Gå til innhold

Reperasjon og erstatning av mobil


Evanta

Anbefalte innlegg

Hei (:

 

I november leverte jeg mobilen min (Sony ericssn w660i) til telekiosken hvor den bel kjøpt fordi skjermen plutselig ble blå, turkis og/eller rosa. Skjermen frøs også av og til, og bildet ble "presset sammen" helt nederst elelr helt øverst på skjermen.

 

Telekiosken sa at mobilen ikke skulle være på verkstedet i mer enn 10 dager og de regnet ca 3 dager i frakt, så mobilen burde være tilbake i løpet av 3 uker. Da det hadde gått 4 uker var vi innom telekiosken og spurte når den kom tilbake, men det viste de ikke, for verkstedet hadde ikke skrevet noen kommentarer på den. Ett par dager senere var vi innom igjen og da ringte de verkstedet og spurte, da haddde de ikke begynt å se på mobilen pga at det var mye å gjøre, og folk var på ferie. Da moblien hadde vært der i nesten 5 uker hadde de netopp begynt på den, og de regnet med at mobilen ville bli sendt tilbake før jul, eller første arbeisdag etter jul. Etter at mobilen hadde vært der i 5 uker sa vi at vi ville at de skulle ringe dagen etter for å si hvor langt de hadde kommet med mobilen (verkstedet hadde akuratt stengt). Dagen etter fikk vi beskjed om at verkstedet hadde gitt opp å fikse mobilen fordi de ikke fikk det til. De skulle da sende en ny mobil.

 

Hvilken rett har jeg til å velge mobil? I telekiosken sa de at det bare ble sendt en mobil, og vi bad om å få en sony ericsson W995. Vi vil antageligvis få telefonen i romjula. Leste har inne at man kunne få sendt en swap (eller noe sånt), en mobil som var brukt hvis jeg forstod rett. Men det kan de vel ikke gjøre? Vi har tross alt kjøpt ett NYTT produkt, da skal vi vel ikke få ett BRUKT som erstattning?

 

Har vi lov til å kreve at vi får pengene vi brukte på mobilen til å kjøpe en valgfri mobil hos telekiosken, nesten som en "tilgode lapp", sånn at vi selv kan betale mellomlegget til en bedre mobil/en mobil jeg har lyst på?

 

Om vi ikke får en ny w995, eller sånn at vi nbetaler mellomlegget til en valgfri mobil, kommer vi til å klage.

 

Mobilen vi får et uten abonnement og bindingstid, så jeg får heldigvis velge det selv.

 

Kjenner at jeg begynner å bli veldig frustrert over dette mobil styret som allerede har tatt nesten dobbelt så lang tid som det skulle, og vi ikke komemr til å få den nye før det har gått 6 uker siden vi leverte moblien :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er som å lese hvordan jeg har opplevd det med telekiosken. Les mine innlegg, Leverte min nesten nye samsung mobil inn til rep. I dag, har jeg fått ny mobil, samme som ble levert inn, jeg kunne ikke få bytte til et annet merke eller annen Samsung mobil.

Jeg får nå ny mobil etter over 5 ukers venting, og masing.

Hannemor

Lenke til kommentar

Ja, delvis, telekiosken kan ikke sende en samme modell, og dermed sender de en annen SE modell. Vi har sagt at vi ønsker en W995, og at vi kan betale mellomlegget. De som jobber i telekiosken kan ikke svare på om dette går greit, men de sendte en mail til dem som skal levere mobilen til dem.

 

Men hvilken rett har de til å bare sende en mobil? og hvilken rett har jeg til å velge (evt. betale mellomlegget til en valgfri mobil)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...