Gå til innhold

[Løst]Hvordan lade en mobil uten lader?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så dum å glemme laderen til mobilen, hos typen min, som er reist sørover for å feire jul med sin mor. Fins det en annen måte å lade mobilen på uten lader?

Mobilen er en sony ericsson K700.

Jeg er ikke en person som har alt, men har da litt.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å bare kjøpe en lader, eller låne en?

1. Mobilen er veldig gammel så tror ikke den selges lengere.

2. Jeg har ikke penger.

3. Jeg trenger dette asap!

4. Jeg holder på å høre med folk om de har en, men siden mobilen er så gammel er det ingen som har den. Derfor spør jeg om det er noen som vet om en annen metode for å lade opp mobilen uten laderen! :)

Lenke til kommentar

1. Den telefonen bruker samme lader som min mobil og min mor's mobil, den nyeste telefonen er 4 måneder gammel.

Ser den slik ut der du plugger i laderen passer det garantert med dagens ladere:

K300_1.jpg

Og selv om det er en smal kontakt du bruker så burde en moderne fungere allikevel.

2. Uoriginale ladere koster under 200 kroner. Sjekk elkjøp, expert, clas ohlson, Lefdal etc..

3. Det er veldig vanskelig å få en lader asap uten å gå til butikk. Du kan jo ringe på hos naboen å spørre pent da..

4. Prøv før du sier den ikke passer.

Er det absolutt krise mener jeg at Narvesen selger nødbatteri du bare plugger i mobilen. Dette er et engangs-batteri som lader opp batteriet.

Commencal: En sitron gir nesten 1 volt så det kan gå om man seriekopler 4-5 så kan det gå..

( http://hilaroad.com/camp/projects/lemon/lemon_battery.html )

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Sony Ericsson har standard ladere på alle telefonene sine. Finn en annen som har Sony Ericsson telefon og lån laderen.

Fulgte det med en datakabel med telefonen din? Isåfall kan du lade telefonen med denne via en PC.

Laderen ser slik ut:

http://www.cellphonebar.com/images/default...0906/22321s.jpg

Den er mindre enn andre sony ladere. Mange tror den vanlige skal passe, men de laderene passer ikke inn i hullene. Er for stor og for liten avstand, derfor er dette den laderen som er til den. Hvor databakelen er vet jeg ikke, den har sikkert typen rota bort.

Lenke til kommentar
Vi venter i spenning på hva løsningen ble ? Hadde du nok sitroner ?

Skal prøve å forklare det uten at det ble for komplisert.

Typen min, som jeg fikk mobilen av (som jeg trengte lader til), har en kompis som jeg drev å rota med før jeg ble sammen med han jeg er sammen med nå. Da jeg var å rota med kompisen han, fikk jeg en tlf slik at jeg og han kunne sende melding og ringe gratis. Det funket ikke mellom meg og han, pga avstand osv, men jeg fikk likevel beholde mobilen slik at jeg kunne ringe han gratis osv siden vi bestemte oss for å være venner. Da jeg ble sammen med han som jeg er sammen med nå, tenkte vi samme måte. At jeg kunne få en tlf slik at jeg kunne ringe og sende melding gratis til typen min.

Så snakket jeg med kompisen min å spurte om jeg kunne ta ut sim-kortet fra mobilen som jeg fikk av han og sette inn sim-korte fra typen min sin mobil. Han sa det var greit, siden han snart kommer nordover på besøk.

Så slik var denne løsningen :)

Og til info: Dette er ikke snakk om skikkelig nye mobiler jeg får, er bare gamle tlf som har logget i skuffen. De er kanskje gamle, men de funker! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...