Gå til innhold

Burde vi ha et dyrepoliti i Norge?

-Léon-

Burde vi ha et dyrepoliti i Norge?  

23 stemmer

1. 1. Stem

• Ja
      18
    • Nei
      3
    • Bryr meg ikke
      2

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så lurer jeg på hva deres syn er på temaet dyrepoliti.

Jeg ser ofte på Animal Planet og der ser man virkelig hvor syke mennesker er imot dyrene sine, hvordan de mishandler og neglisjere(skriveleif) de. Uten at dyrene kan gjøre noe imot det og uten at de har noen som kan være tallsperson for de.

Personlig så synes jeg at det burde kommet for lengst i Norge, synes det skjer oftere og oftere man hører om dyr som har blitt mishandlet i medien.

Etterlyser dyrepoliti: Årets julegave til byens katter bør være et styrket rettsvern.

1. Strengere straffer for dyremishandling, og lettere å frata mennesker retten til å ha dyr.
  2. Et eget dyrepoliti, som kan gi kompetanseheving på området og føre til at sakene behandles på en seriøs måte.
  3. Færre katter, gjennom steriliserings- og kastreringsprogram. Færre katter vil føre til at det er lettere å sørge for at kun dyrevenner har katt.
  4. Tydelig og obligatorisk ID-merking som både gjør det lettere å forene bortkomne katter med eierne, og for å ansvarliggjøre eierne.
  5. Dyrenes Hus, et eget offentlig hjelpesenter for hjemløse dyr. I tilegg bør ideelle organisasjoner få økonomisk støtte til å drive behandling og omplassering av dyr.

Endret av Léon_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...