Gå til innhold

VDSL2 over 800 meter anyone?


Anbefalte innlegg

Nå tenkte jeg altså på å betale noen for å gjøre en analyse av linja før man evt. etablerer abonnement, ikke "testing" ved at man bestiller og prøver på lykke og fromme. :)

 

Men det koster vel kanskje like mye for profesjonell linjetesting og arbeid som det koster med ett års minimumsabo på VDSL2 uansett. Og man har kanskje ikke adgang til måling på trådpar som ikke er tildelt av TN?

 

Ser det er flere med kabelstrekk > 800 M her - hvordan har så dere gått frem for å få ISP til å gå med på installasjon hos dere?

 

Burde være en mulighet dette ja, tipper de har egne interne poilot testere, men jo flere som tester jo bedre resultat får man til slutt.

 

Leftbrain, send gjerne mobilnummeret ditt til [email protected] så tar vi kontakt. Henvis til denne tråden i eposten, så finner vi fort sammenhengen :)

 

Mvh Tore

NextGenTel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tenkte jeg altså på å betale noen for å gjøre en analyse av linja før man evt. etablerer abonnement, ikke "testing" ved at man bestiller og prøver på lykke og fromme. :)

 

Men det koster vel kanskje like mye for profesjonell linjetesting og arbeid som det koster med ett års minimumsabo på VDSL2 uansett. Og man har kanskje ikke adgang til måling på trådpar som ikke er tildelt av TN?

 

Ser det er flere med kabelstrekk > 800 M her - hvordan har så dere gått frem for å få ISP til å gå med på installasjon hos dere?

 

Burde være en mulighet dette ja, tipper de har egne interne poilot testere, men jo flere som tester jo bedre resultat får man til slutt.

 

Leftbrain, send gjerne mobilnummeret ditt til [email protected] så tar vi kontakt. Henvis til denne tråden i eposten, så finner vi fort sammenhengen :)

 

Mvh Tore

NextGenTel

 

Heisann, det er herved gjort!

 

Ser også dere har en fiberpilot gående borti gata her - skulle gjerne bodd noen hundre meter lenger mot sentrum bare pga det. :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg var heldig, og fikk stort utbytte av å få vdsl fremfor adsl2+

Kortversjon, ca 1 km på 6 mm, resultat 28/3 - for støy, linjetester etc se min tråd

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1286247

 

 

Ikke håp for oss med linjelengde på 1,5 - 1,6 km? Vil aldri VDSL-teknologien være mulig på så lange avstander?

 

Da må jeg isåfall bli koblet opp imot en annen sentral, nærmere..

 

Kan man sjekke ut sånt selv? Altså, hvor sentralene i området ligger hen, og om det er plasser ledig? Eller hvordan finner man ut sånt?

Lenke til kommentar

Sett flere utenlandske isp's levere 20mbit med vdsl på ca 1,5km.

men krever vel bra linjekvalitet.

 

Litt spent på hva jeg kan få av nett i morgen med vdsl tilgjengelig her :new_woot:

Vet jeg vil kunne få hos telenor på mine 880meter, holder nextgentel linjen sin på 800meter maks blir det nok astalavista til de etter over 7år som kunde o.O

 

Blir isåfall litt synd gi tapt det koselige 1XXXX kundenummeret, er nesten litt old-school

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Nesten 1km og kapaks gir:

Mulig produktklasse: VDSL 25/5

Mulig produktklasse: VDSL 30/10

 

30/10 hadde ikke skadet :)

nextgentel sitt søk på nummer gir fortsatt at de ikke tilbyr for meg.

 

nettsiden til telenor foreslår 25/5 til 449, som er under hva jeg betaler for 16/1 hos nextgentel.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Hmm - Ide -> NGt bundler kun linjer til næringslivkunder. Telenor vil gjerne levere vdsl til meg også, hva med å ha en ngt linje og 1 telenorlinje og en ruter med 2 wan porter..

Får håpe at noen "konkurrenter" som leier av telenor starter å tilby bundling av vdsl til privatkunder. Da kan jo faktisk stakkarer som bor "litt for langt vekke" få ganske så greie linjer.. Jeg kunne jo i teorien fått 56/6, og det er jo akseptabelt..

Lenke til kommentar

Får bare håpe NGT utvider i mitt område snart, og kanskje også får tilgang til en sentral nærmere meg..

 

Det er iallefall 4 sentraler i nærheten, men NGT kan bare bruke den ene! Synd, for jeg vil helst slippe å bytte til Telenor..

 

Har vært (som "cruzader") trofast kunde hos NGT i snart 7 år selv!

 

Virker som NGT mister endel kunder pga dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...