G2Petter Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hei. Jeg har satt opp muligheten for en SSH-tunnel mellom PC-en min og en server jeg har stående. Jeg bruker Windows med Cygwin på PC-en min. Når jeg skal bruke SSH-tunnelen starter jeg SSH-tilkoblingen mellom min maskin og serveren med Cygwin, og setter hvert program som jeg vil at skal bruke tilkoblingen (Opera, Firefox, Pidgin etc.) til å bruke den tilkoblingen som en SOCKS-proxy. Jeg synes det er litt tullete å skulle måtte endre disse innstillingene frem og tilbake, så jeg lurer på om det finnes en mer intelligent måte å gjøre det på. Jeg ser for meg at det skal være mulig å sette alle programmene til å bruke en SOCKS-proxy på en viss port, og så endre hva maskinen skal gjøre med trafikken på den porten på en enkel måte, altså at det enten kjører en SSH-tunnel, eller slipper alle tilkoblinger gjennom uendret. Er det noen som har noen tips? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 http://www.proxyswitcher.com/ Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Det så bra ut, jeg skal kikke på det i løpet av kvelden. God jul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå