Audiosun Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Mine foreldre har en data som de bruker av og til. Det er såvidt de vet av på-knappen. Fikk en telefon av min far for ikke så lenge siden der ha hadde fått beskjed om det var fullt på datamaskinen. (Den klassiske mindre enn 200mb beskjeden kom opp) Jeg ba han vente med å slette noe før jeg kom innom, for å være på den sikre siden. Når jeg kom for å rydde plass kom jeg ikke inn en gang. Windowsen får ikke startet opp før denne meldingen dukker opp: "lsass.exe - systemet kunne ikke tildele nok plass i en registerlogg" Så trykker man OK og maskinen restarter. Samme oppstår igjen, så akkurat nå er maskinen ubrukelig. Det er XP pro på maskinen. Er det virus som er problemet her? Eller er det rett og slett fullt? Løsninger? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Når det er så lite plass igjen får den ikke logga til eventlogging eller oppstartslogger så den blir veldig gretten og vanskelig å ha med å gjøre. Du kan kanskje finne en eller annen Unix Live CD som lar deg koble til og rydde opp litt på disken, eller du bruke Ultimate Boot CD som har en del verktøy i "File Tools" kategorien som kan hjelpe, samt at den har NTFS4DOS dersom du har NTFS format på disken. Du trenger sansynligvis ikke rydde mye for å komme inn, Internet Explorer temp filer er sikkert mer enn nok, men rydd godt når du får starta igjen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg vil også bemerke at lsass.exe er filen som er assosiert med det beryktede Sasser viruset. Det er noe som jeg veldig sypisk ville forvenet å funnet på en maskin som er utdatert med tanke på sikkerhetsoppdatering og bedrevet av nybegynnere. Så det bør du gjerne sjekke også. Jeg vet ikke nok om Sassers detaljer til å vite om den evt. kan spise opp harddiskplass og evt. kan ha vært årsak til problemet også. Om du får ryddet noe midlertidig plass til å klare å starte opp så er det bare å google sasser for å finne masse removal tools for dette, eller evt. ta en gratis virusscan med "housecall" (igjen, bare google det) det er en god gratis scanner som kan scanne maskinen fra nettet uten noen permanent installasjon. -Stigma Lenke til kommentar
Audiosun Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Etter litt knoting med Ultimate Boot CD, slettet jeg noe som jeg håpet var safe. Da startet maskinen. Fikk ryddet plass, kjørte Housecall, fant ingenting. Kjørte også Norman som var installert fra før på maskinen. Da kommer bare søket litt over halvveis og maskinen restarter av seg selv. Fungerer fint ellers, så jeg vurderer å friskmelde maskinen. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå