cocopara Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Hmm ja jeg går vell litt innpå 2 områder her. Jeg har en forsåvidt ny PC med EVGA gtx 295 pshyx CUDA, I7 920, Asus Xonar 7.1, Velocity Raptor 250 GB SATA.. 3gig 1866 MHZ, og et annet fattig hovedkort/kasse) Jeg har tenkt og legge til disse 2 delene til PCn min Evga classified x58 Motherboard og en HAF932 kasse. Mange mener dette vil hjelpe meg og overklokke min PC siden jeg har hatt endel problemer med hva slags komponenter jeg har nå. Til overklokkings prossesen: Jeg har overklokket CPUen til 4.1 Ghz men CPun når 100 grader (stabil der så ville tippe 110-115 grader) hadde den der I 20 min max siden jeg syntes DET VAR ALT FOR MYE... så jeg lurte bare på om dere visste om noen forsåvidt billig, stille gående vannkjøling som kan hjelpe meg med og holde tempen nede (Jeg kan jo seff betale litt extra hvis det trengs for ytelsen og støyen trenger ikke være 100% stille." Så ikke tenk om 2 ganger før dere anbefaler noe til meg, jeg tar imot alt xD. Har vært litt rundt på andre forums men de sier så mye forskjellig så jeg tenkte og besøke et Norsk forum. Og jeg har en 1000W strømforsyning Endret 22. desember 2009 av cocopara Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Tenkte og Bumpe dette emnet jeg. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Så kort sagt trenger du annbefaling til vannkjølingssytem? I så tilfelle er det greit å vite litt om: - Hva slags prisklasse du er villig å go opp til - Hvor mye arbeid er du villig å legge inn i det (altså, ferdigløsning som er plug&play, eller er du OK med å sette sammen enkeltdeler?) -Stigma Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Så kort sagt trenger du annbefaling til vannkjølingssytem? I så tilfelle er det greit å vite litt om:- Hva slags prisklasse du er villig å go opp til - Hvor mye arbeid er du villig å legge inn i det (altså, ferdigløsning som er plug&play, eller er du OK med å sette sammen enkeltdeler?) -Stigma Er ikke sikker på prisklassen, er villig til og gå opp til 3000.. kan gå høyere om ytelsen til kjøle systemet økes med en god margin xD. Kan gjerne sette sammen selv om dette gir en god del bedre ytelse.. har noen som kan hjelpe så vil nok ikke bli noe problem. men ferdig satt er noe jeg helst vil ha men om dette påvirker ytelsen så er det bare HELL NO Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Kun CPU som skal kjøles? I så fall er det ikke så hokus pokus. Væære jo flere deler det er snakk om. Med kun CPU kan du fint slippe unna med en beskjeden og letthåndterlig 120x120mm radiator også, og det finnes flere "ok" ferdigbygde minimum innsats systemer som vil kunne håndtere en slik belastning fint også. Selvbygg gir normalt bedre ytelse, men som regel ikke enormt om du skal holde deg på samme budsjett som de ferdigbygde. Selvbyggs største fordel er som alltid valgfriheten, men om ikke har selve kjølingen som hobby så kan slike fint være en god kandidat. -Stigma Endret 23. desember 2009 av Stigma Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Kun CPU som skal kjøles? I så fall er det ikke så hokus pokus. Væære jo flere deler det er snakk om. Med kun CPU kan du fint slippe unna med en beskjeden og letthåndterlig 120x120mm radiator også, og det finnes flere "ok" ferdigbygde minimum innsats systemer som vil kunne håndtere en slik belastning fint også. Selvbygg gir normalt bedre ytelse, men som regel ikke enormt om du skal holde deg på samme budsjett som de ferdigbygde. Selvbyggs største fordel er som alltid valgfriheten, men om ikke har selve kjølingen som hobby så kan slike fint være en god kandidat. -Stigma skal jo helst ha bare CPU kjøler.. men vil vel ha GPU kjøler og, nå har jeg 2x Gpu'r da så trenger nok 3 kjølere... kommer vel noen gode kjølere på 3000-4000... orker ikke bruke så mye penger ettersom jeg skal kjøpe et godt men dyrt hovedkort. nå som du vet hva pcn min inneholder og kommer til og inneholde.. hva ville du anbefalt?, men si at en kjøler til 2500 er like effektiv som en til 3000 bare si ifra xD ,men kan jo legge på endel for og få en skikkelig effektiv kjøler.. atm mine gpur kjører på 56-62 grader loaded. mens CPuen 30-40... ikke overklokka (over klokka 100-115). Endret 23. desember 2009 av cocopara Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Skal se om jeg kan legge ved et forlag ihvertfall for et helt enkelt oppsett med tanke på bare CPU, men det blir i så fall i morgen eller noe sånt siden det begynner å bli litt vel sent. Skal holde tabben oppe så husker jeg det kanskje -Stigma Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Skal se om jeg kan legge ved et forlag ihvertfall for et helt enkelt oppsett med tanke på bare CPU, men det blir i så fall i morgen eller noe sånt siden det begynner å bli litt vel sent. Skal holde tabben oppe så husker jeg det kanskje -Stigma men trenger til GPU og xD. Er det ikke GPU og CPU som egentlig trenger kjøling? resten av komponentene trenger bare mindre kjøling? amirite.. værså snill når du anbefaler og tenke på om den passer den kassa jeg ska kjøpe Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Skal du ha 2 GPUer plus CPU må du renge med selvbygg, for om det evt. finnes ferdigbygg for et slikt oppsett (det tviler jeg på), så er det i så fall lite utvalg og sikkert vanskelig å få fatt i. Det sagt, et ferdig kit med deler til noe sånt skulle være mulig å oppdrive. Jeg skal sjekke de webshoppene som jeg selv ofte benytter meg av for slikt utstyr senere og se om jeg kan finne noe passende. Et ferdig kit vil ihvertfall fjerne mye av egenarbeidet som eller ligger i å designe et godt vannkjølesystem. Det er 2GPUer på samme kort på den modellen sant? det er 1PCB(kort), 2GPU design? -Stigma Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Er det ikke bedre å gå for en god luftkjøler ? Som Noctua NH-D14 Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Er det ikke bedre å gå for en god luftkjøler ? Som Noctua NH-D14 Kunne ikke linke meg en lydfil med 12 DB?? sto som minimum lydnivå.. og vil en sånn vifte klare i7 920 på idle 30 og load under 80?. helt fint lissom.. Skal du ha 2 GPUer plus CPU må du renge med selvbygg, for om det evt. finnes ferdigbygg for et slikt oppsett (det tviler jeg på), så er det i så fall lite utvalg og sikkert vanskelig å få fatt i. Det sagt, et ferdig kit med deler til noe sånt skulle være mulig å oppdrive. Jeg skal sjekke de webshoppene som jeg selv ofte benytter meg av for slikt utstyr senere og se om jeg kan finne noe passende. Et ferdig kit vil ihvertfall fjerne mye av egenarbeidet som eller ligger i å designe et godt vannkjølesystem. Det er 2GPUer på samme kort på den modellen sant? det er 1PCB(kort), 2GPU design? -Stigma Jeg tar ikke ferdig kitts ettersom noen erfarene overklokker sier at ferdige kitt oppnår ikke ytelsen til prisen quote "Kitts sucks" xD Må det bli vifte skal jeg faen meg ha http://www.hpx.no/PartDetail.aspx?q=p:2272...bc:36231%3br:pg xD til Cpuen xD Endret 23. desember 2009 av cocopara Lenke til kommentar
wim Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Denne er ganske solid hvis du ønsker å gå for luft. Tror du må kjøpe vifter i tillegg https://prisguiden.no/sok?pg-q=megahalems&n= Endret 23. desember 2009 av wim Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Hmm.. er det en effektiv kjøler? bedre enn den vifta jeg linka?? ser litt skrøplig ut den du linka men kan jo sikkert være SUPER xD, trenger bare flere kommentarrer Endret 23. desember 2009 av cocopara Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Har et lite spørsmål om RAM, lurer bare på hvorfor de fleste gaming Pc'ene har 1600 mhz.. og hvorfor de fleste syyke overklokkerne??, hva er feilen med 1866.. eller er det bare det at corsair er godt utvilket innenfor 1600 og gir god ytelse`? Lenke til kommentar
wim Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Den kjøleren jeg linket er nok den beste luftkjøleren nå om dagen, eller ihvertfall en av de aller beste. Tipper den slår coolermasteren du linket ganske så lett. Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Den kjøleren jeg linket er nok den beste luftkjøleren nå om dagen, eller ihvertfall en av de aller beste. Tipper den slår coolermasteren du linket ganske så lett. Er du sikker?? tror jeg går for kjøpet om du får noen som støtter det xD Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Den kjøleren jeg linket er nok den beste luftkjøleren nå om dagen, eller ihvertfall en av de aller beste. Tipper den slår coolermasteren du linket ganske så lett. Trenger også GPU vifte.. noen syyke forslag. og vilke vifter kan du anbefale til den kjøleren du linket til meg?. Tenk litt på kassa mi og sånt, håper du kan gi meg svar ASAP xD Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Den jeg linka til, er den beste kjøleren. Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Så den vil virke best.. på vilken måte? er den det mest effektive kjøleren??. OG hva med GPU kjøler?? xD Lenke til kommentar
dreamrocker Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jepp, hans2k har rett når det gjelder luftkjølere nevnt her, men sjekk nøye at du har plass i kabinettet til den, den er enormt stor. Les Hardware testen på den nøye. Er det luftkjøler du vil ha er dette helt topp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå