kulseth94 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 hei, jeg skal bygge meg ny pc siden jeg klarte og knuse den forrige laptopen min:O jeg tenker på å kjøpe meg en gamer pc som ligger rundt 5-6k ønsker å bruke noen av disse kabinettene: Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort Antec Nine Hundred Midi Tower Sort og krav til RAM må være 4GB jeg er helt noob på å bygge pcer men har prøvd og lest meg litt opp så jeg kan litt jeg spiller: lfd2 tf2 css og battlefield2 så jeg lurer på om noen kunne ha hjulpet meg med et setup på rundt maks 6k takk! Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 hei, jeg skal bygge meg ny pc siden jeg klarte og knuse den forrige laptopen min:O jeg tenker på å kjøpe meg en gamer pc som ligger rundt 5-6k ønsker å bruke noen av disse kabinettene: Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort Antec Nine Hundred Midi Tower Sort og krav til RAM må være 4GB jeg er helt noob på å bygge pcer men har prøvd og lest meg litt opp så jeg kan litt jeg spiller: lfd2 tf2 css og battlefield2 så jeg lurer på om noen kunne ha hjulpet meg med et setup på rundt maks 6k takk! Husker ikke navnet men ville tatt med en amd 3.4 ghz prossesor.. veldig billig og vil passe budgettet tror jeg. og et gt 9200 eller noe som koster under 1000 kr Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...F0-558091BF052E denne funker bra og gir god ytelse for pengene Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...F0-558091BF052E denne funker bra og gir god ytelse for pengene Nå ville jeg sett meg litt rundt ettersom komplett har forsåvidt høyepriser. Kan ta ett eksempel.. søskenbarnet mitt skulle kjøpe et logitech virus fra Komplett til 1000kr.. (har ikke tatt med frakta I prisen, tror jeg). Men kostet 150 kr mindre på Elkjøp. Ville tatt en tur på MPX og snoket litt rundt på de forskjellige komponentene for og få den beste prisen som du kan få. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 hmmm, @woolfie, mye bra i oppsettet ditt, men en gjør egentlig et dumt valg med å gå for det hk og nvidia, det er ikke mulig med sli på hovedkortet. @trådstarter det er rett og slett ikke rom for half 922 i et budsjett som du har. Jeg regner med du trenger Operativsystem, mus og tastatur også. Vi er nøyd til å gå absolutt busjett for å få dette til. Jeg regner met at 6000 ikke var inkludert frakt, og går derfor til dustinhome istede for komplett, her er frakt kun kr 99 mot ca 300 hos komplett. Er det uten operativsystem, så har en 800 kr mer å rutte med, og kan da gjøre endel forbedringer. Artic Cooling 120 mm kabinettvite Mus og tastatur Windows 7 - 64 bit norsk 4 gb DDR2-800 minne Asus 740g hk AM2+ ACE miditower med 500w psu AMD athlon II x3 , 2,9 ghz Radeon 5770 Philips 22" skjerm Seagate 500 gb hardisk Samsung DVD brenner totalt kr 6303,- inkludert frakt. Skal du ned i kr 6000,- inkludert frakt. Skift til Skjermkort: xfx radeon 4870 cpu: Amd athlon II x2 250 3.0 ghz. Lenke til kommentar
kulseth94 Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) takk for raske innlegg Endret 23. desember 2009 av kulseth94 Lenke til kommentar
kulseth94 Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) har prøvd å sette opp en handleliste ut i fra noen av osse's sine henvisninger: http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?li...7668ee0f5570b80 </a> men synes fortsatt det blir litt for dyrt er det noen som har noen tips?? ønsker fortsatt å bruke HAF 922 kabinettet Endret 23. desember 2009 av kulseth94 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...F0-558091BF052E denne funker bra og gir god ytelse for pengene Nå ville jeg sett meg litt rundt ettersom komplett har forsåvidt høyepriser. Kan ta ett eksempel.. søskenbarnet mitt skulle kjøpe et logitech virus fra Komplett til 1000kr.. (har ikke tatt med frakta I prisen, tror jeg). Men kostet 150 kr mindre på Elkjøp. Ville tatt en tur på MPX og snoket litt rundt på de forskjellige komponentene for og få den beste prisen som du kan få. jeg tok da i betraktning at komplett er dyrt, men nå var det akkurat poenget.. for da ville man ha ett oppsett som man garantert kan kjøpe fra 90% andre nettbutikker, dessuten er jeg bare registrert der Lenke til kommentar
Osse Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Vel, du kan om du vil prioritere half 922, og det meget dyre tastaturet, men innmatent, dvs cpu og grafikkort er godt, psu er god, men unødvendig stor for oppsettet. Hvor høyt kan du gå i budsjett. Ta en kikk på dette kabinettet, er ikke så værst i forhold til pris, men her har Antech 300 enda bedre kjøleløsing og er rimeligere. Detteer en god psu for prisen. Lenke til kommentar
kulseth94 Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) har prøvd å modda litt på den forrige lista : [url http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?li...a88dc7bc293179c [/url] har laget et setup som jeg tror kan funke noen innspill? btv takk for hjelpa! Endret 24. desember 2009 av kulseth94 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå