Gå til innhold

CrossFire 5770 eller ett 5870?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde valgt ett HD5870. Grunnen til dette er at du får mer stabil ytelse ut av et oppsett med ett skjermkort. Det er ikke alle spill som er like begeistret for crossfire. Prisen er at to stk HD5770 nok generelt gir bedre ytelse, men du skal kjøre ganske høye oppløsninger før HD5870 begynner å få problemer uansett. Ved å velge ett HD5870 i denne omgangen har du også muligheten til å oppgradere med et HD5870 til senere hvis behovet skulle melde seg.

Lenke til kommentar

Enig her. Jeg har også både gode og dårlige erfaringer med CrossFire. Nå har jeg HD4870x2 i CrossFire og det er kanskje enda mer tull med fire grafikkjerner enn "bare" to.. CrossFireX er ihvertfall IKKE virkningsfullt i alle spill. Det er bra sikkert. Jeg ville gått for et 5870. Definitivt!

Lenke til kommentar

Du kan ikke bruke alle samtidig med mindre den ene har displayport. Hvorvidt du kan bruke film på den ene, spill på den ene og desktop på den siste skal ikke jeg uttale meg om da jeg bare bruker en skjerm. Men man kan jo uansett bare følge med på èn ting samtidig uansett.. Kan ikke se at jeg skjønte helt hva du mente..

Lenke til kommentar
Du kan ikke bruke alle samtidig med mindre den ene har displayport. Hvorvidt du kan bruke film på den ene, spill på den ene og desktop på den siste skal ikke jeg uttale meg om da jeg bare bruker en skjerm. Men man kan jo uansett bare følge med på èn ting samtidig uansett.. Kan ikke se at jeg skjønte helt hva du mente..

Har lest litt om 5870 nå. De sier at du kan bruke 3 skjermer samtidig. Jeg mener at jeg kan ha film på en skjerm, spill på en annen og msn på den siste:P

Lenke til kommentar

Det er ikke helt riktig. Selv om 5870 har fire utganger, kan den bare bruke tre om gangen. Hvis du bruker tre skjermer MÅ den ene skjermen være tilkoblet DisplayPort. Du kan altså IKKE ha to skjermer tilkoblet DVI og én tilkoblet HDMI. Du kan kun ha to på DVI, ELLER en på DVI og en på HDMI (og den siste på DisplayPort).

Derfor må den ene skjermen din støtte DisplayPort. De færreste skjermene gjør dessverre ikke det. Da må du ha en overgang, men det må være en som også konverterer signalet (dette koster ca 700kr).

Sjekk om en av skjermene dine støtter DisplayPort. Eldre skjermer gjør ikke det, men noen nyere skjermer fra Eizo, Dell og de fleste Apple-skjermer gjør det. Hvis ingen av skjermene dine støtter DisplayPort, anbefaler jeg deg i stedet å kjøpe to 5770. Da kjører du dem ikke i CrossFire når du bruker alle tre (det går ikke), men du kan kjøre dem i CrossFire når du spiller (da må du altså deaktivere en skjerm).

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar
Det er ikke helt riktig. Selv om 5870 har fire utganger, kan den bare bruke tre om gangen. Hvis du bruker tre skjermer MÅ den ene skjermen være tilkoblet DisplayPort. Du kan altså IKKE ha to skjermer tilkoblet DVI og én tilkoblet HDMI. Du kan kun ha to på DVI, ELLER en på DVI og en på HDMI (og den siste på DisplayPort).

Derfor må den ene skjermen din støtte DisplayPort. De færreste skjermene gjør dessverre ikke det. Da må du ha en overgang, men det må være en som også konverterer signalet (dette koster ca 700kr).

Sjekk om en av skjermene dine støtter DisplayPort. Eldre skjermer gjør ikke det, men noen nyere skjermer fra Eizo, Dell og de fleste Apple-skjermer gjør det. Hvis ingen av skjermene dine støtter DisplayPort, anbefaler jeg deg i stedet å kjøpe to 5770. Da kjører du dem ikke i CrossFire når du bruker alle tre (det går ikke), men du kan kjøre dem i CrossFire når du spiller (da må du altså deaktivere en skjerm).

Selger de slike konvertere på elkjøp? for jeg får virkelig lyst på 5870 med tanke på DX11. Spiller de fleste spill. Og da vil jeg ha best mulig spill ytelse. Tror skal gå fint om bare kan ha to skjermer om gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...