marios33 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg skal kjøpe meg skjermkort og lurer på skal jeg kjøpte dobbel ASUS 5770 HD Radeon 1 GDDR5 eller ett enkelt ASUS 5870 HD Radeon 1 GDDR5? Skal ha hovedkortet ASUS P6T Deluxe v2. "I tilfelle trenger å vite det" Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg hadde valgt ett HD5870. Grunnen til dette er at du får mer stabil ytelse ut av et oppsett med ett skjermkort. Det er ikke alle spill som er like begeistret for crossfire. Prisen er at to stk HD5770 nok generelt gir bedre ytelse, men du skal kjøre ganske høye oppløsninger før HD5870 begynner å få problemer uansett. Ved å velge ett HD5870 i denne omgangen har du også muligheten til å oppgradere med et HD5870 til senere hvis behovet skulle melde seg. Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Enig her. Jeg har også både gode og dårlige erfaringer med CrossFire. Nå har jeg HD4870x2 i CrossFire og det er kanskje enda mer tull med fire grafikkjerner enn "bare" to.. CrossFireX er ihvertfall IKKE virkningsfullt i alle spill. Det er bra sikkert. Jeg ville gått for et 5870. Definitivt! Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Støtter også Hugo og Pondus. Et 5870 vil nok gi minst like god eller bedre ytelse, og du vil også ha muligheten til å kjøpe et til senere. Og du vil også bruke mindre strøm, om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Tkalm Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 I fourth that. I tillegg så får du goder som dx11 med HD 5870, og det lager antakelig både mindre støy og varme. Løp og kjøp, eventuelt vent til de kommer i butikkene igjen. Lenke til kommentar
marios33 Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg har tre skjermer, en 19" og 24 og en 50 " som brukes til film. Får jeg full utnytte av alle skjermene på høy oppløsning med ett 5870 ? Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Du kan ikke bruke alle samtidig med mindre den ene har displayport. Hvorvidt du kan bruke film på den ene, spill på den ene og desktop på den siste skal ikke jeg uttale meg om da jeg bare bruker en skjerm. Men man kan jo uansett bare følge med på èn ting samtidig uansett.. Kan ikke se at jeg skjønte helt hva du mente.. Lenke til kommentar
marios33 Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Du kan ikke bruke alle samtidig med mindre den ene har displayport. Hvorvidt du kan bruke film på den ene, spill på den ene og desktop på den siste skal ikke jeg uttale meg om da jeg bare bruker en skjerm. Men man kan jo uansett bare følge med på èn ting samtidig uansett.. Kan ikke se at jeg skjønte helt hva du mente.. Har lest litt om 5870 nå. De sier at du kan bruke 3 skjermer samtidig. Jeg mener at jeg kan ha film på en skjerm, spill på en annen og msn på den siste:P Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Det er ikke helt riktig. Selv om 5870 har fire utganger, kan den bare bruke tre om gangen. Hvis du bruker tre skjermer MÅ den ene skjermen være tilkoblet DisplayPort. Du kan altså IKKE ha to skjermer tilkoblet DVI og én tilkoblet HDMI. Du kan kun ha to på DVI, ELLER en på DVI og en på HDMI (og den siste på DisplayPort). Derfor må den ene skjermen din støtte DisplayPort. De færreste skjermene gjør dessverre ikke det. Da må du ha en overgang, men det må være en som også konverterer signalet (dette koster ca 700kr). Sjekk om en av skjermene dine støtter DisplayPort. Eldre skjermer gjør ikke det, men noen nyere skjermer fra Eizo, Dell og de fleste Apple-skjermer gjør det. Hvis ingen av skjermene dine støtter DisplayPort, anbefaler jeg deg i stedet å kjøpe to 5770. Da kjører du dem ikke i CrossFire når du bruker alle tre (det går ikke), men du kan kjøre dem i CrossFire når du spiller (da må du altså deaktivere en skjerm). Endret 23. desember 2009 av Mathias-S Lenke til kommentar
marios33 Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Det er ikke helt riktig. Selv om 5870 har fire utganger, kan den bare bruke tre om gangen. Hvis du bruker tre skjermer MÅ den ene skjermen være tilkoblet DisplayPort. Du kan altså IKKE ha to skjermer tilkoblet DVI og én tilkoblet HDMI. Du kan kun ha to på DVI, ELLER en på DVI og en på HDMI (og den siste på DisplayPort). Derfor må den ene skjermen din støtte DisplayPort. De færreste skjermene gjør dessverre ikke det. Da må du ha en overgang, men det må være en som også konverterer signalet (dette koster ca 700kr). Sjekk om en av skjermene dine støtter DisplayPort. Eldre skjermer gjør ikke det, men noen nyere skjermer fra Eizo, Dell og de fleste Apple-skjermer gjør det. Hvis ingen av skjermene dine støtter DisplayPort, anbefaler jeg deg i stedet å kjøpe to 5770. Da kjører du dem ikke i CrossFire når du bruker alle tre (det går ikke), men du kan kjøre dem i CrossFire når du spiller (da må du altså deaktivere en skjerm). Selger de slike konvertere på elkjøp? for jeg får virkelig lyst på 5870 med tanke på DX11. Spiller de fleste spill. Og da vil jeg ha best mulig spill ytelse. Tror skal gå fint om bare kan ha to skjermer om gangen. Lenke til kommentar
areah Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 hd5770 støtter også dx11 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) HD5770 støtter også DX11. Jeg hadde dog fortsatt satset på HD5870 av de grunnene jeg nevnte tidligere. Ser areah var raskere på avtrekkeren... Endret 23. desember 2009 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Microstuttering er enda ikke fikset på HD5000-serien, så jeg hadde nok glatt gått for HD5870. Har testet div. oppsett med CrossFire og SLI, og synes generelt de virker mye tregere enn oppsett med enkeltkort, med mindre man får FPS som er høyere enn skjermens Hz. http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1317582 Endret 24. desember 2009 av Nichotin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå