Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hellois... Har kjent eksen min siden jeg gikk i sjuende klasse, er nå 22 år og hun 18. I alle disse årene har vi pratet og hun var forelska i meg i 3-4 år før jeg i det hele tatt viste interesse tilbake. Hun hadde mapper med bilder av meg, lagret msn logg og alt sånn mulig rare ting i denne perioden. Grunnen til at jeg var care er at jeg egentlig ikke stoler på jenter, og jeg vet at de kommer til å gjøre noe sårende en eller annen gang. Guess what, jeg hadde visst rett...Uansett jeg tenkte at så lenge hun var forelska i meg så lenge og var pågående, så var det kanskje noe å satse på. Jeg visste fra før hvordan hun var , interesser osv og hun hadde det meste jeg så i ei jente. Vi ble sammen, jeg tok jomfrudommen hennes og vi fikk et spesiellt bånd. Hun fortalte meg at hun elsket meg, ville gifte seg med meg og alle sånne ting jenter pleier å si til kjæresten sin. Men dum som jeg var trodde jeg faktisk på det og hun slo opp........ Vi har snakket mye med hverandre i det siste året, hver dag! Hun fortalte meg at hun elsker meg, kommer alltid til å gjøre det, at hun alltid vil komme tilbake til meg uansett hva og det endte med at vi hadde sex hver gang vi møtes. Hun sier hun ikke vil ha noe forhold, men snakker og oppfører seg om vi er sammen igjen. Sendte koselig sms med hjerter, jeg hjalp hun med lekser, bilteori++. Altså i bunn og grunn føltes det ut som et parforhold bare at hun sa hun ikke vil ha noe. Jeg tenker hmmm noe er galt her. Det beste selvfølgelig, er egentlig ikke å ha kontakt med eksen sin i det hele tatt, slipper man sånne dritt følelser. Det hun ikke vet egentlig, er at jeg er jævlig god til å finne ut folks motiver, hvordan de er og hvordan de tenker. Vet ikke hvorfor, men jeg pleier å ha ganske ofte rett om folk. Hun vil ikke ha noe forhold igjen fordi hun kan drive med hvem hun vil uten å få skyldfølelse. Var det jeg fant ut. Hypotesen min ble forsterket da jeg var for et par timer siden står utenfor en russefest og ser hun kline og kose på en annen kar. Dette er 5 timer før vi snakket og jeg skulle hente hun etter festen og vi skulle være med hverandre. HAHA. Sitter jeg igjen som en stor idiiiiiot, bortkastet år, har ikke prøvd meg på andre jenter i tilfelle jeg skulle såre hun og ødelegge det osv. Gadd ikke skrive så mye, var bare veldig kortfattet, men vil bare nå ut hvis noen er i samme posisjon som meg og gi det beste rådet ever: GI FAEN. Alle som sier "gi faen" har rett. Vær sterk, vær mann. Ble såret som som et helvete da det ble slutt og nå var jeg dum igjen til å tro at det kommer til å funke igjen. At en person som har mer eller mindre vært forelska i deg hele livet sitt, kan såre deg sånn og oppføre seg så horete tør jeg ikke tenke på hva ei "vanlig" jente kan gjøre. Hadde jeg gitt faen med en gang hadde alt vært fryd. Nå er jeg nesten på samme plass. Men experience equals knowledge. Jeg skal ikke si en dritt om at jeg så hun, bare ignore hun, late som hun ikke eksisterer og være mann. Er lettere sagt enn gjort, men jeg skal greie det:) God natt Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hehe, ja det er også min generelle oppfatning av norske jenter for å være ærlig. Ikke at det gjelder alle selvfølgelig, men en stor del av dem er rimelig horete, og tror at så lenge de har en fitte er alt lov. Desverre er flesteparten av de norske guttene også dumme nok til å la dem drive på, de er bare glade for å få seg et pul. Ødelegger for oss andre som er ute etter noe seriøst, eller hva? Lenke til kommentar
ViktorBravo Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Better late than never. Jeg har aldri kontakt med noen av exene mine, og har aldri angret det. Det er bare å ignorere. Det har jo en grund hvorfor man slo opp. Endret 23. desember 2009 av ViktorBravo Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Glemte å nevne, at på den annen side har jeg en kjempefin dame nå (men hun er faktisk tysk), og er enda god venn med ex(ene) mine. Lenke til kommentar
ViktorBravo Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Glemte å nevne, at på den annen side har jeg en kjempefin dame nå (men hun er faktisk tysk), og er enda god venn med ex(ene) mine. Har ingenting med landet de kommer fra å gjøre. Jeg er fra tyskland, og damene der, og damene her er ikke så forskjellig. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 HEhe, det er bra Håper det kommer til å fungere for deg i fremtiden. Er som du siktet til, vanskelig å finne noen som er seriøse, hvert fall etter at man har trodd man har funnet en mulig "kandidat" for å si det sånn. Men man er en erfaring rikere, og får ta det der ifra. Lenke til kommentar
probin Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 desverre gjelder dette de fleste -.- er faktisk venn med et par ekser, og det fungerer bra problemet oppstår seff når nye kjæresten kommer inn i bildet Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Dere som er venn med eksene deres, hvordan greier dere det egentlig ? Nå spørs det sikkert på hvor lenge man har vært sammen, hva man har opplevd, hvor mye følelser det er inne i bildet ++++ men er det ikke rart når eksen får seg ny kjæreste ? Liksom, man har jo masse gode minner også vet du at en ny fyr driver og koser, har sex osv osv med den samme jenta du var glad i osv... Folk er vel forskjellig, men det der er noe jeg aldri kommer til å greie hvert fall Hehe Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg ignorerte eksen min i et halvannet år ihvertfall, før vi så smått begynte å snakke sammen. I dag er vi sånn nogenlunde venner, men jeg glemmer ihvertfall aldri hvordan hun var mot meg etter at hun hadde slått opp. Jenter er flinke til å glemme at vi gutter også har følelser syns jeg. Jeg ble ihvertfall behandlet som et eller annet følelsesløst dyr, og jeg er av samme oppfatning som deg, TS: Jenter sårer, og risikoen for å brenne seg på ei jente er så høy at om det var forsikring på det, hadde det aldri i verden blitt godtatt. Jaja.. Det er rart hvordan livet fungerer. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hvordan man håndterer ekser kommer nok mye ann på hvordan forholdet var og hvorfor det ble slutt. Jeg har særdeles lite kontakt med de fleste av eksene mine, men er på talefot med alle, dog et par er man litt kjøligere mot enn andre. Dog, siste eksen min (fra i fjor) er mer eller mindre en av mine beste venner. Henger ofte med henne, kan finte kose i sofaen med serier, prate om ting, gå på kino, etc. Har fått meg ny dame og det forholdet går som det suser. Er egentlig ikke noe problem bortsett fra at jeg bruker en del tid på begge to. Men der så var det også jeg som brøt ting av fordi følelsene mine var blitt helt vennskapelige. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg skal være enig i at mange jenter er sånn.. Litt for mange jenter er sånn.. Men du skal være forsiktig med å ha med deg "alle jenter er horer"-synet videre ut i livet. For etter hvert som årene renner inn, så blir det mindre og mindre av dette. Selvfølgelig er det noen som aldri vokser seg fra det, men det er spesielt i den alderen dere er i at jentene oppdager at de kan få hvem de vil, når de vil. En hvilken som helst jente kan få seg noe en hvilken som helst dag alt basert på sine egne standarder selvfølgelig. Vi gutta kan og det, men det er forbeholdt de som enten er velsignet med en utrolig sjarm, eller har lært seg hvordan det gjøres. Flertallet der i mot må jobbe for det. Det er alle disse tilbudene ei jente i den alderen får i løpet av en dag som gjør at de oppfører seg sånn. Det er samme mennesklige mekanismen som f.eks. en som plutselig får en stor sum penger klarer å strø om seg med penger og bruke de hensynsløst. Det positive er at det går som regel over. Jentene vokser det fra seg og innser at de kan ikke holde på sånn. Så inntill du møter jentene som har innsett det må du bare senke skuldrene og ha det gøy. Lek med de som de leker med deg, men ikke gå rundt hellig overbevist om at alle jenter du møter kommer til å såre deg. Da vil du aldri klare å åpne deg nok til å gi den spesielle jenta sjangsen til å bli kjent med deg. Noe som vil resultere i at du bare møter på de som sårer deg, og det vil forsterke troen din. En serdeles ond sirkel du må bryte før eller siden.. Da er det like greit å gjøre det med en gang. Lenke til kommentar
probin Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 lol.. ene eksen jeg er venn med var utro mot meg, jeg tilga ho og hun gjorde det slutt på en festival (jeg fikk nesten ikke sett avantasia pga ho ) men så fort jeg hadde gråte over ho, inviterte jeg henne og hennes nye kjæreste hjem til meg og hele pakka lånt senga mi til og med :| fungerte faktisk litt for bra Lenke til kommentar
Nie Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hva galt har hun gjort? oO Hun er tydeligvis glad i deg, hun ser vel på deg som en god venn, en venn med fordeler. Men slik du skriver har hun jo gjort det klart at hun ikke er ute etter noe forhold. At DU velger å tolke det at dere var pulevenner som at dere skal bli sammen igjen (stikk i strid med det hun sier) må da bare kunne kalles ditt problem? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 I sånne situasjoner skal man gjøre det klinkende klart. Man oppfører seg ikke som kjærester med eksen mens man holder på med andre, og det eneste man sier er "Vil ikke ha et forhold nå". Jeg hadde aldri klart å slå opp med damen, pule på hun innimellom og samtidig holde på med andre damer. Jeg vet det hadde såret hun enormt mye, og det gjør man bare ikke. Men damer er et sjansespill. Veldig mange damer du ikke kan stole på som vandrer rundt. Men av og til må du ta sjanser. Bare prøv å sikre deg så godt som mulig i tilfelle damen viser seg å være en slut. Ha livet ditt på stell, gjør suksess på andre områder, ikke legg all din tid og energi i damen slik at du står igjen uten noen ting når hun er vekke. Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Dere som er venn med eksene deres, hvordan greier dere det egentlig ? Så lenge det er et cleant brudd uten ondsinnede hensikter og ord, tenker jeg motsatt - hvordan kan man ikke være venner. Man er jo glad i personen, regardless om man er kjærester eller ei. Jeg er venn med alle exene mine, dog ikke alle jeg treffer jevnlig. Men noen av dem treffer jeg stadig, på begges initiativ. For meg er de nå venner, som alle andre venner, ikke exer. Heldigvis ser kjæresten min det på samme måte On topic: Hun har jo gjort det klinkende klart for deg at dere ikke er kjærester - hvorfor er det da galt av henne å kline med noen andre? Om hun har gjort det så klart som hun har, er det da åpenbart at dere ikke skal ha noen forpliktelser eller være "exclusive", altså var/er dere begge fri til å gjøre akkurat som dere vil. Endret 23. desember 2009 av toth Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Nå har jeg veldig liten kontakt med eksene. Men de jentene hvor ting har gått til h*** med snakker jeg ikke med i det hele tatt. Visse personer er det ingen vits i å ha kontakt med. Endret 23. desember 2009 av stigfjel Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 On topic:Hun har jo gjort det klinkende klart for deg at dere ikke er kjærester - hvorfor er det da galt av henne å kline med noen andre? Om hun har gjort det så klart som hun har, er det da åpenbart at dere ikke skal ha noen forpliktelser eller være "exclusive", altså var/er dere begge fri til å gjøre akkurat som dere vil. +1 Var jo en gylden mulighet for deg til å jakte på andre... Lenke til kommentar
Stubbekropp Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Amen Har samme greia ca, den hvor det føltes ut som vi var i parforhold og egentlig tøsa hun seg Lenke til kommentar
toth Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Om man er på stadiet før man normalt blir kjærester, er det råttent å hive seg på andre. Ligeså etter man har avklart at man er kjærester. Men når man klinkende klart har avklart at man IKKE er kjærester, og ikke skal bli det, da er man free as a bird. På godt og vondt. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Det er ikke så lett å først stole 100% på en person, for å så bli såret på det groveste. Men, du har ihvertfall lært noe, du aldri kommer til å glemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå