Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Italienske biler bedre enn japanske ?


Spartan

Anbefalte innlegg

Denne lista viser tydelig hva som er mest driftsikkert av japanske og italienske biler. Den første italienske bilen av fiat og alfa romeo kom ikke før 186 plass. Da med hele 20% mer feil en de beste japanske bilene. Dette er betydelig mye mer.

 

Dette gjelder biler som er 7 år gamle. Testen er noen år gammel, så bilene i testen er produsert i år 2000. Sånn ca.

 

Korrigert for kjørelengde finner man også mye Suzuki på bunn:

 

273 Suzuki Wagon R+

274 Suzuki Swift

278 Suzuki Alto

Dette er jo som du sier ganske gamle tall, mens premisset for diskusjonen er at RSA visstnok har mindre reklamasjoner på nye Fiater i forhold til Suzuki. Sånn sett kan man ikke sammenligne en gammel 156, som ble lansert i 1997, med en splitter ny Fiat 500. Et mer relevant eksempel blir i såfall Autobilds 100 000 km test av Alfa Romeo 159, hvor konklusjonen ble noe sånt som "Einhellige Meinung der Redaktion: Was für ein schönes Auto!"

 

Det at Fiat konsernet har tatt grep for å bedre kvaliteten de siste årene er jeg ikke i tvil om, men er spent på om bilene holder seg like godt om f.eks. ti år.

Ja ja, men min Suzuki står øverst på denne lista og plasseringen stemmer meget godt med min erfaring de siste 7 årene med denne modellen:

 

http://www.bilprovningen.se/Externt/bpweba...terade_2008.pdf

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere vil ikke tro det, men min lancer sliter med start noenganger, eller motoren skrur seg av etter et par sekunder fordi de ledningene fra fordeleren til tennpluggene sitter litt løst(vet ikke hva de heter). Jeg dro ut den ene, og MOTOREN GIKK FAEN MEG!!! Er dette normalt at det skal kunne gå?

 

EDIT: det var plugg nr. 1 jeg dro ut.

Endret av RePaC
Lenke til kommentar
Dere vil ikke tro det, men min lancer sliter med start noenganger, eller motoren skrur seg av etter et par sekunder fordi de ledningene fra fordeleren til tennpluggene sitter litt løst(vet ikke hva de heter). Jeg dro ut den ene, og MOTOREN GIKK FAEN MEG!!! Er dette normalt at det skal kunne gå?

 

EDIT: det var plugg nr. 1 jeg dro ut.

 

Nå er ikke jeg noen bil-ekspert, men kanskje resterende mengde stempler dro rundt den siste som ikke gikk?

Lenke til kommentar
Ja ja, men min Suzuki står øverst på denne lista og plasseringen stemmer meget godt med min erfaring de siste 7 årene med denne modellen:

 

http://www.bilprovningen.se/Externt/bpweba...terade_2008.pdf

 

Tviler ikke på at du er fornøyd med din Suzuki, og har god grunn til det. Det jeg imidlertid ikke kan skjønne, er hvordan Suzuki kan lage biler som nærmest topper statistikkene, samtidig som de også har modellene som kommer desidert sist. Skulle tro det var absolutt null og niks slektskap mellom de.

Lenke til kommentar
Ja ja, men min Suzuki står øverst på denne lista og plasseringen stemmer meget godt med min erfaring de siste 7 årene med denne modellen:

 

http://www.bilprovningen.se/Externt/bpweba...terade_2008.pdf

 

Tviler ikke på at du er fornøyd med din Suzuki, og har god grunn til det. Det jeg imidlertid ikke kan skjønne, er hvordan Suzuki kan lage biler som nærmest topper statistikkene, samtidig som de også har modellene som kommer desidert sist. Skulle tro det var absolutt null og niks slektskap mellom de.

Det er sikkert fordi Suzuki har fabrikker over hele verden inkl. India (!) og bruker forskjellige motorer og utstyr ettersom hvor mye markedet er villig til å betale.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564
Ja ja, men min Suzuki står øverst på denne lista og plasseringen stemmer meget godt med min erfaring de siste 7 årene med denne modellen:

 

http://www.bilprovningen.se/Externt/bpweba...terade_2008.pdf

 

Tviler ikke på at du er fornøyd med din Suzuki, og har god grunn til det. Det jeg imidlertid ikke kan skjønne, er hvordan Suzuki kan lage biler som nærmest topper statistikkene, samtidig som de også har modellene som kommer desidert sist. Skulle tro det var absolutt null og niks slektskap mellom de.

Det er sikkert fordi Suzuki har fabrikker over hele verden inkl. India (!) og bruker forskjellige motorer og utstyr ettersom hvor mye markedet er villig til å betale.

 

Tror du er inne på noe, der.

Lenke til kommentar
Det er sikkert fordi Suzuki har fabrikker over hele verden inkl. India (!) og bruker forskjellige motorer og utstyr ettersom hvor mye markedet er villig til å betale.

 

Men da er det jo litt pussig at en bil ment for markedet i vår rike del av verden gjør det såpass dårlig. Burde jo i såfall være den indiske bilen som slet med kvaliteten. Jeg har f.eks. kjørt halvgammel "filippinsk" Toyota Landcruiser/Prado, og den hadde ikke engang airbag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...