chris_123 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg har nylig tatt i bruk XBL gold og jeg har spillt litt online. Problemet er at for hver gang jeg spiller på nettet, eller tilfeldig kobler meg på nettet, vil det (om 5-10min) gå ut av nettet eller "disconnected". Jeg har ikke noen andre pc'er eller noe annet som pågår mens jeg spiller. Jeg bruker direkte internettkabel fra xbox'en til ruteren (3com). Det henger seg opp hver gang. PS:ikke kom med forslag som innebærer: - å bytte ip-adresse - kontakt en "technichal" support - sjekk om kabelen sitter ordentlig i Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg har nylig tatt i bruk XBL gold og jeg har spillt litt online. Problemet er at for hver gang jeg spiller på nettet, eller tilfeldig kobler meg på nettet, vil det (om 5-10min) gå ut av nettet eller "disconnected". Jeg har ikke noen andre pc'er eller noe annet som pågår mens jeg spiller. Jeg bruker direkte internettkabel fra xbox'en til ruteren (3com). Det henger seg opp hver gang. PS:ikke kom med forslag som innebærer: - å bytte ip-adresse - kontakt en "technichal" support - sjekk om kabelen sitter ordentlig i kanskje du burde fortelle kallas ruter du har, har du modem med brannmur som sperrer porter eller har du telenor modem ? Lenke til kommentar
chris_123 Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Vi har nextgentel. Litt usikker på om det er noe som sperrer porter eller ikke, Hvordan kan jeg fikse det? Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg har noen forslag, du kan eventuelt bytte ip adresse og se om dette løser problemet, eller så kan du ringe technical support, de kan veilede deg om det er ting du ikke forstår, ja og til sist, sitter kabelen i? Neida.. jeg hadde nextgentel før, og det var ikke noe problem, men du kan gå inn på nextgentel sine sider, og klikke på mine sider tror jeg det, her finner du nextgentels endringsweb for ruteren din. Her kan det være noen instillinger du kan se på, er en stund siden jeg var der sist så husker ikke helt. Noe annet som kan hjelpe er og restarte ruteren, altså bruke en penn spiss og presse inn den bitte lille knappen bak ruteren, holde den inne til lysene blinker, se om det kanskje virker. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 kan du koble deg til modemet istedenfor ruter? Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Vi har nextgentel. Litt usikker på om det er noe som sperrer porter eller ikke, Hvordan kan jeg fikse det? åpne di fra config siden til ruteren, eller du kan ringe nexgentel og be di åpne di for deg ! portene for xbox live er 3074, 88, 80, 53 tcp og udp på alle ! Lenke til kommentar
chris_123 Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Vi har nextgentel. Litt usikker på om det er noe som sperrer porter eller ikke, Hvordan kan jeg fikse det? åpne di fra config siden til ruteren, eller du kan ringe nexgentel og be di åpne di for deg ! portene for xbox live er 3074, 88, 80, 53 tcp og udp på alle ! Jeg ringte Microsoft og han ba meg om å åpne seks porter. Den fyren hadde en eller annen dialog som jeg ikke helt skjønte hvilke tall han nevnte, men jeg tror det var det samme som du skriver her, men her er det bare fire ??? Kan du, vær så snill, skrive dette her på en litt enklere måte så jeg skjønner ? Jeg skal prøve å restarte ruteren. Jeg husker dette skjedde for lenge siden, men jeg merka ikke noe forskjell etter restart. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Vi har nextgentel. Litt usikker på om det er noe som sperrer porter eller ikke, Hvordan kan jeg fikse det? åpne di fra config siden til ruteren, eller du kan ringe nexgentel og be di åpne di for deg ! portene for xbox live er 3074, 88, 80, 53 tcp og udp på alle ! Jeg fikk beskjed om 3074 UDP og TCP 88 UDP Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Du er fucked. Du har betalt for en xbox og live, så nå driter Microsoft i deg. Om ting fungerer som de skal er irrelevant for dem. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Du er fucked. Du har betalt for en xbox og live, så nå driter Microsoft i deg. Om ting fungerer som de skal er irrelevant for dem. Chill ut... Gjør som 530XD sa koble direkte til modemet ikke ruteren. Altså tlf uttak -> modem -> xbox 360 Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) yepp, husk at den 3com'en du snakker om neppe kommer fra nextgentel og dermed kanskje også trengs å åpnes porter på, men tror det er tvilsomt ettersom jeg selv har en 3com ruter som en av xboxene er koblet til. Modemet ditt er muligens en speedtouch?? der virker alt uansett fra scratch. for 3com. gå til http://portforward.com/english/routers/por...ox_Live_360.htm sjekk også at du har siste firmware til 3com ruteren din, de finner på 3com sine sider og er veldig enkle å innstalere. http://www.3com.com/swd/jsp/user/result.js...&order=desc husk at jeg kun tipper på hvilken ruter du har. du finner rette selv Endret 27. desember 2009 av 530XD Lenke til kommentar
chris_123 Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 yepp, husk at den 3com'en du snakker om neppe kommer fra nextgentel og dermed kanskje også trengs å åpnes porter på, men tror det er tvilsomt ettersom jeg selv har en 3com ruter som en av xboxene er koblet til. Modemet ditt er muligens en speedtouch?? der virker alt uansett fra scratch. for 3com. gå til http://portforward.com/english/routers/por...ox_Live_360.htm sjekk også at du har siste firmware til 3com ruteren din, de finner på 3com sine sider og er veldig enkle å innstalere. http://www.3com.com/swd/jsp/user/result.js...&order=desc husk at jeg kun tipper på hvilken ruter du har. du finner rette selv Vi har Bredbåndstelefoni fra Telio, og speedtouch som du sa. Jeg har prøvd å koble til fra modemet, men det løste ikke problemet. Det virker som om det jeg bare har ett valg igjen, og det er å åpne porter. Da må jeg spørre dere hvor mange porter og hvilke? jeg får hele tida forskjellige svar Hvordan kan jeg oppgradere til det nyeste firmware? Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Så når du koblet direkte til modemet så funket det ikke? Det betyr at problemet ligger i modemet. Men du har et enda større problem nå. Når det er som sagt to ruter/modem så er det ikke rett fram å portforwarde. Er det en slik modem du har? http://images.google.no/images?q=speedtouc...l=no&tab=wi Har selv hatt den ringte dem og spørte pent så sendte de meg en zyxel. Det er det du bør prøve på først. Zyxel har jeg ikke trengt å portforwarde noe på. Men nå man har to rutere har det aldri gått for meg å portforwarde. Så jeg har alltid måtte putte den ene i bridge eller statisk ip som da igjen blir komplisert. Lenke til kommentar
chris_123 Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Så når du koblet direkte til modemet så funket det ikke? Det betyr at problemet ligger i modemet. Men du har et enda større problem nå. Når det er som sagt to ruter/modem så er det ikke rett fram å portforwarde. Er det en slik modem du har? http://images.google.no/images?q=speedtouc...l=no&tab=wi Har selv hatt den ringte dem og spørte pent så sendte de meg en zyxel. Det er det du bør prøve på først. Zyxel har jeg ikke trengt å portforwarde noe på. Men nå man har to rutere har det aldri gått for meg å portforwarde. Så jeg har alltid måtte putte den ene i bridge eller statisk ip som da igjen blir komplisert. Det modemet jeg har er slik (ganske lik den du viste): http://www.babooforum.com.br/idealbb/files...Touch%20510.jpg Men hva er det en zyxel gjør? Vil det absolutt ikke hjelpe å åpne porter? for jeg vil gjerne prøve det og... Endret 28. desember 2009 av chris_123 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Det er ikke noe zyxel gjør det er heller hva den ikke gjør. den blokkerer ikke den porten. Det du kan starte med er å koble en kabel fra modemet til pcen. Så går du inn på siden til modemet og følger instruksjonene som er her: Jeg antar det er denne siden du ser: http://www.portforward.com/english/routers...ox_Live_360.htm Følg instruksjonene. Om du klarer det så må vi gå til neste steg som da er å utelate ruterfunksjonen i ruteren og bruke den som en hub. Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Det er ikke noe zyxel gjør det er heller hva den ikke gjør. den blokkerer ikke den porten. Det du kan starte med er å koble en kabel fra modemet til pcen. Så går du inn på siden til modemet og følger instruksjonene som er her: Jeg antar det er denne siden du ser: http://www.portforward.com/english/routers...ox_Live_360.htm Følg instruksjonene. Om du klarer det så må vi gå til neste steg som da er å utelate ruterfunksjonen i ruteren og bruke den som en hub. siden du har 1 multiruter og en 1 ruter må du innpå speedtouch og forwarde portene 3074, 88 , 80, 53 udp og tcp til rutern (sån eg har det) der etter må du innpå ruteren og forwarde portene til xboxen (er lurt og gi xboxen en static ip så den ikke forandrer seg) visst du trenger hjelp til og åpne portene på multiruter/ruter går du bare innpå www.portforward.com og følger instruksjonene der ! Lenke til kommentar
chris_123 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Hvordan finner jeg ut "Static ip adress"? Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Det er ikke noe zyxel gjør det er heller hva den ikke gjør. den blokkerer ikke den porten. Det du kan starte med er å koble en kabel fra modemet til pcen. Så går du inn på siden til modemet og følger instruksjonene som er her: Jeg antar det er denne siden du ser: http://www.portforward.com/english/routers...ox_Live_360.htm Følg instruksjonene. Om du klarer det så må vi gå til neste steg som da er å utelate ruterfunksjonen i ruteren og bruke den som en hub. siden du har 1 multiruter og en 1 ruter må du innpå speedtouch og forwarde portene 3074, 88 , 80, 53 udp og tcp til rutern (sån eg har det) der etter må du innpå ruteren og forwarde portene til xboxen (er lurt og gi xboxen en static ip så den ikke forandrer seg) visst du trenger hjelp til og åpne portene på multiruter/ruter går du bare innpå www.portforward.com og følger instruksjonene der ! Men han kommer ikke inn på den andre ruteren. Han kommer bare inn på den ruteren selve kabelen er koblet til derfor må han fjerne ruter funksjonen til den andre ruteren slik at han bare må forwarde den første. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 du har kanskje noen i nærheten som kan hjelpe deg? Jeg bor i Harstad men det gjør neppe du. prøv også å poste en topic i data, internett, bredband forumet. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Kan gi en siste pekepinne for å fjerne ruter funksjonen på den andre ruteren så plugger du ikke kabelen i wlan men i lan 1. Da blir den andre ruteren satt opp til en hub. Fordeler: Du kan portforwarde Ulemper: Du kan ha problemer med å gå inn i den andre ruterns side. Så om det er trådløs kan du slite med å sette passord. Den ene lan porten blir ute av drift Setter du den i bridge som jeg ikke skal prøve på å forklare er det ingen ulemper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå