Jarco Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hei, nå trenger jeg litt hjelp av dere, ettersom jeg ikke kan veldig mye innen dette feltet Jeg har adsl fra Nextgentel med en Speedtouch ruter, og rutern gir meg hodepine! Jeg har koblet 2 stasjonære pc'er og 1 xbox til den med kabel. Noen ganger funker alt som det skal mens andre ganger er alt gæernt, plutselig blir internet veldig treigt og jeg finner ingen servere når jeg skal spille xbox osv. Og jeg har begynt å miste internet fra tid til annen (hvert kvarter), da mister jeg nettet også kommer det tilbake etter 1min. Ofte så hjelper det og restarte ruteren på nytt. Men nå begynner jeg å bli rimelig lei, vil derfor bytte ut ruteren mot noe bedre. Men der ligger problemet, jeg vet ikke åssen ruter jeg skal ha, som sagt kan jeg ikke veldig mye om dette. Fikk med meg en Dlink ruter hjem fra jobb som jeg kunne prøve, men det funket tydeligvis ikke. Åssen ruter må jeg ha? Noen dere annbefaler? Takk for hjelpen på forhånd! Lenke til kommentar
Amens Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hei! Jeg vil anbefale at du tar kontakt med NGT KS på 07979, eller via deres chat tjeneste. Ustabilitet av denne typen kan være forusaket av flere ting, som støy på linja, ruter som maxer ut connections og mer. Før du ringer, vil jeg anbefale at du ser på ruter hva som skjer med den når det faller ut og ta hastighetstester når du sliter med hastighet. Speedtoucher er helt greie rutere, men de tåler lyn og strømbrudd veldig dårlig. Om de er gammel kan godt være ett problem med firmware. Den beste rutere etter min mening som NGT har, er Netopia 3351, men den tåler ikke ADSL 2+. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Sjekk også at routeren har god lufting. Den bør ikke stå oppå/under andre elektriske artikler (slik som switcher, etc). Jeg har selv hatt problem med ustabilt nett fra NGT via SpeedTouch-routere, og dette ble løst med god lufting rundt routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå