Gå til innhold

Trådløs mottaker på laptop defekt?

kjelle392

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Philips Freevents laptop som sliter med trådløst nett. Problemet er at den hopper ut uten noen som helst grunn (?) rett som det er og det er selvsagt svært irriterende.

Har forsøkt 2 forskjellige routere (på forskjellige steder), men på begge opptrer samme problemet. Derfor mistenker jeg at det faktisk må være laptopen/drivere som enten er defekt eller har en annen skavank.

Men spørsmålet er: hvor i all verden begynner jeg feilsøket? Finnes det f.eks. programvare som logger hva som skjer i det øyeblikket nettet forsvinner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel (wlanchipset) og endel trådløsroutere går dårlig sammen med noen trådløsroutere.

Dette skyldes så vidt jeg vet funksjonen strømsparing som ikke er helt oppdatert i router.

D-link vet jeg sliter med dette, mens Linksys ser ut til å fungere ok.

Kan lønne seg å finne en eldre driver til PC og slå av alt som har med strømsparing for nettverkskortet. Disable også IPv6 for å prøve om det har innvirkning på stabilitet.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Tusen takk for kjapt svar.

Har forsøkt å slå av strømsparing nå - både på laptop og på kortet, så får vi se om det fungerer.

Edit: Strømsparingsinnstillingene hadde ingen effekt. Imidlertid oppgraderte jeg driverne til kortet, og så langt ser det ut for at det fungerer som det skal.

Endret av kjelle392
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...