ceci91 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Kom for en stund siden over et program som skulle kunne finne ut hvilke koder som ble brukt for å bygge opp den nettsiden du var inne på. Finnes det et slikt program og er det noen som har link til et sånt ett? Ville vært utrolig nyttig for meg. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Forklar litt nærmere hva du trenger. Høyreklikk på siden, vis kildekode: Der kan du se all klientkode (html,js,css,ssi,etc) som er blitt brukt. Filendelsene i URL'en gir deg ofte et hint om hvilket serversidespråk som brukes. Feks .php, .asp, .jsp, .cgi osv. Endret 22. desember 2009 av MikkelRev Lenke til kommentar
ceci91 Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Så var det jo enklere en jeg trodde. Burn! Har planer om å lage en side ala denne http://www.nforn.dk/ men med en flottere design osv. Hvordan trur du den er satt opp? Står .asp Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Asp = Active Server Pages, et programmeringsspråk slik som PHP. Man kan ikke se serversidekode i nettleseren Lenke til kommentar
ceci91 Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Det jeg egentlig vil er å få laget en side hvor ting skjer automatisk når "medlemmer" trykker på forskjellige ting. Regner med det vil ta lang tid å lære, men er det noen plass du/dere vet om hvor jeg får en god start. Kan en del html og noe css, php.. Har denne siden jeg har satt opp i veldig enkelt program(kodet det meste selv) http://cv-foto.awardspace.biz Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Hvilke ting skal skje automatisk når medlemmer trykker på hvilke ting? Vær konkret, så blir det lettere å finne en løsning. Hvordan den danske hestesiden er satt opp? klientkode: html, css og javascript. HTML og CSS er det som lager designet. Serverkode: asp, antakelig i kombinasjon med VBScript og MSSQL. ASP/SQL er det som lager funksjonaliteten. Som feks at medlemmer skal få tilgang til spesielle områrder på nettsiden, eller diverse utregninger fra lagrede data. Du kan gjøre akkurat det samme med andre serversidespråk, som feks kombinasjonen PHP/MySQL istedetfor ASP/MSSQL. Det er kun smakssak hva du bruker. Hvis du virkelig vil lære deg det, anbefaler jeg deg en bok om ASP eller PHP. Alternativt kan du bruke et CMS som har et medlemsinnlogginssytem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå