Har ligget i en skuff det siste året.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...