zowie Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Eg har tenkt å anskaffe meg mitt første digitalkamera. Valget står akkurat nå mellom Nikon Coolpix 3100 og Canon Powershot A70. Kva for eit bør eg velge? Eg treng eit kamera som med litt muligheter, men som likevel er enkelt å bruke. Billedkvaliteten er viktigast! Er det nokon som vil komme med synspunkt eller erfaringer? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 A70 har nok flere manuelle muligheter enn 3100. Vi holder på med en test av 3100 for tiden, men får ikke publisert testen før i uke 24. MLW Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 A70 burde gi deg det du ønsker av muligheter på et "første digitalkamera", med valg av lukkertid og blenderåpning i tillegg til de vanlige modusene med Portrett, Landskap, ... Jeg bruker mest P-modusen på mitt A60, den er jo like 'auto' bare at du tilpasser ISO og kan kompenser for overeksponering hvis det er sterkt sollys f.eks. Imaging-Resource og Steves Digicams har testet begge og kan kanskje være til hjelp med kommentarer og referanse-bilder. Uansett hvilket du velger tror jeg du blir fornøyd! En annen ting å tenke på er jo om du får det til ferien eller ikke... A70 er ganske pop - og ikke lett tilgjengelig! Og 3100 har jo en mulig fordel med å bare ha 2 batterier (et sett med lader inkluderer som oftest 4), et A70 vil nok veie 1/3kg når du har fått i 4 AA NiMH, og jeg kan bekrefte at det ikke er skjortelomme-størrelse på det (mhp dimensjoner og framfor alt, vekt). PS! Kjøp et stort (128->) CF og en billig kortleser med det samme! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå