Gå til innhold

Hva er det DICE driver med?

Anbefalte innlegg

Først lanserer de Bad Company for konsollene, som et console-only spill. Greit nok for PC-spillerene, vi alle forventet Battlefield 3 til å dukke opp i ettertiden, nå som de hadde nye Frostbite-motoren.

Men nei. Vi hører svært lite om Battlefield 3 (hva annet enn at det har blitt annonsert?), men istedet får vi Battlefield Heroes Det går et år, og Battlefield Heroes blir endelig utgitt (et år forsinket bare).

Så blir Bad Company 2 og Battlefield 1943 annonsert. Denne gangen, ikke bare for konsollene, men PCen også. De lanserer 1943 på konsollene i sommer, men utsetter PC-versjonen til 2010. Greit nok. Det er noe som annet som får meg til å stusse istedet.

Ved tanke på at BC2 faktisk er et flerspiller-spill, med store kart, kjøretøy og en større antall spillere (i motsetning til 1943 som er mer et arcarde-spill). Er BC2 det nye BF3?

Hva skjer nå med BF3, når vi faktisk får et fullverdig flerspiller-spill til PCen? Hvorfor skal vi også kjøpe BF3? Og ikke minst, de lanserer nå hva de engang kalte et "console-only"-spill til PCen. Ikke det første spillet heller, men oppfølgeren?

Ved tanke på suksessen Battlefield 2 var (og er) så er det merkelig at vi ikke har hørt noe fra Battlefield 3.

Ikke minst, den dagen Battlefield 3 faktisk kommer ut, hva vil skje med community-miljøet? En splittelse mellom Bad Company 2 og Battlefield 3?

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig at det har vært stille på BF3-fronten. Vil tippe DICE har mer enn nok med BC2. Tror de satser tungt på at det skal bli den store krigs-fps'en i 2010 (og med beta'en på PS3 syns jeg jaggu det virker lovende). Dessuten jobber de vel med å få 1943 til PC (noe som jeg ikke skjønner at de bruker ressurser på). I tillegg vil de kanskje også vente til støvet har lagt seg etter COD:MW2-hypen som kommer til å vare langt inn i neste året. En snarlig BF3-lansering vil gi gamere et luksusproblem, men er ingen drømmesituasjon for markedsavdelingen til EA.

BF3 blir nok servert til oss langt ut i 2011. Når var forresten opprinnelig lanseringsdato?

DICE har vel flere steder avkreftet at BC2 er den nye BF3?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har et håp til Battlefield 3, at det er dedikerte servere! Ikke som på BC2 der det er bare er noen få datasentere som skal ha servere! (Pc versjonen) Jeg kommer uansett til å kjøpe meg BC2, er forsatt en god stund til BF3 kommer. Så må ha noe å gjøre i mellomtiden. Men nå må vi huske at det er EA, og de vil tjene mest penger. Så når mange har kjøpt BC2, så sier de at BF3 kommer sikkert :p

Lenke til kommentar
Først lanserer de Bad Company for konsollene, som et console-only spill. Greit nok for PC-spillerene, vi alle forventet Battlefield 3 til å dukke opp i ettertiden, nå som de hadde nye Frostbite-motoren.

Men nei. Vi hører svært lite om Battlefield 3 (hva annet enn at det har blitt annonsert?), men istedet får vi Battlefield Heroes Det går et år, og Battlefield Heroes blir endelig utgitt (et år forsinket bare).

Så blir Bad Company 2 og Battlefield 1943 annonsert. Denne gangen, ikke bare for konsollene, men PCen også. De lanserer 1943 på konsollene i sommer, men utsetter PC-versjonen til 2010. Greit nok. Det er noe som annet som får meg til å stusse istedet.

Ved tanke på at BC2 faktisk er et flerspiller-spill, med store kart, kjøretøy og en større antall spillere (i motsetning til 1943 som er mer et arcarde-spill). Er BC2 det nye BF3?

Hva skjer nå med BF3, når vi faktisk får et fullverdig flerspiller-spill til PCen? Hvorfor skal vi også kjøpe BF3? Og ikke minst, de lanserer nå hva de engang kalte et "console-only"-spill til PCen. Ikke det første spillet heller, men oppfølgeren?

Ved tanke på suksessen Battlefield 2 var (og er) så er det merkelig at vi ikke har hørt noe fra Battlefield 3.

Ikke minst, den dagen Battlefield 3 faktisk kommer ut, hva vil skje med community-miljøet? En splittelse mellom Bad Company 2 og Battlefield 3?

Community'et vil skille seg fra BC2 så fort ett BF3 kommer ut. Iallefall om det utvider på BF2 og er PC only.

EA fant vel ut at de ikke kunne gi ut en tittel som console eksklusivt ettersom de da går glipp av penger fra de potensielle PC kundene.

Håper bare at EA/DICE ikke bare finner ut at pytt, vi beholder bare Bad company serien på PC også. Men jeg har bange anelser.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har et håp til Battlefield 3, at det er dedikerte servere! Ikke som på BC2 der det er bare er noen få datasentere som skal ha servere! (Pc versjonen) Jeg kommer uansett til å kjøpe meg BC2, er forsatt en god stund til BF3 kommer. Så må ha noe å gjøre i mellomtiden. Men nå må vi huske at det er EA, og de vil tjene mest penger. Så når mange har kjøpt BC2, så sier de at BF3 kommer sikkert :p

Det blir dedikerte servere til BC2 ;)http://blogs.battlefield.ea.com/battlefiel...pc-players.aspx

Lenke til kommentar

Det blir dedikerte servere til BC2 ;)http://blogs.battlefield.ea.com/battlefiel...pc-players.aspx

Er jo dette han skriver, det er dedikerte servere som man leie fra dice sine partnere, du kan ikke sette de opp selv i motsetning til BF2

Lenke til kommentar

bare det er dedikerte servere så er jeg happy. MW2 er vel noe jeg fortsatt angrer bittert på idag at jeg kjøpte. hadde det ikke vært steam så hadde jeg kunne solgt det, men var en "lur" løsning det av IW å kjøre det via steam så vi ikke fikk solgt d så alle som ville ha d måtte kjøpe det selv fra butikk/steam.

BC2 kommer til å rocke!

Lenke til kommentar
bare det er dedikerte servere så er jeg happy. MW2 er vel noe jeg fortsatt angrer bittert på idag at jeg kjøpte. hadde det ikke vært steam så hadde jeg kunne solgt det, men var en "lur" løsning det av IW å kjøre det via steam så vi ikke fikk solgt d så alle som ville ha d måtte kjøpe det selv fra butikk/steam.

BC2 kommer til å rocke!

I hear ya brother!

Lenke til kommentar

Helt enig med Timmeyh her. Er synd konsoll tar over spillmarkedet helt. Greit at de med konsoll skal få flere fordeler enn det de ellers har hatt med stor spill, men at vi som har pc bare blir slaktet helt på markedet for tiden syns jeg er dårlig! Vi betaler faktisk godt over 10 lapper for en pc enkelte av oss for å kunne dagens spill, istedet for å punge ut 3 lapper for en liten ps3 ^^

Endret av ZepukkU
Lenke til kommentar

Mener å ha lest et sted at Mv2 kommer med en map pack man må betale for? stemmer det?

Håper at det kommer rett etter at BC2. Da først vil de få vite hvor mye de har driti på draget.

BC2 er bedre i beta enn det Mv2 er nå. Det spillet blir slettet så fort BC2 er ute

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...