nvidia128 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Jeg har en 9300 GE 512 MB skjermkort på pc.en min, men vil oppgradere. Jeg har max 300 watt strøm og trenger et skjermkort som ikke trenger ekstra strøm og yter bedre enn min? Vet noen om noe som passer bedre enn den jeg har. Kjører xp 32 og intel pentium dual core prosessor 3 GH og 2 G ram. Endret 3. januar 2010 av nvidia128 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 9300GE er det integrert på hovedkortet ? Har hovedkortet et ledig PCI-e16x spor ? Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Vi må nesten få vite hva HK (hovedkortet) ditt heter Lenke til kommentar
nvidia128 Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Ja. Hovedkortet har et ledig plass pciEX16 men det står at den er i bruk. Jeg bruker siw programmet til å se informasjon om pc.en min. Jeg setter informasjon også fra hovedkortet. Takk for svar Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Her er spesifikkasjonene til hovedkortet ditt. (Asus PTGD1-LA / Puffer2) Det har integrert grafikkort som du kan deaktivere i BIOS. Et Radeon HD 5750 vil være en betydelig oppgradering. Ganske sikker på at din eksisterende strømforsyning er kraftig nok. Lenke til kommentar
nvidia128 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Her er spesifikkasjonene til hovedkortet ditt. (Asus PTGD1-LA / Puffer2)Det har integrert grafikkort som du kan deaktivere i BIOS. Et Radeon HD 5750 vil være en betydelig oppgradering. Ganske sikker på at din eksisterende strømforsyning er kraftig nok. Takk for svar Hvordan deaktiverer mann grafikken i bios????? Endret 3. januar 2010 av nvidia128 Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Ut fra specsene til hovedkortet støtter den kun P4 cpuer, er det ikke litt overkill med et 5750, 4670 er vel mer passelig? Int. skjermkortet kan også deaktiveres fra windows i enhetsbehandling ved å h-klikk på skjermkortet og velg deretter deaktiver. Lenke til kommentar
nvidia128 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Ut fra specsene til hovedkortet støtter den kun P4 cpuer, er det ikke litt overkill med et 5750, 4670 er vel mer passelig?Int. skjermkortet kan også deaktiveres fra windows i enhetsbehandling ved å h-klikk på skjermkortet og velg deretter deaktiver. Ok. det var enkelt men,må jeg deaktivere den før jeg setter inn nye kortet eller etter at nye kortet er satt inn og drivere er på plass????? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Ut fra specsene til hovedkortet støtter den kun P4 cpuer, er det ikke litt overkill med et 5750, 4670 er vel mer passelig?Int. skjermkortet kan også deaktiveres fra windows i enhetsbehandling ved å h-klikk på skjermkortet og velg deretter deaktiver. Ok. det var enkelt men,må jeg deaktivere den før jeg setter inn nye kortet eller etter at nye kortet er satt inn og drivere er på plass????? Dette kan gjøres etter at det nye skjermkortet er på installert. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Helst etter at du har satt inn det nye kortet. Lenke til kommentar
nvidia128 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Helst etter at du har satt inn det nye kortet. Takk for svaret, men det er en ting til. Noen anbefalte 4670 kort fra ati men jeg liker nvidia bedre og er det noen kort fra nvidia som er likt 4670 som ikke bruker mye strøm og passer mitt hovedkort???? Jeg har googla litt rundt på nettet og fant ut at Geforce 9800GT Green Edition ikke trenger ekstra strøm og passer til mine behov. Kan jeg da bruke den istedenfor 4670 eller? Endret 3. januar 2010 av nvidia128 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Eh, det er noe svakere enn 4670, men det går ann å bruke det også. [Test av 9500GT (ikke GE) og 4670] Forresten: Du kan bruke alle PCI Express skjermkort på hovedkortet ditt, som vil si 90% av de aktuelle skjermkortene på markedet. Endret 3. januar 2010 av Benny Lenke til kommentar
nvidia128 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Eh, det er noe svakere enn 4670, men det går ann å bruke det også. [Test av 9500GT (ikke GE) og 4670] Forresten: Du kan bruke alle PCI Express skjermkort på hovedkortet ditt, som vil si 90% av de aktuelle skjermkortene på markedet. Det jeg har skrevet er 9800gt mens du har samliknet det med en 9500gt? Kan du værsåsnil og se på det engangtil? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Et 9800GT er nok også overkill for din CPU. Men Nvidia GT240 er mer passelig og rimeligere. 9500GT ville jeg unngått, tviler på at du får spilt noe med det. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Oj, beklager. Da er saken en helt annen! I følge den samme testen jeg linket til yter 9800GT en del bedre enn 4670. Men, du er litt på kanten når det gjelder strømforsyningen din. Det hadde vært mye lurere å kjøpe at HD 5770-kort pluss en ny PSU for så å oppgradere resten av PCen siden IMHO. Edit: Det Duqe sier er selfølgelig helt riktig, men det å ha små oppgraderinger i ny og ne blir mye dyrere enn å oppgradere 'skikkelig', derfor 5770. Endret 3. januar 2010 av Benny Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Også enig med Benny her, hardwarene til trådstarter er dessverre nokså gammelt og du får ikke mye glede av å oppgradere skjermkortet et hakk høyere. I dette tilfellet ville jeg heller satset på et dyrere skjermkort og kraftigere psu slikt at du kan oppgradere resten av komponentene senere. Lenke til kommentar
nvidia128 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Oj, beklager. Da er saken en helt annen! I følge den samme testen jeg linket til yter 9800GT en del bedre enn 4670. Men, du er litt på kanten når det gjelder strømforsyningen din. Det hadde vært mye lurere å kjøpe at HD 5770-kort pluss en ny PSU for så å oppgradere resten av PCen siden IMHO. Edit: Det Duqe sier er selfølgelig helt riktig, men det å ha små oppgraderinger i ny og ne blir mye dyrere enn å oppgradere 'skikkelig', derfor 5770. Hva med en oppgraderings pakke fra komplett??? for eksempel dette?? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346179 Det er ikke så dyrt heller å da kjøper jeg også psu og nytt skjermkort Endret 3. januar 2010 av nvidia128 Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Oj, beklager. Da er saken en helt annen! I følge den samme testen jeg linket til yter 9800GT en del bedre enn 4670. Men, du er litt på kanten når det gjelder strømforsyningen din. Det hadde vært mye lurere å kjøpe at HD 5770-kort pluss en ny PSU for så å oppgradere resten av PCen siden IMHO. Edit: Det Duqe sier er selfølgelig helt riktig, men det å ha små oppgraderinger i ny og ne blir mye dyrere enn å oppgradere 'skikkelig', derfor 5770. Hva med en oppgraderings pakke fra komplett??? for eksempel dette?? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346179 Det er ikke så dyrt heller å da kjøper jeg også psu og nytt skjermkort Dette er også et smart valg. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Merk at 775-sokkelen er på vei ut av produksjon. Intel i5 er det nye 'store' hos Intel for tiden, men det er selfølgelig dyrere. Noen forslag, merk at alle handlelistene inneholder 620w strømforsyning og 4GB 1600Mhz DDR3 RAM, så prisforskjellen ligger i hovedkort og prosessor: 4109,- Intel i5. 4579,- Intel i5 + støtte for full-speed CrossFire/SLI. Hvasadu? AMD? Jaok: 3743,- AMD 965 Black Edition. 4109,- AMD 965 Black Edition + støtte for full-speed CrossFire. Jeg personlig tror at jeg ville gått for oppsett nr. 2 mtp at HK er veldig nytt og at det har støtte for både CF/SLI. Endret 4. januar 2010 av Benny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå