Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

jeg får ikke lyd i windows 7 ultimat

Anbefalte innlegg

hei, har nettopp oppgradert fra xp til win7 ultimat! men får ikke noe lyd? står digital audio (s/pdif) nede i høyere hjørne.. har prøvd og goggle uten hell, er det noen her som kan hjelpe meg? eventuelt fortelle hvilke programmer eller drivere jeg må laste ned? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er et lydkort må du gå på produsentens hjemmeside og laste ned driver... det måtte jeg gjøre for mitt asus xonar.. har et driit kjapt nett men den lasta ned i 3 kb Sec :S.

om det er et innebygd må du også se etter driver men da ville jeg anbefalt og sett I windows update om den er der.. externe lyd kort er som regel ikke mulig og anskaffe med windows 7.. så du må finne de manuelt.

Laste ned driver: Besøk produsentens hjemme side, gå på produkter eller nedlastninger etc.. og finne din modell.. da må trykker du på moddellen din og du kan finne en driver derfra...

Endret av cocopara
Lenke til kommentar
Om det er et lydkort må du gå på produsentens hjemmeside og laste ned driver... det måtte jeg gjøre for mitt asus xonar.. har et driit kjapt nett men den lasta ned i 3 kb Sec :S.

om det er et innebygd må du også se etter driver men da ville jeg anbefalt og sett I windows update om den er der.. externe lyd kort er som regel ikke mulig og anskaffe med windows 7.. så du må finne de manuelt.

Har noe "hem mekk" lydporten sitter i hovedkortet iallefall?

er ikke i win update :s

Lenke til kommentar
Hjelper veldig hvis du kommer med litt info. Men ja du mangler enten drivere eller så har du på feil lydenhet.

Hadde samme problem som han.. så jeg måtte laste ned driver... er nok problemet, trenger ikke mere informasjon en det han har gitt... om en driver ikke gjør saken er not korter midlertidig deffekt, pga Windows 7 eller no.

Gi meg hele navnet på det interne lydkortet så skal jeg finne driver til deg :O

Lenke til kommentar
Hjelper veldig hvis du kommer med litt info. Men ja du mangler enten drivere eller så har du på feil lydenhet.

Hvilke info vil du ha ?

Hvor finner jeg det ? aldri drevet med det her jeg :p ?

Trenger ikke noe extra informasjon. Hvor fikk du hovedkortet fra??, hvem eller hvor kjøpte du Pcn. Om du evt kjøpte PCn på en butikk kan du se på Hjemmesiden og se hva dette interne lyd kortet heter.. Om privat person Email han, men vet du ikke hva dette lydkortet heter?? da er det vanskelig og hjelpe deg.

hmm ser jo at dette ikke stemmer xD, hehe kansje litt extra informasjon.. som innebærer og finne en driver for ham.

Endret av cocopara
Lenke til kommentar

Hadde samme problem som han.. så jeg måtte laste ned driver... er nok problemet, trenger ikke mere informasjon en det han har gitt... om en driver ikke gjør saken er not korter midlertidig deffekt, pga Windows 7 eller no.

Gi meg hele navnet på det interne lydkortet så skal jeg finne driver til deg :O

Im sry what? Først sier du at du ikke trenger info og så spør du etter specs?

Med info så mente jeg specs selvfølgelig. Hovedkort, eventuelt lydkort.

Lenke til kommentar
acer m2v ett eller anna heter hovedkortet, lydkortet er intregert i det !! hm

acer m2v ett eller anna heter hovedkortet, lydkortet er intregert i det !! hm

ASUS M2V***

Fant boksen til hovedkortet nå..

Asus m2v <green>

socket am2, via k8t890/vt8237A, HT2000 , DDR2 800 , PCI-e x16 , green asus

Check number 3308.

det er noe av det som står om det kan være noe til hjelp :p

Lenke til kommentar
Søkt litt rundt og mener svare er at du mangler realtek coddecene. http://www.realtek.com.tw/downloads

Så det akkurat skal fortsette og se.. men prøv og installer noen av disse..

driver og laster ned, men hvorfor i svarte tar den driveren over 2 timer og laste ned ?:O

Ikke tenk på det, drivere hender tar lang tid.. når jeg lastet ned min asus xonar 7.1 driver tok det meg 3 timer med en hastighet på 3kb/s... er ikke noe problem.. er bare sånn det er noen ganger.

Endret av cocopara
Lenke til kommentar
Søkt litt rundt og mener svare er at du mangler realtek coddecene. http://www.realtek.com.tw/downloads

driver og laster ned, men hvorfor i svarte tar den driveren over 2 timer og laste ned ?:O

Ikke tenk på det, drivere hender tar lang tid.. når jeg lastet ned min asus xonar 7.1 driver tok det meg 3 timer med en hastighet på 3kb/s... er ikke noe problem.. er bare sånn det er noen ganger.

Huff så kjedelig : p hehe

Så noe inne på pcen her High definition audio device. lasta ned den driveren du sendte som det sto det samme på for win7

Lenke til kommentar

Huff så kjedelig : p hehe

Så noe inne på pcen her High definition audio device. lasta ned den driveren du sendte som det sto det samme på for win7

last ned den da, ettersom windows 7 drivere laster ned raskere.. håper jeg har gitt deg tilstrekkelig informasjon og håper du vil svare på mitt emne I overklokkings seksjonen xD

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...