Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

asus extreme rampage x48 og Q9650, CPU går varm

Anbefalte innlegg

asus extreme rampage x48

Q9650 3,0 GHz

Har akkurat montert ny PC, men får bare bluescreen. I BIOS står Vcore på auto og setter seg til 1,7V.. CPU går da varm og PCen krasjer. Har oppdatert til siste BIOS, men etter en halvtime spratt Vcore tilbake til 1,7V og CPU blir for varm igjen. Problemet vedvarer.

Jeg ønsker ikke å overklokke e.l. bare kjøre maskinen på default innstillinger.

Er det noe feil med hovedkortet eller kan jeg stille inn manuelt? Noen som har hatt lignende problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
asus extreme rampage x48

Q9650 3,0 GHz

Har akkurat montert ny PC, men får bare bluescreen. I BIOS står Vcore på auto og setter seg til 1,7V.. CPU går da varm og PCen krasjer. Har oppdatert til siste BIOS, men etter en halvtime spratt Vcore tilbake til 1,7V og CPU blir for varm igjen. Problemet vedvarer.

Jeg ønsker ikke å overklokke e.l. bare kjøre maskinen på default innstillinger.

Er det noe feil med hovedkortet eller kan jeg stille inn manuelt? Noen som har hatt lignende problemer?

Dette problemet oppstår ofte når hovedkortet sliter med og levere strøm til alle komponentene.., dette skjer helst om du har en strømforsyning som er mindre en 750-1000 watt eller om Cpu'n går for varm... Siden Pcn er ny kan vi utelukke støv og jeg ville anbefalt og se om pcn har mye luft gjennomtrenging ettersom dette holder tempen nede. Om vi kan utelukke dette problemet er mitt svar til deg, " Viftene dine suger" xD

Du har et veldig effektivt hovedkort og jeg ville utelukket dette som et problem før du har sjekket alt annet.

Endret av cocopara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...