isprins Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Jeg lurer på om det er noen som har tegninger på hvordan den originale ECU'n på en Audi 80 2.6 liters v6 1993 modell er koblet. Detter er pga at den orginale ECU'n skal byttes ut mot en Megasquirt. Motorkoda er ABC. litt info om hva jeg har: Megasquirt II , 3.0 Main Board, satt opp for Hall sensor, doble MAP sensorer er installert. MSD 6AL tenning ( vet ikke om den originale fordeleren tåler såpass hissig gnist som denne gir ) standard dyser 4 MSD 72 lb/hr injectors, tåler sprit ( den skal bygges om til multifuel bare man greier å oppdrive en sensor) Bredbånds lambdasonde med controller standard bensinpumpe,regulator og rails. relekort kabel mellom denne og MS boks. Det er ønskelig å koble den nye MS boksen opp mot den originale kontakta ved å koble relekortet til en kontakt som går i den originale kontakta som sitter på den originale ECU'n. Vis da MS boksen skulle knele, så er det da bare å plugge i den gamle. Jeg vil da bruke de originale sensorene. Er det noen som har MSQ filer og info om hvordan man kobler opp og kalibrerer for de originale sensorene ? Endret 23. desember 2009 av isprins Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) jeg tror ikke du kan bruke orginale sensorer, men GM sensorer. datasprutet mitt bruker sensorer fra GM (034EFI) og jeg mener også MS må ha dette. skal du drive med dette, uten no særlig erfaring (uten att jeg vet hvor mye du kan), så tror jeg du skal høre med noen som driver med dette her, for å få bilen til å gå ordentlig å sette opp alt er ikke bare bare etter MS trådene jeg har sett på vw-audi forumet. og MS er et litt vrient system å sette opp har jeg fått inntrykket av. men mange som kan hjelpe deg på VACN http://forum.vwaudi-club.no/ ang pin out på ecu'en din, kan du finne noe her http://www.sjmautotechnik.com/ her er det MYE info om gammel audi. Endret 23. desember 2009 av Ovechk1n Lenke til kommentar
isprins Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) jeg tror ikke du kan bruke orginale sensorer, men GM sensorer. datasprutet mitt bruker sensorer fra GM (034EFI) og jeg mener også MS må ha dette. skal du drive med dette, uten no særlig erfaring (uten att jeg vet hvor mye du kan), så tror jeg du skal høre med noen som driver med dette her, for å få bilen til å gå ordentlig å sette opp alt er ikke bare bare etter MS trådene jeg har sett på vw-audi forumet. og MS er et litt vrient system å sette opp har jeg fått inntrykket av. men mange som kan hjelpe deg på VACN http://forum.vwaudi-club.no/ ang pin out på ecu'en din, kan du finne noe her http://www.sjmautotechnik.com/ her er det MYE info om gammel audi. En kan bruke andre sensorer, jeg tenker da på inntakstemperatur og kjølevannstemperatur. En må bare vite hvor stor ohm verdien er ved frysepunktet og ved kokepunktet på vann. Man finner dette ved å legge sensoren i vann med mye isbiter, så ohme den og notere verdien Man gjentar prosessen som over, bare med kokende vann. Disse verdiene legges så inn i easytherm, den regner da ut en graf med verdier i mellom disse temperaturene og hvor mye ohm den gir. En trenger ikek å bruke Easytherm vis man har Megasquirt-II, det finnes verktøy i megatune for å regne ut verdier på følere som ikke er GM sine. Dessuten, å registrere seg på nevnte forum koster penger. Det kommer ikke på tale å betale for det. Endret 23. desember 2009 av isprins Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg bruker MS2 på en M50B25 (BMW) motor, og de originale sensorene fungerer da fint de. Bruker da veivføler, motortempsensor og lufttemspensor. Måtte selvsagt måle motstandene i tempsensorene slik du beskrev ovenfor. Lenke til kommentar
isprins Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Er det noen som har data på hvor store injectorene er? Lurer også på om det er noen som har data på CLT/IAT sensorene. Lenke til kommentar
isprins Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg bruker MS2 på en M50B25 (BMW) motor, og de originale sensorene fungerer da fint de. Bruker da veivføler, motortempsensor og lufttemspensor. Måtte selvsagt måle motstandene i tempsensorene slik du beskrev ovenfor. Jeg har laga tråd på det svenske MS forumet: http://forum.megasquirt.se/viewtopic.php?f=1&t=4629 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå