Gå til innhold

gaming pcdeler 7-8k

Anbefalte innlegg

Hei har flere pc komponenter fra før, som strømforyning og kabinet :) Så jeg tenkte at det eneste det ville være vits i å oppdatere av pcen for å få en god gamer pc ville være Hovedkort, prossesor, minne og skjermkort:D

Vil disse komponentene passe sammen og i så fall er det de beste innen for mitt budsjett?

AMD Phenom II X4 965 Black Edition CPU

AM3, 3.4Ghz, 45nm, 125W, m/Vifte

1 489,-

OCZ Gold XTC 6GB 1600MHz DDR3 KIT

2048MB x 3, CL 8-8-8-24, Triple Channel

895,-

Asus Crosshair III Formula Hovedkort

ATX, DDR3, 4xPCIe 16x, Crossfire X

1 549,-

Sapphire Radeon HD 5850 1GB Skjermkort

PCIe 2.0, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, DX11

2 095,-

Seagate Barracuda SATA2 1TB

7200RPM, 7200.12, 8.5ms, 32MB, SATA2

675,-

Takk for all hjelp :D

PS. har rabatt på MPX så det må nesten kjøpes der ifra.

Endret av _Scruffy_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har rom radeon 5870, du skal ha 2 rambrikker ikke 3 til AM3 plattformen. Dersom du er rask har de inne akkurat nå radeon 5850 black, fabrikkoverklokket på dustinhome, dyrt ja, så det avhenger av hvor raskt du vil ha riggen. Og du bør absolutt gå for det gigabyte 790fx usb 3.p hk.

Hm, på den annen side var meget rimelig det minnesettet, så er helt greit å kjøpe det, men bruk kun 2 stk, så kan du senere kjøpe 1 brikke av samme type og derved fortsat få full båndbredde. Slik at du har totalt 8 gb.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
ja alt passer

men se om du får byttet ut crosshair III med M4A79T Deluxe eller gigabytes nye USB 3.0 790FX hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=513307

og se om du får til 5870 istedenfor

Corsair TX 850W (ikke modulær), eller Corsair HX 850W (modulær) som strømforsyning

Har en strømforsyning på 650W, er det nok?

Har rabatt på MPX så det må nesten kjøpes der ifra :)

Lenke til kommentar

Holder greitt Osse. Satt å finregna litt på tallene fra Xbit Labs og Anandtech, og kom til at HD 5850 i CF i et i7 920 oppsett drar ca 470 Watt (altså ikke fra stikkontakten, men reelt ut fra PSU-en).

Men det jo alltid et spørsmål om kvalitet da. Og du vet jo hva slags PSU-er jeg bruker.

@Wolfie276: Det er bare så "tragisk" at HX 750W og HX 850W er laget CWT. Etter min mening kan man da like gjerne kjøpe en lang rekke andre merker. CWT lager ikke dårlige PSU-er, men jeg vurderer de ikke i Seasonic sin divisjon. Seasonic lager resten av HX serien, og det meste av TX serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...